KTW/fw #2019 KTW/fw #2018
dla mediów
obserwuj nas na

KTW Fashion Week // 9 ? 12 listopada 2017 r. // Fabryka Porcelany // Katowice

 

Fabryka Porcelany zaprasza na święto mody, na którym najciekawsi projektanci w Polsce zaprezentują swoje kolekcje. KTW Fashion Week jest autorskim projektem Fabryki Porcelany. Do współpracy zostali zaproszeni najlepsi projektanci, o uznanych nazwiskach na rynku oraz wschodzące nazwiska, o których już wkrótce usłyszymy więcej. Tłem dla całego wydarzenia stanie się rewitalizowany kompleks po dawnej fabryce porcelany Giesche. Będzie to największe wydarzenie modowe odbywające się w tym roku w Polsce, gromadzące w jednym miejscu tak wielu znanych projektantów.

?Katowice są miastem muzyki, miastem ogrodów, miastem neonów, miastem desingu.  I mogą zostać miastem mody. Jest tutaj wiele uczelni wyższych, które rozwijają wrażliwość w ludziach, potrzebną do tego, aby tworzyć unikatowe dobra i doznania. Dziś czas na Katowice, które mają  szansę stać się najważniejszym miastem na modowej mapie Polski, a które są Partnerem KTW Fashion Week,? ? mówi Rafał Wyszyński, inicjator KTW Fashion Week i prezes zarządu Fundacji Giesche, organizatora wydarzenia.

Wśród projektantów, którzy od 9 do 12 listopada 2017 r. pojawią się na terenie Fabryki Porcelany, znajdą się m.in. Paprocki&Brzozowski, MMC, Natasha Pavluchenko, Tomasz Ossoliński, Lidia Kalita, Bizuu, 303 Avenue, Just Paul, Marlu, Laurell, Thecadess, Haratyk, Pilawski oraz wielu innych. Każdy z zaproszonych projektantów pokaże swoją kolekcję, a Tomasz Ossoliński film na temat swojej twórczości. W czasie pokazów swoje kolekcje przedstawią także studenci Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach. O skali imprezy może świadczyć fakt, iż odbędzie się 39 pokazów prezentujących 38 marek modowych, 8 wykładów i 2 debaty, a w pokazach weźmie udział ponad  60 modelek i modeli.

Trudno nie docenić rady programowej KTW Fashion Week, bo to: Natasha Pavluchenko - projektantka mody oraz dyrektor artystyczny KTW Fashion Week, Waldek Szymkowiak - uznany choreograf oraz reżyser pokazów mody, Rafał Wyszyński  - inicjator KTW Fashion Week, prezes Fundacji Giesche, Rafał Stanowski ? zastępca redaktora naczelnego Lounge Magazyn, dyrektor ds. PR Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie, Anna Puślecka -  dziennikarka i ekspert mody, a zarazem rzecznik prasowa wydarzenia, Marianna Dufek ? dziennikarka telewizyjna, członek rady programowej Fundacji Giesche,  Dorota Stania  - inicjatorka licznych projektów, specjalistka pięknego uśmiechu, Robert Wolański ? wybitny fotograf, uznany artysta uhonorowany licznymi nagrodami.

KTW Fashion Week otacza się wyłącznie profesjonalistami. O fryzury zadba team Macieja Maniewskiego, właściciela sieci salonów fryzjerskich w całej Polsce oraz jurora talent show ?Ostre cięcie?, a o make-upy profesjonaliści światowej marki Estee Lauder. Realizatorem pokazów mody jest Team Lazar,  współpracują z topowymi markami w Polsce oraz na świecie 

?Moda to także element dizajnu, który jest nam w Fabryce Porcelany szczególnie bliski. Niezależnie od masowej mody, zwracanie uwagi na swój wygląd i strój jest jednym z ważniejszych elementów własnej stylizacji.? ? mówi Wyszyński.

Poza pokazami mody w czasie KTW odbywać będą się dyskusje, w czasie których goście oraz uczestnicy postarają się odpowiedzieć na pytania: Czy moda ma jeszcze sens? Po co nam moda? Czy i jak zmienia się sposób komunikowania mody, czy media społecznościowe zastąpią pokazy mody i projektantów? Zaproszeni goście podzielą się swoimi doświadczeniami i opowiedzą jak przygotować się na zmiany. Wśród uczestników debat znaleźli się m.in.: Michał Zaczyński, Marcin Różyc, Jessica Mercedes, Herel, Maria Christina Rigano, Anna Męczyńska, Karolina Sulej i wielu innych.

?Chcemy przewrotnie porozmawiać o projektowaniu i prezentowaniu mody, projektów designerski, czy też wprowadzaniu marek na rynek? ? podkreśla Rafał Wyszyński. ?Śląsk ma wiele dobrych i znanych projektów na rynku premium, chcemy pokazać, że takie projekty powinny powstawać nie tylko w stolicy?.

Dzień pierwszy (czwartek) to rozgrzewka przed pokazami, w świat projektów i dizajnu wprowadzą uczestników zaproszeni goście debaty ?Tak to robimy na Śląsku?,  reprezentujący  marki  wywodzące się ze Śląska, bądź mające tu swoje polskie siedziby: Maserati, Natasha Pavluchenko, Tous, On Lemon oraz Tomasz Ossoliński. Debatę poprowadzi popularna śląska dziennikarka Marianna Dufek.

Dzień drugi i trzeci (piątek, sobota) to dni w których odbędzie się razem 36 pokazów. W piątek popołudniu rozpoczną studenci WST. W wieczornej specjalnej sesji swoje projekty pokażą: MARLU, 303 Avenue, Just Paul, KAS KRYST, Lidia Kalita oraz Natasha Pavluchenko. W sobotę popołudniu swoje projekty zaprezentują młodzi projektanci: Sandra Stachura, Jagoda Bartczak, Artur Stec ? pod marką Leser, Paulina Mrożek, ALKAI, Marta Kuszyńska, Ola Bajer, Warsaw Concept Store, Anti by Gibaszewski, Exsud + Pilawski, Angelika Józefczyk, Jarosław Ewert, LOFJU oraz TUNDRA. Wieczorna specjalna sesja to projekty firmowane przez Wysokie Obcasy: Mapaya oraz Acephala, a także Thecadess, Haratyk, PILAWSKI, Bizuu oraz marka wieczoru: MMC. Pokazy poprowadzą znani dziennikarze: Karolina Szostak i Marcin Hładki. After party ON LEMON odbywać się będzie zarówno po drugim, jak i trzecim dniu imprezy. Imprezy uprzyjemni poczęstunek przygotowany przez Prodiż Bistro.

After party ON LEMON odbywać się będzie zarówno po drugim, jak i trzecim dniu imprezy.  Piątkowy wieczór umili koncert Pauliny Przybysz, a potem Spisek Jednego DJ Set. Sobota to elektroniczna impreza z zagranicznym gościem - niesamowicie utalentowaną Rosjanką, występująca pod pseudonimem Ishome. Ciepłe, ale pełne tajemnicy brzmienia, znajdujące się gdzieś na pograniczu techno i downtempo. Oprócz niej będziemy można posłuchać kilku świetnych producentów, m.in. Facheroia. Bilety na aftery można kupować za pośrednictwem platformy goingapp.pl szukając tam imprez klubu muzycznego P23 (goingapp.pl/place/15778/1/p23).

Ostatni dzień (niedziela) to dzień tematyczny poświęcony kobietom w dwóch aspektach. Po pierwsze Wysokie Obcasy i ich panel dyskusyjny oraz wykłady poświęcone modzie. Wystawa okładaek modowych magazynu Wysokie Obcasy ucieszy oko niejednej z osób odwiedzających w Fabryke Porcelany podczas KTW Fashion Week.

Po wtóre niedziela to wyjątkowe ślubne wydarzenie, które organizowane jest wspólnie z wedding.pl. Bridal Day by Wedding.pl  to święto dla osób, które planują ślub. Dziennikarka i prezenterka  Agnieszka Hyży poruszy z gośćmi istotne tematy dotyczące organizacji ślubu i wesela. Przyszłe pary młode będą także miały okazję porozmawiać na temat mody i urody z ekspertami branży współpracującymi z największą ślubną platformą online w Polsce. Oprócz tego w strefie BEAUTY przyszłe Pary Młode będą także miały okazję porozmawiać na temat mody i urody z ekspertami branży współpracującymi z największą ślubną platformą online w Polsce.

Na zakończenie dnia oraz całego wydarzenia czeka na uczestników pokaz mody ślubnej, w którym zobaczymy kolekcje przygotowane przez: duet Paprocki&Brzozowski, Lidię Kalitę oraz Laurell.

Do luksusowych marek idealnie pasować będą samochody Maserati, które będzie można podziwiać przed Fabryką Porcelany. Dodatkowo podczas imprezy KTW Fasion Week do dyspozycji gości będą szoferzy Maserati Pietrzak, którzy luksusowymi sportowymi limuzynami będą wozić gości na miejsce imprezy do Fabryki Porcelany.

Piękna biżuteria firmy Swarovski uzupełniać będzie prezentowane kolekcje, zaś buty do większości pokazów dostarcza polska marka Carinii. Dzięki uprzejmości Hoteli Diament gwiazdy będą się mogły spokojnie odpoczywać w swoich hotelowych pokojach, by przez kilka dni móc w Katowicach podziwiać polską modę.

Dla wszystkich zainteresowanych modą w sobotę i niedzielę dostępna będzie Strefa Showroom KTW, gdzie będzie można zobaczyć projekty, spotkać projektantów i zakupić ich kolekcje., a także sprawdzić najnowszą ofertę wyjazdów biura Neckermann. Strefę słodkości zapewni Prodiż Bistro.

Szczegóły wydarzenia znajdują się na stronie www .ktwfashionweek.pl oraz na profilu na Facebooku.

Wejście na wieczorne pokazy odbywa się za zaproszeniami. Dzienne wydarzenia i pokazy są natomiast otwarte dla wszystkich, którzy mają ochotę spędzić 4 dni z modą.

 

Rzecznik prasowy KTW Fashion Week:

Anna Puślecka

Mobile: +48 602 690 885
E-mail: pr@ktwfashionweek.pl

X

Adam Leja jest historykiem sztuki i kolekcjonerem mody. Od 1992 roku prowadzi Galerię 32, gdzie prezentowana jest sztuka dawna ze szczególnym uwzględnieniem art deco. W latach 2003-2010 współpracował z miesięcznikiem Art & Business zajmując się zagadnieniami rzemiosła artystycznego oraz mody. Wielokrotny juror w ogólnokrajowych konkursach współczesnej biżuterii artystycznej. Jego kolekcja mody obejmuje okres od połowy XIX wieku do współczesności i liczy obecnie ponad 5000 eksponatów. Jest jedną z największych prywatnych kolekcji w Europie Centralnej. Obiekty z jego kolekcji były prezentowane na licznych wystawach muzealnych, a także wiele obiektów weszło w skład państwowych zbiorów. Adam Leja jest członkiem Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Stowarzyszenia Antykwariuszy i Marszandów Polskich oraz Societe Europeenne de Culture. Podczas trzeciej edycji KTW Fashion Week odbędzie się wyjątkowe wydarzenie - pierwszy pokaz mody haute couture w Polsce z kolekcji Adam Leja. Będzie to historia powojennej, francuskiej mody i oryginalne eksponaty z lat 50. i 60. (Dior, YSL, Chanel, Paco Rabanne, Therry Mugler i inni).

.zdjęcia

X

Adrian Krupa. Student projektowania ubioru na drugim roku studiów magisterskich w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Swoje umiejętności doskonali w słynnej pracowni 240 pod okiem Michała Szulca i Małgorza-ty Czudak. Zajmuje się projektowaniem ubrań, butów i dodatków. Samodzielnie tworzy konstrukcję i sam szyje swoje projekty, dlatego każde ubranie spod jego ręki jest unikatowe. Swoją działalność określa jako awangardę, w której spokojnie można wyjść na ulicę. W swoich pracach eksperymen-tuje z formą, konstrukcją i wyjątkowymi tkaninami. Debiutował podczas konkursu Złota Nitka 2017, po czym jego ubrania zaczęły nosić gwiazdy m.in. Natalia Nykiel, Karolina Gilon, Natasza Urbań-ska, Michał Szpak, Julia Wieniawa, Monika Brodka, Kasia Kowalska, Małgorzata Ostrowska, Mar-celina Zawadzka i HonorataSkarbek. Jego prace pojawiały się na łamach takich magazynów jak: KMAG, VulkanMagazine, Sezon Magazine, Lounge Magazine, Vouge Polska, Twój styl, Fashion Magazine, Elle Polska, L’Offciel Polska. Jest laureatem nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Na-rodowego za wybitne osiągnięcia w swojej dziedzinie. Został nominowany do nagrody Elle Style Awards 2019 w kategorii Odkrycie Roku. Jest laureatem takich konkursów jak: Fashion Designer Awards, Złota Nitka 2018, Off Fashion, Złoty Guzik.

.zdjęcia

X

Agnieszka Maciejak, z wykształcenia magister sztuk pięknych warszawskiego ASP, projektantka z powołania. W swoich kolekcjach łączy modę ze sztuką nie zapominając o użytkowej funkcji. Tworzy dzieła sztuki przenosząc graficzne rysunki w formie cięć konstrukcyjnych na kobiecą sylwetkę. Suknie wieczorowe jej autorstwa to unikatowe kreacje, wykonywane z precyzją kolekcji haute couture. Kolekcje dzienne charakteryzuje niezwykła wygoda i design rzeźbiący sylwetkę. Jest mistrzynią konstrukcji nadającej kobiecemu ciału nowy, lepszy wymiar. Ikoniczne, panelowe legginsy jej autorstwa, których była prekursorką zapisały się na stałe w historii polskiego designu. W jej pokazach brały udział takie sławy jak Naomi Campbell, Elle Macpherson i Helena Christensen. Jej butik na Koszykowej 10 to miejsce spotkań mody ze sztuką.

.zdjęcia

 

X

Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak to założycielki i projektantki marki BIZUU. Marka powstała w 2010 roku i w ciągu zaledwie kilku lat zyskała dużą popularność na polskim rynku mody. Nad wyglądem każdej kolekcji pracują obie projektantki, dzięki czemu nawet najmniejszy szczegół dopracowany jest z wyjątkową precyzją. W projektach BIZUU można dostrzec ujęte w niebanalny sposób wiodące trendy, które harmonijnie współgrają z nowatorskimi rozwiązaniami projektantek. Tworzone modele plasują się pomiędzy wieczorowymi, eleganckimi kreacjami, a kobiecymi strojami na co dzień. BIZUU stawia także na najwyższą jakość wykonania swoich projektów, wykorzystując tkaniny z Włoch i Francji.
BIZUU tworzy regularnie także linię popołudniową BIZUU Apres-Midi, a także linie ślubną BIZUU Bridal. W 2016r. do portfolio marki dołączyła kapsułową letnia linia - BIZUU MER. Był to również rok debiutu licencyjnego – marka nawiązała współpracę z Turner Broadcasting System, właścicielem Cartoon Network, która zaowocowała kolekcją BIZUUxPowerPuffGirls.
Rok później BIZUU nawiązało współpracę z Mattel, właścicielem marki Barbie, prezentując podczas pokazu kolekcji Wiosna-Lato 2017 kapsułową kolekcję BIZUUxBarbie. Licencyjny dorobek marki to również Kolekcja BIZUUxThe Rolling Stones, która powstała we współpracy z BRAVADO oraz Universal Music Poland oraz kolekcja sportowa BIZUUxThe Powerpuffgirls.

Butiki BIZUU znajdują się w największych centrach handlowych w Polsce. Projekty marki dostępne są także w sklepie online – www.bizuu.com

.zdjęcia

 

X

Ani Tsintskiladze jest absolwentką Akademii Szuk w Tbilisi na kierunku projektowanie graficzne. Po ukończeniu studiów w 2015 roku Ani zdobyła pierwsze miejsce w międzynarodowym konkursie Be Next dla projektantów mody, organizowanym przez Sofia Tchkonia podczas Mercedes-Benz Fashion Days Tbilisi, Georgia. Nagrodą było opłacenie kierunku "Art direction for fashion design and haute couture" na mediolańskiej uczelni Haute Future Fashion Academy. Jako dziecko marzyła żeby w przyszłości zostać aktorką lub projektantką mody. Od czasu ukończenia szkoły, oprócz studiowania, Ani Tsintskiladze pobierała prywatne lekcje z rysunku, historii mody, fotografii, szycia i hafciarstwa oraz komputerowego projektowania. Ani wierzy, że sukces przychodzi jeśli w swoją pracę wkładasz całe swoje serce, lojalność i ciężką pracę. Ważna jest dla niej wolność. I jak sama powtarza "kiedy robisz coś z całego serca, ciężko pracujesz, nie boisz się niczyich opinii - sukces z pewnością przyjdzie. Ważne jest wiara w siebie i w to co robisz".

.zdjęcia

 

X

Christina Bobkova absolwentka Narodowego Uniwersytetu Techniczno-Projektowego w Kijowie. Ukończyła kurs projektowania ubioru na Instituto Marangoni w Paryżu. Czynnie bierze udział w międzynarodowych wystawach: Fashion Coterie (Nowy Jork) i White Show (Mediolan) oraz od 1998 roku stale uczestniczy na Ukraińskim Tygodniu Mody. Marka Bobkova jest rozpoznawalna dzieki, wielowarstwowości, zamiłowania do dzianin i różnorodności faktur. Ubrania marki cechują się architektonicznymi cięciami i dyskretnymi kolorami. Dlatego projektantka często tworzy ubrania bezpośrednio na manekinie, pracując z kształtem i tworzywami sztucznymi, wykonując pracę bez szkiców.

.zdjęcia

 

X

Zawsze chciałem zmienić świat. No dobra. Może tylko sprawić, żeby stał się trochę lepszy. Szybko też odkryłem, że zupełnie się do tego nie nadaję. Trochę brak mi charyzmy, trochę przebojowości, a trochę po prostu nie znajduję na to wszystko czasu. Stwierdziłem więc, że zostanę artystą, bo strasznie trudno zakwestionować byłoby ten status. Po czterech latach studiów skończonych na Akademii Sztuk Pięknych wiem już przynajmniej, że artystą można być tylko cały czas pracując. Właściwie to bardzo chciałbym, żeby tekst ten został napisany przez bota. Tekst przeszedłby test mglistości języka, a ja miałbym chwilę dla siebie. Po co robić coś, co może za nas zrobić AI. Bo najpiękniejsze historie wychodzą mi tak naprawdę wtedy, kiedy projektuję. Bo moda to nic innego jak ubrania opowiadające swe własne historie. Opowiadania tego nie przedstawię, więc ani ja, ani rzeczone AI. Opowiedzą je same ciuchy.

OK. Napiszę krótkie streszczenie.

ArtHoes to ubrania, które chcą uczestniczyć w zintensyfikowanym życiu pokolenia po Millenialsach, angażując je poprzez przypominanie mu zapomnianych z dzieciństwa estetycznych klisz pierwszej dekady XX wieku. Kolekcja podzielona będzie na sezony, tak jak w oglądanych przez nas produkcjach na Netflixie. Każdy z nich natomiast opowiadać będzie osobną historię będącą niewielkim wycinkiem z codzienności każdego z nas. Historię o tym, jak codziennie plątają nam się kable słuchawek, o 1% baterii naszego smartfona i o wielkich odzieżowych sieciówkach, które proszą o pomoc w ratowaniu świata, sprzedając kolejny t-shirt z odpowiedzialnie wyprodukowanej bawełny.

.zdjęcia

 

X

Ukończył studia licencjackie z projektowania mody na Shenkar College of Engineering and Design w Izraelu, a obecnie jest na studiach magisterskich w Central Saint Martins w Londynie. Doświadczenie zdobywał u Ani Kuczyńskiej w Warszawie, Marca Jacobsa w Nowym Jorku i Grace Wales Bonner w Londynie. W 2017 roku był w finale programu stypendialnego YES oraz finale Łódź Young Fashion, gdzie otrzymał nagrodę od redakcji magazynu ELLE. Jego projekty znajdowały się na łamach Vogue Italia, Elle, InStyle, Harpers Bazaar, L’Officel.

.zdjęcia

 

X

Julia Fusiecka - Projektant ubioru i dziennikarz mody. Po studiach na wydziałach Dziennikarstwa w Warszawie oraz Branding & Fashion Design w Lizbonie zdecydowała się na powrót do Polski, gdzie w 2019 roku z wyróżnieniem ukończyła Międzynarodową Szkołę Projektowania Ubioru i Kostiumografii. Podczas gali dyplomowej MSKPU 2019 w jej ręce trafiły liczne nagrody i wyróżnienia, m.in. od Elle oraz Elle Man, WhiteMAD, zaproszenie do współpracy przez marki Bizuu oraz dział kolekcji olimpijskich 4F, a także stypendium przyznane przez prestiżowy instytut designu, IED Milano.

Niedawno rozpoczęła współpracę z marką 4F w dziale Kolekcji Olimpijskich, gdzie wraz zespołem pracuje obecnie nad kolekcjami TOKYO 2020 oraz PEKIN 2022 dla polskiego i siedmiu innych komitetów olimpijskich z Europy. W lipcu tego roku zrealizowała również stypendium w zakresie Fashion Trends Investigation na uczelni IED Barcelona.

W swoich projektach łączy estetykę athleisure z elementami retro, czerpiąc z historii ubioru, ale sięgając po nowoczesne formy, różnorodne środki wyrazu i niekonwencjonalne materiały. Kolekcja dyplomowa Court no.1 okazała się początkiem dla stworzenia własnej marki: The Court. La Marque de Champs, której przewodnią inspiracją jest tenis dzisiejszych i dawnych lat. Zamiłowanie do czystych linii, świeżych połączeń kolorystycznych i sportowych sylwetek widoczne jest zarówno w damskich, jak i męskich projektach. Nowa kolekcja będzie kontynuacją barwnej historii mody na kortach tenisowych, którą wzbogacali tacy mistrzowie, jak Rod Laver, Suzanne Lenglen, Bjoern Borg, Fred Perry, Boris Becker, czy David Nalbandian. The Court będzie czerpało od mistrzów dla mistrzów, bez względu na ich wiek, płeć, pochodzenie czy rasę. I wcale nie muszą być to mistrzowie sportu - w kolekcji znajdą się designerskie, eksperymentalne sety, ale również klasyczne rzeczy ready-to-wear z domieszką sportowego charakteru. City is your court.

.zdjęcia

 

X

Student piątego roku studiów magisterskich w Katedrze Ubioru ASP w Łodzi. Swoje umiejętności rozwija w pracowni projektowania ubioru, pod okiem Małgorzaty Czudak oraz Michała Szulca, a także w pracowni obuwia i dodatków. W kolekcji licencjackiej poruszył temat tożsamości płciowej, kwestionował typowy wzorzec mężczyzny. Liczy się dla niego mrugnięcie oka do odbiorcy i frywolność. Styl swoich kolekcji określa mianem błyskotki - kicz, zgrzyt i elegancja. Uwielbia bawić się konwencją i mieszać ze sobą różne elementy ubioru. Moda to dla niego sposób na eksplorowanie tego, co jest głęboko ukryte w każdym z nas.
Wesołowski odbył staż w MMC Studio, brał udział w uniseksowej kampanii marki na sezon jesień-zima 2018/2019. Jego projekty pojawiły się w K MAG oraz internetowych publikacjach: Fucking Young!, Contributor, Vogue CS, Vogue Polska, Humble Magazine, Flanelle Magazine oraz Sicky.

.zdjęcia

X

Karolina Siarkowicz.
Jest absolwentką Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru, którą ukończyła w 2018 roku z wyróżnieniem, zdobywając nagrody uznania za najlepszą kolekcję dyplomową od lamode.info, showroom.pl, Bizuu, Patrizia Aryton oraz Mariusza Przybylskiego.
Na pierwszym roku studiów dostała staż u projektanta Serafina Andrzejaka, u którego zapoznawała się z całym warsztatem projektowania - od konstrukcji po doszywanie zatrzasków. Następnie otrzymała propozycję współpracy jako projektantka w marce BOHOBOCO, gdzie łącz-nie spędziła 3 lata. Doświadczenie jakie zdobyła popchnęło ją do zdobywania kolejnych szczytów i współpracy ze swoją muzą z dzieciństwa - Gosią Baczyńską. Ma na swoim koncie współpracę z zagraniczną marką Delikatessen, dla której tworzyła damską linię ubrań. Do dziś zaprzyjaźniona z marką dba o jej wizerunek. Aktualnie pracuje w atelier Michała Szulca i skupia się nad budowaniem własnego nazwiska w świecie mody. W swoich kolekcjach modę traktuje jako sztukę użytkową, gdzie konsekwentnie od wielu lat czerpie inspiracje z konstruktywizmu, Bauhausu i polskiej awangardy.

.zdjęcia

 

X

Kata Szegedi to węgierska marka modowa założona przez Kata Szegdi w 2009 roku. Nowoczesny design dla kosmopolitów, którzy są pewni siebie i dumni ze swojego indywidualnego wizerunku, którzy cenią oryginalność w codziennym życiu. Kata ukończyła w roku 2009 studia w KREA Contemporary Arts Institute w Budapeszcie i znalazła się w centrum uwagi modowego świata. W tym samym roku została czołową młodą projektantka mody podczas Fashion Awards na Węgrzech. W 20014 roku zdobyła nagrodę dla najlepszego projektanta mody Glamour Women. Po ukończeniu studiów założyła swoją własną markę modową i otworzyła swój salin w centrum Budapesztu. Jest również wykładowcą w KREA, ucząc przyszłych projektantów, stylistów i wizażystów sztuki współczesnej i mody. Opisuje siebie jako namiętną marzycielkę, zakochaną w dziwności, uczciwości, wolności i czerni. Jej główną inspiracją jest sztuka, muzyka oraz przyjaciele. Ma obsesję na punkcie ludzi, ich historii, niszowych perfum, niekończących się wiosennych nocy, Chopina, Jacksona Pollocka, szalonych umysłów. Kata Szegdi i Daniel Benus poznali się w 2002 roku podczas studiów w Secondary School of Fine and Applied Arts w Budapeszcie. Zostali najlepszymi przyjaciółmi. Daniel od początku odgrywał ważną rolę w rozwoju marki. Głównym celem projektantów jest tworzenie dzieł pełnych pasji. Miłość do kontrastów znajduje odzwierciedlenie w każdym kawałku. Eksperymentowanie z sylwetkami, kształtami, fakturami i kolorami tworzy niezwykły obraz. Inspiracje czerpane ze sztuki współczesnej, kultury młodzieżowej i miejskiego stylu życia kładą nacisk na krawiectwo i stosowanie niestandardowych materiałów. Ich kolekcje były prezentowane w Berlinie, Paryżu, na Helsińskim Tygodniu Mody, noszone przez takie gwiazdy jak Róisín Murphy, Nicki Minaj, Kelly Rowland , Eniko Mihalik, Vanessa Axente orazz Little Dragon’s Yukimi Nagano.

.zdjęcia

 

X

Maciej Zień to jeden z najbardziej znanych i cenionych projektantów mody i wnętrz w Polsce. Twórca luksusowej marki, kojarzonej z elegancją, ponadczasowym stylem i wyjątkowym kunsztem krawieckim. Obecny na rynku od dwóch dekad, zdobył uznanie branży mody, showbiznesu oraz pokaźnego grona wiernych klientek. Laureat m.in. Złotej Nitki, Belvedere International Achievement Award i Doskonałości Mody "Twojego Stylu". Jego premierowe kolekcje, cyklicznie prezentowane w najbardziej prestiżowych lokalizacjach stolicy, są szeroko komentowane przez ogólnokrajowe media. Jest autorem kostiumów do przedstawień baletowych "Tristan", "Kurt Weill" czy "Mąż i żona" w Operze Narodowej w Warszawie i do spektakli teatralnych "Krawiec" w Teatrze Polskim w Poznaniu czy "Węże" i "One" w warszawskim Teatrze Komedia. Projektant współpracuje z grupą Fargotex, dla której projektuje dywany i tkaniny obiciowe oraz z producentem płytek ceramicznych Tubądzin.
Jest też autorem kolekcji lamp dla firmy Milagro. Raz do roku Maciej Zień prezentuje również kolekcję ślubną, towarzysząc pannom młodym w najważniejszym dla nich dniu.

.zdjęcia

X

Marlena Czak jest tegoroczną absolwentką studiów magisterskich na kierunku projektowanie ubioru ASP w Łodzi, w pracowni prof. Barbary Hanuszkiewicz oraz Wydziału Wzornictwa WSUS w Poznaniu, w pracowni prof. Zygmunta Laskowskiego. Trzykrotnie była finalistką kieleckiego konkursu OFF FASHION. W 2015 roku została na nim wyróżniona statuetką HEXETALENT od firmy Hexeline. W edycji 2019 kolekcją "Dlaczego ja, Dlaczego ja" zdobyła trzecie miejsce na podium. Kolekcja ta była również prezentowana podczas finału konkursu Fashion Designer Awards 2019. Do osiągnięć projektantki należy także wygrana w kategorii Fashion Design podczas warsztatów Art & Fashion Forum 2017 by Grażyna Kulczyk, na których mentorem był Mariusz Przybylski. Nagrodą był letni kurs "Innovative Fashion Design with Pattern Cutting" w Central Saint Martins College of Arts and Design w Londynie, który odbyła w zeszłym roku. W 2018 roku jeden z projektów Marleny Czak, wykonany techniką filcowania na sucho poprodukcyjnych ścinków tkanin, był prezentowany podczas finału międzynarodowego konkursu Fashioning Sustainability, organizowanego w Weronie przez firmę Freudenberg. W październiku 2018 roku inne jej dzieło, stworzone pod okiem mentora - Tomasza Ossolińskiego, było częścią wystawy "Jerzy Antkowiak i Moda Polska" w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. W listopadzie ubiegłego roku Marlena Czak została wyróżniona podczas przeglądu portfolio SEE&SAY przez Hannę Rydlewską, Michała Zaczyńskiego oraz Kas Kryst, dzięki czemu zaprezentowano jej prace podczas wystawy MUST SEE. Do innych jej osiągnięć należy m. in. pierwsze miejsce w konkursie dla projektantów mody Heart Fashion 2013. Była również najmłodszą laureatką w konkursie Time for Fashion 2008, dzięki któremu odbyła letni kurs projektowania w SAPU w Krakowie. W czasie studiów zdobywała doświadczenie zawodowe podczas staży w marce Carry, w atelier Dawida Tomaszewskiego w Berlinie, u boku Ricardo Preto w Portugalii oraz pracując w dziale projektowania marki Hexeline.

.zdjęcia

X

Marta Banaszek
Projektantka, która łączy biznesowe zacięcie z pasją do designu i mody. W ciągu dwóch lat jej marka stała się rozpoznawalna w branży mody i zdobyła grono wiernych klientek. Z wykształcenia ekonomistka, konsekwentnie realizuje swoją wizję rozwoju biznesu, nie boi się wyzwań. W realizowanych projektach dba o każdy detal, zwraca uwagę na formę, ale też na funkcjonalność tworzonych ubrań.Ubiera kobiety we wszystkich rozmiarach, niezależnie od wieku. Przekonuje Polki, by nie bały się eksperymentować i bawić modą.
Pasjonują ją wyraziste osobowości z różnych dziedzin, także ze świata mody i sztuki. Inspiracją do stworzenia najnowszej kolekcji jest twórczość Antonio Lopeza. Podobne jak na ilustracjach słynnego artysty, w projektach Marty nie zabraknie śmiałych zestawień kolorystycznych i ciekawych form.
Wyróżniona przez magazyn Harper’s Bazaar jako jedna z 12 niszowych marek europejskich, które warto znać.
Członkini jury konkursu organizowanego przez Międzynarodową Szkołę Kostiumografii i Projektowania Ubioru oraz Mercure Hotels.

.zdjęcia

 

X

Duet RAD działa od trzech lat. Jego twórcy ukończyli poznańskie uczelnie artystyczne (Juliusz - projektowanie ubioru w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych; Maciej - wzornictwo na Uniwersytecie Artystycznym). W 2019 roku zdobyli pierwsze miejsce w konkursie OFF Fashion Kielce, a w 2017 i 2018 dwukrotnie stawali na podium, zdobywając 3 miejsce tego konkursu. Są finalistami Art&Fashion Forum 2017 oraz Fashion Designer Awards 2018. Ich ostatnia kolekcja "Shadowshow" miała swoją premierę podczas KTW Fashion Week 2018. Projektują ubrania, biżuterię, kostiumy. Są bardzo związani z Poznaniem - tworzą stroje sceniczne dla lokalnych Drag Queen oraz cykliczne instalacje na witrynach najstarszego w mieście sklepu z tkaninami - Jazz&Silk Merino. Rozwijają dwie linie odzieżowe - eksperymentalną oraz sprzedażową, w której wykorzystują tkaniny w całości wyprodukowane w polskich fabrykach.
W projektowaniu często wykorzystują techniki unikatowe, sami tworzą, czy modyfikują materiały, drukują własne półfabrykaty i detale. Marka RAD skierowana jest do kobiet poszukujących mądrej i świadomej mody, a inspirowana jest postacią Marii Skłodowskiej-Curie - kobiety, która jako jedyna w historii dwukrotnie zdobyła Nagrodę Nobla.

.zdjęcia

 

X

Mateusz Jarmuła. Pochodzi z Tarnowa, studiował na warszawskiej ASP na wydziale grafiki. Finalista konkursu OFF Fashion w 2014. W 2016 założył markę sygnowaną swoim nazwiskiem i z każdą kolekcją konsekwentnie kreuje osobistą wizję mody osadzoną we współczesnym świecie. Wierzy w sztukę tworzoną dla człowieka, którą wyraża poprzez awangardowe krawiectwo. I to człowieka stawia na pierwszym miejscu — jego doświadczenia, indywidualizm, pewność siebie i siłę.

.zdjęcia

 

X

MMC to prostota i puryzm formy zamknięte w ultranowoczesnej tkaninie. MMC zostało stworzone przez duet absolwentów Katedry Ubioru ASP w Łodzi – Ilonę Majer i Rafała Michalaka. Docenieni przez znawców świata mody prezentowali swoje kolekcje na licznych pokazach w Polsce i zagranicą. Projekty MMC cechuje własny, charakterystyczny styl, nonszalanckiego i ekskluzywnego minimalizmu. Projektanci śmiało sięgają po obszerne, oversize’owe formy i łączą nietypowe materiały i interesujące faktury. Marka znana jest z projektów unikatowych okryć wierzchnich i nieszablonowych projektów sukienek i spódnic.

.zdjęcia

 

X

Twórczynią marki jest Katarzyna Dworecka - absolwentka Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru SAPU oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Jej dyplomowa kolekcja "Sunny Side Up" zdobyła nagrodę mediów, wyróżnienie za wizję i kreatywność od Rady Wysokiej Mody oraz nagrodę od firmy LPP podczas Cracow Fashion Awards 2018.
Jej projekty zostały opublikowane na stronach: Harper's Bazaar Polska, Elle Poland, KALTBLUT Magazine, KUNST Magazine, The Fashion Conversation, Vogue Italia, Contributor Magazine, Trend Prive Magazine, Fashion Business, ARTS THREAD, Superior Magazine oraz na okładce Lounge Magazyn.
Katarzyna Dworecka została finalistką prestiżowego międzynarodowego festiwalu dla młodych projektantów FASHIONCLASH FESTIVAL 2018 w Maastricht jako jedyna projektantka z Polski.
Na międzynarodowym konkursie dla młodych projektantów Łódź Young Fashion 2018, którego była finalistką, otrzymała wyróżnienie od marki Sisley Paris. Jest również finalistką międzynarodowego konkursu OFF FASHION w Kielcach, gdzie została wyróżniona stypendium ufundowanym przez województwo Świętokrzyskie.
Swoją kolekcję prezentowała także podczas Kosice Fashion Week 2018 w ramach European Fashion Accelerator - międzynarodowego start up dla młodych projektantów. W przyszłości Katarzyna Dworecka chce nadal rozwijać się jako projektantka oraz tworzyć swoją markę MINDLESS.

.zdjęcia

 

X

Monika Ptaszek, projektantka i założycielka marki PtASZEK. Absolwentka Krakowskiej szkoły projektowania ubioru SAPU. Mieszka i tworzy w Łodzi. Atelier PtASZEK to 120-metrowa pracownia połączona z showroomem w fabryce Karola Benicha, powstałej pod koniec XIX wieku. W centrum miasta przy ul. Wólczańskiej 66 powstają kolekcje marki PtASZEK, limitowane, undergroundowe, klimatyczne ubrania, które w przeszłości były prezentowane na pokazach łódzkiego Fashion Week w Alei Projektantów, na Warsaw Fashion Street Doroty Wróblewskiej, na Fashion Week LISBOA. PtASZEK tworzy limitowane, mini kolekcje, a w większości pojedyncze egzemplarze.

.zdjęcia

 

X

Nina Sakowska - z wykształcenia pianistka, ukończyła Uniwersytet Jagieloński na wydziale historycznym oraz Szkołę Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. Jej kolekcja dyplomowa „ŚMIECI” została stworzona z materiałów wtórnych jako sprzeciw wobec ślepego konsumpcjonizmu. Moda ekologiczna jest według niej jedyną drogą do ratowania skutków fast fashion. Obecnie pracuje jako kostiumograf i stylista.

.zdjęcia

 

X

PMarka Odio tees powstała w 2011 roku, prowadzi ją Aleksandra Ozimek. Jej kolekcje to krótkie serie, produkowane z lokalnych, naturalnych materiałów, głównie z bawełny z łódzkich dziewiarni zdobione ręcznie nakładanym sitodrukiem autorskim. Dzięki ręcznemu drukowaniu każdy projekt nabywa indywidualności i unikatowości. Podczas 3 edycji KTW Fashion Week razem z Arturem Cincio zaprezentują wspólną kolekcje! Artur Cincio ukończył studia na Politechnice Poznańskiej na kierunku Architektura i Urbanistyka. Jest absolwentem School od Form na kierunku Communication. Współpracuje z biznesem na pograniczu sztuki i projektowania, obserwator i współtwórca kultury oraz twórca marki Cinciooddcouture.

.zdjęcia

 

X

PILAWSKI to nowa marka ubrań na polskim rynku. Za projekty odpowiedzialny jest 24-letni Bartosz Pilawski. Pochodzący ze Szczecinka projektant obecnie tworzy w katowickiej pracowni w Fabryce Porcelany.
Bartek obserwował z bliska najlepszych w branży mody – wcześniej pracował w atelier u Macieja Zienia i duetu Paprocki&Brzozowski w Warszawie. To dało mu impuls, aby zacząć projektować i myśleć o własnej kolekcji.
Od dziecka wykazywał zainteresowanie modą, miał talent do rysowania. Dlatego postanowił szlifować tę ważną dla projektanta umiejętność – szkolił się z zakresu rysunku żurnalowego u Edyty Filipowicz, wykładowczyni MSKPU i byłej ilustratorki w marce Valentino. Rozpoczął także studia na kierunku projektowanie ubioru w Szkole Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie.
Swoją pierwszą mini kolekcję pokazał w październiku 2017 podczas warszawskiego wydarzenia organizowanego przez Radio Kolor, w którym swoje kolekcje pokazali inni młodzi projektanci. Ale to Pilawski zgarnął wtedy wszystkie możliwe nagrody, w tym I nagrodę za najlepszą kolekcję.
Pierwszym poważnym wyzwaniem dla młodego projektanta był udział w największym wydarzeniu mody w Polsce – KTW Fashion Week w Katowicach w dniach 9-12 listopada 2017 roku. Tam zaprezentował na wybiegu swoją autorską, debiutancką kolekcję (złożoną z 13 damskich i 5 męskich sylwetek) obok takich projektantów i marek, jak: Paprocki&Brzozowski, MMC Studio, Natasha Pavluchenko, Lidia Kalita, Bizuu, Just Paul, Marlu czy Haratyk.
Młoda marka Pilawski już zyskała sobie rzesze fanów, a Bartek nie zwalnia tempa – na swoim koncie ma stworzenie własnego sklepu online.

.zdjęcia

 

X

Piotr Popiołek. Jest projektantem mody, stylistą i kostiumografem z Krakowa.
Zwycięzca Gombold újra (Best International Designer) podczas Mercedes-Benz Fashion Week Central Europe, Cracow Fashion Award i Młoda Fala. Finalista Virus Fashion, European Fashion Accelerator, Złota Nitka i OFF Fashion. Absolwent Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie oraz warsztatów Fashion Design z Markiem Fastem podczas 10 edycji Art & Fashion Forum powered by Grażyna Kulczyk. Uczestniczył w wydarzeniach takich jak: Mercedes-Benz Fashion Week Central Europe, Košice Fashion Week, Cracow Fashion Week, KTW Fashion Week, Łódź Young Fashion, The Look Of The Year. Ma na swoim koncie publikacje w magazynach: Vogue Polska, ELLE Polska, Esquire Polska, Kaltblut Magazine, Vanity Teen, K MAG, Elegant Magazine, Yearbook Fanzine, Lounge Magazyn.
Kolekcje Piotra Popiołka jest dostępny w Berlinie (Quadrat Shop) oraz Łodzi (Magazyn Wysoki). Dołączył do akcji społecznej Fashion Revolution Day wspierającej odpowiedzialną produkcję. Pracował nad kostiumami do spektakli w Teatrze Żydowskim w Warszawie, Teatrze Nowym w Krakowie, Teatrze Kana w Szczecinie oraz Teatrze Lalki i Aktora w Kielcach.
Jego priorytetem jest stworzenie autorskiej marki prosperującej na arenie międzynarodowej.

.zdjęcia

X

Robert Kuta.Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na wydziale malarstwa, oraz Ecole Estienne w Paryżu na wydziale grafiki wydawniczej.
Twórca charakterystycznych nadruków na ubrania m.in dla marki Tatuum, Zuo Corp., Gosi Baczyńskiej, Dream Nation.
W 2015 roku stworzył autorską galerię sztuki i sklep on line.
Zajmuje się rysunkiem oraz grafiką, wydaje niezależne ziny i artystyczne magazyny (Miss Read International Art Book Fair Berlin, Friends with Books, Berlin).
W 2017 na zaproszenie marki Levi's, personalizował ubrania w kilku miastach w Polsce. Twórca KUTA HOUSE - instalacji artystycznej oraz sklepu on line, w którym sprzedaje swoje dzieła. .

.zdjęcia

 

X

Tomasz Ossoliński uchodzi za najlepszego polskiego krawca męskiego i jednego z najbardziej znanych projektantów mody w kraju. (Jego talent docenił m.in. magazyn "Elle", przyznając nagrodę najlepszego projektanta roku.) Ta pozycja to wynik konsekwentnie budowanego wizerunku i ponad 25-letniego doświadczenia w branży mody. Ossoliński zadebiutował jako 16-latek - z kolekcją damską, a jego znakiem rozpoznawczym był gorset. Ale największą namiętnością okazał się garnitur. Pasją do tworzenia męskich ubrań zaraził się tuż po maturze, gdy Zakłady Odzieżowe Bytom zaproponowały mu stanowisko głównego projektanta – tym samym spełniło się marzenie jego dzieciństwa. Na Śląsku, skąd pochodzi, garnitur tej firmy był symbolem męskiej elegancji i luksusu. W Bytomiu pracowało wówczas trzy tysiące ludzi, sama wzorcownia liczyła stu krawców z konstruktorami włącznie; dowodził tym zespołem i odpowiadał za wzory, które się tam produkowało. Był najmłodszym projektantem zatrudnionym przez firmę odzieżową w Polsce.
Częstą inspiracją w projektach Ossolińskiego jest kino; kilka jego kolekcji powstało dzięki fascynacji filmami "Godziny", "Zmierzch Bogów", "Babel" czy "Królowa Margot". Ten ostatni miał wielki wpływ na jego pokaz "Hugenoci", który w 2008 roku odbył się na głównej scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej i formę miał bliższą widowiska niż tradycyjnego wybiegu: modele wyłaniali się z zapadni teatralnej, w tle na żywo śpiewał chór, a na koniec goście zobaczyli nakręcony specjalnie na pokaz film, w którym wystąpiła aktorka Charlotte Rampling. Jednocześnie był to pierwszy modowy film w Polsce.
Ossoliński jest również autorem kostiumów do ponad trzydziestu spektakli teatralnych, w 2018 roku był kuratorem wystawy "Jerzy Antkowiak – Moda Polska", zaś w 2020 da się poznać jako producent filmu dokumentalnego.

.zdjęcia

 

X

VICHER jest kobietą, w zasadzie Siostrami. Marka powstała dzięki sile siostrzanej przyjaźni, kolażu zdarzeń i doświadczeń. Vicher tworzą dwie siostry - Inez oraz Katarzyna. Siostry ukończyły najpierw humanistyczne studia; Inez - polsko-francuskie studia doktoranckie, a Kasia kulturoznawstwo. Dopiero później, idąc już za głosem serca, łódzką ASP. Wcześniej jednak przez wiele lat związane były z sektorem design. Dzięki interdyscyplinarnemu wykształceniu oraz spotkaniom z największymi ekspertami w zakresie design w Europie, projektantki mają duże czucie trendów, potrafią łączyć ze sobą różne pozornie niezwiązane zjawiska, strzępki informacji i wyciągać z nich wiedzę, którą z lekkością i trafną intuicją przekładają na swoje projekty i kolekcje.
VICHER swoje projekty opiera na lekkich, niezobowiązujących połączeniach i nowoczesnych formach z różnymi estetykami, czerpaniu ze sztuki i kultury. Kolekcje marki wyróżniają autorskie tkaniny z ręcznie malowanymi ilustracjami oraz współpraca z lokalnymi rzemieślnikami i przedstawicielami ginących zawodów. Ręcznie wykonywane swetry powstają dzięki współpracy z rękodzielniczkami czy mistrzami koronkarstwa.
Vicher tworzy odważne, pełne nonszalancji i zadziorności sylwetki. W swoich kolekcjach projektantki stawiają na autoafirmację, niezależność i indywidualność.

.zdjęcia

 

X

Waleria Tokarzewska - Karaszewicz, polska projektantka młodego pokolenia, stylistka i podróżniczka.
Dyplom projektanta obroniła w 2015 roku w Krakowskich Szkołach Artystycznych na kierunku Artystycznego Projektowania ubioru. Oprócz regularnych kolekcji tworzy również krótkie serie pomiędzy sezonami, oraz projektuje na zamówienie - kostiumy sceniczne i indywidualne projekty.
Od początku założenia marki oprócz projektowania sama konstruowała, szyła i ozdabiała wszystkie prototypy jakie można było zobaczyć na wybiegach. Znajomość „od wewnątrz” każdego etapu produkcji odzieży jest dla niej niezbędna, by wiedzieć czego jest w stanie wymagać od osób pracujących dla marki i jakiej jakości może oczekiwać
Jej kolekcje pokazywane były miedzy innymi podczas Fashion Weeku w USA w Karolinie Północnej, Fashion Weeku w Berlinie, Warsaw Fashion Street, trzykrotnie podczas FashionPhilosophy Fashion Week Poland w Łodzi, Lviv Fashion Week, Cracow Fashion Square itd.
Kreacje Walerii można zobaczyć w reklamach i programach telewizyjnych, oraz teledyskach. Ubrania cieszą się popularnością również u polskich artystów, takich jak Katarzyna Nosowska, Cleo, Natalia Kukulska, Natalia Szroeder itd.
Ubrania WTK można zobaczyć w ponad trzystu publikacjach w magazynach modowych na całym świecie, takich jak Harper's Bazaar, Elle, Viva, Glamour, Fashion Magazine, K Mag, Wysokie Obcasy Extra, Label Magazine, Kaltblut Magazine, itd (okładki magazynów i edytoriale wewnątrz).
Waleria jest laureatką kilku konkursów w dziedzinie projektowania ubioru, miedzy innymi wygrała (1 miejsce) konkurs organizowany przez SEAT Polska x FashionPhilosophy Fashion Week Poland, nagrodę publiczności Off Kielce 2015 za kolekcje Voyage - Orient Express, była również finalistką konkursu Polish American Fashion Fundation, oraz dwukrotnie jurorem w konkursie dla młodych projektantów organizowanym przez Cracow Fashion Week.

Stylizuje również komercyjne sesje zdjęciowe, pokazy mody, pokazy fryzjerskie i kosmetyczne, współpracuje przy tworzeniu teledysków. Zajmuje się również produkcją sesji zdjęciowych i social mediów. Jest współautorką bloga i vloga pod nazwą Travel Tasters

.zdjęcia

 

X

Darya Wierzbicka - projektant mody i tekstyliów. Skupia się wokół projektowania motywowanego przez połączenia wynikające z wartości tkaniny, ich relacji oraz wykorzystaniu na nowo już istniejących elementów. Poszukuje nowych doświadczeń i nie toleruje ograniczeń. Absolwentka Katedry Mody Warszawskiej ASP z 2019 roku z patchworkową kolekcją (IN)EXPERIENCED GIRL inspirowaną twórczością Anny Uddenberg oraz dylematami okresu dojrzewania.
Ukończyła kielecką Ogólnokształcącą Szkołę Sztuk Pięknych im. Józefa Szermentowskiego na specjalności technik malarskich i pozłotniczych.
Brała udział w wielu wystawach m.in. "Tactilis" oraz w miedzynarodowym projekcie Transfashional. Finalistka konkursu Złota Nitka 2017. Jest jedną z projektantek w marce DUNST.

.zdjęcia

 

KTW Fasion Week .one
KTW Fasion Week .one

KTW Fashion Week Fabryka Porcelany