KTW/fw #2020 KTW/fw #2019 KTW/fw #2018
dla mediów
obserwuj nas na

KTW Fashion Week // 9 ? 12 listopada 2017 r. // Fabryka Porcelany // Katowice

 

Fabryka Porcelany zaprasza na święto mody, na którym najciekawsi projektanci w Polsce zaprezentują swoje kolekcje. KTW Fashion Week jest autorskim projektem Fabryki Porcelany. Do współpracy zostali zaproszeni najlepsi projektanci, o uznanych nazwiskach na rynku oraz wschodzące nazwiska, o których już wkrótce usłyszymy więcej. Tłem dla całego wydarzenia stanie się rewitalizowany kompleks po dawnej fabryce porcelany Giesche. Będzie to największe wydarzenie modowe odbywające się w tym roku w Polsce, gromadzące w jednym miejscu tak wielu znanych projektantów.

?Katowice są miastem muzyki, miastem ogrodów, miastem neonów, miastem desingu.  I mogą zostać miastem mody. Jest tutaj wiele uczelni wyższych, które rozwijają wrażliwość w ludziach, potrzebną do tego, aby tworzyć unikatowe dobra i doznania. Dziś czas na Katowice, które mają  szansę stać się najważniejszym miastem na modowej mapie Polski, a które są Partnerem KTW Fashion Week,? ? mówi Rafał Wyszyński, inicjator KTW Fashion Week i prezes zarządu Fundacji Giesche, organizatora wydarzenia.

Wśród projektantów, którzy od 9 do 12 listopada 2017 r. pojawią się na terenie Fabryki Porcelany, znajdą się m.in. Paprocki&Brzozowski, MMC, Natasha Pavluchenko, Tomasz Ossoliński, Lidia Kalita, Bizuu, 303 Avenue, Just Paul, Marlu, Laurell, Thecadess, Haratyk, Pilawski oraz wielu innych. Każdy z zaproszonych projektantów pokaże swoją kolekcję, a Tomasz Ossoliński film na temat swojej twórczości. W czasie pokazów swoje kolekcje przedstawią także studenci Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach. O skali imprezy może świadczyć fakt, iż odbędzie się 39 pokazów prezentujących 38 marek modowych, 8 wykładów i 2 debaty, a w pokazach weźmie udział ponad  60 modelek i modeli.

Trudno nie docenić rady programowej KTW Fashion Week, bo to: Natasha Pavluchenko - projektantka mody oraz dyrektor artystyczny KTW Fashion Week, Waldek Szymkowiak - uznany choreograf oraz reżyser pokazów mody, Rafał Wyszyński  - inicjator KTW Fashion Week, prezes Fundacji Giesche, Rafał Stanowski ? zastępca redaktora naczelnego Lounge Magazyn, dyrektor ds. PR Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie, Anna Puślecka -  dziennikarka i ekspert mody, a zarazem rzecznik prasowa wydarzenia, Marianna Dufek ? dziennikarka telewizyjna, członek rady programowej Fundacji Giesche,  Dorota Stania  - inicjatorka licznych projektów, specjalistka pięknego uśmiechu, Robert Wolański ? wybitny fotograf, uznany artysta uhonorowany licznymi nagrodami.

KTW Fashion Week otacza się wyłącznie profesjonalistami. O fryzury zadba team Macieja Maniewskiego, właściciela sieci salonów fryzjerskich w całej Polsce oraz jurora talent show ?Ostre cięcie?, a o make-upy profesjonaliści światowej marki Estee Lauder. Realizatorem pokazów mody jest Team Lazar,  współpracują z topowymi markami w Polsce oraz na świecie 

?Moda to także element dizajnu, który jest nam w Fabryce Porcelany szczególnie bliski. Niezależnie od masowej mody, zwracanie uwagi na swój wygląd i strój jest jednym z ważniejszych elementów własnej stylizacji.? ? mówi Wyszyński.

Poza pokazami mody w czasie KTW odbywać będą się dyskusje, w czasie których goście oraz uczestnicy postarają się odpowiedzieć na pytania: Czy moda ma jeszcze sens? Po co nam moda? Czy i jak zmienia się sposób komunikowania mody, czy media społecznościowe zastąpią pokazy mody i projektantów? Zaproszeni goście podzielą się swoimi doświadczeniami i opowiedzą jak przygotować się na zmiany. Wśród uczestników debat znaleźli się m.in.: Michał Zaczyński, Marcin Różyc, Jessica Mercedes, Herel, Maria Christina Rigano, Anna Męczyńska, Karolina Sulej i wielu innych.

?Chcemy przewrotnie porozmawiać o projektowaniu i prezentowaniu mody, projektów designerski, czy też wprowadzaniu marek na rynek? ? podkreśla Rafał Wyszyński. ?Śląsk ma wiele dobrych i znanych projektów na rynku premium, chcemy pokazać, że takie projekty powinny powstawać nie tylko w stolicy?.

Dzień pierwszy (czwartek) to rozgrzewka przed pokazami, w świat projektów i dizajnu wprowadzą uczestników zaproszeni goście debaty ?Tak to robimy na Śląsku?,  reprezentujący  marki  wywodzące się ze Śląska, bądź mające tu swoje polskie siedziby: Maserati, Natasha Pavluchenko, Tous, On Lemon oraz Tomasz Ossoliński. Debatę poprowadzi popularna śląska dziennikarka Marianna Dufek.

Dzień drugi i trzeci (piątek, sobota) to dni w których odbędzie się razem 36 pokazów. W piątek popołudniu rozpoczną studenci WST. W wieczornej specjalnej sesji swoje projekty pokażą: MARLU, 303 Avenue, Just Paul, KAS KRYST, Lidia Kalita oraz Natasha Pavluchenko. W sobotę popołudniu swoje projekty zaprezentują młodzi projektanci: Sandra Stachura, Jagoda Bartczak, Artur Stec ? pod marką Leser, Paulina Mrożek, ALKAI, Marta Kuszyńska, Ola Bajer, Warsaw Concept Store, Anti by Gibaszewski, Exsud + Pilawski, Angelika Józefczyk, Jarosław Ewert, LOFJU oraz TUNDRA. Wieczorna specjalna sesja to projekty firmowane przez Wysokie Obcasy: Mapaya oraz Acephala, a także Thecadess, Haratyk, PILAWSKI, Bizuu oraz marka wieczoru: MMC. Pokazy poprowadzą znani dziennikarze: Karolina Szostak i Marcin Hładki. After party ON LEMON odbywać się będzie zarówno po drugim, jak i trzecim dniu imprezy. Imprezy uprzyjemni poczęstunek przygotowany przez Prodiż Bistro.

After party ON LEMON odbywać się będzie zarówno po drugim, jak i trzecim dniu imprezy.  Piątkowy wieczór umili koncert Pauliny Przybysz, a potem Spisek Jednego DJ Set. Sobota to elektroniczna impreza z zagranicznym gościem - niesamowicie utalentowaną Rosjanką, występująca pod pseudonimem Ishome. Ciepłe, ale pełne tajemnicy brzmienia, znajdujące się gdzieś na pograniczu techno i downtempo. Oprócz niej będziemy można posłuchać kilku świetnych producentów, m.in. Facheroia. Bilety na aftery można kupować za pośrednictwem platformy goingapp.pl szukając tam imprez klubu muzycznego P23 (goingapp.pl/place/15778/1/p23).

Ostatni dzień (niedziela) to dzień tematyczny poświęcony kobietom w dwóch aspektach. Po pierwsze Wysokie Obcasy i ich panel dyskusyjny oraz wykłady poświęcone modzie. Wystawa okładaek modowych magazynu Wysokie Obcasy ucieszy oko niejednej z osób odwiedzających w Fabryke Porcelany podczas KTW Fashion Week.

Po wtóre niedziela to wyjątkowe ślubne wydarzenie, które organizowane jest wspólnie z wedding.pl. Bridal Day by Wedding.pl  to święto dla osób, które planują ślub. Dziennikarka i prezenterka  Agnieszka Hyży poruszy z gośćmi istotne tematy dotyczące organizacji ślubu i wesela. Przyszłe pary młode będą także miały okazję porozmawiać na temat mody i urody z ekspertami branży współpracującymi z największą ślubną platformą online w Polsce. Oprócz tego w strefie BEAUTY przyszłe Pary Młode będą także miały okazję porozmawiać na temat mody i urody z ekspertami branży współpracującymi z największą ślubną platformą online w Polsce.

Na zakończenie dnia oraz całego wydarzenia czeka na uczestników pokaz mody ślubnej, w którym zobaczymy kolekcje przygotowane przez: duet Paprocki&Brzozowski, Lidię Kalitę oraz Laurell.

Do luksusowych marek idealnie pasować będą samochody Maserati, które będzie można podziwiać przed Fabryką Porcelany. Dodatkowo podczas imprezy KTW Fasion Week do dyspozycji gości będą szoferzy Maserati Pietrzak, którzy luksusowymi sportowymi limuzynami będą wozić gości na miejsce imprezy do Fabryki Porcelany.

Piękna biżuteria firmy Swarovski uzupełniać będzie prezentowane kolekcje, zaś buty do większości pokazów dostarcza polska marka Carinii. Dzięki uprzejmości Hoteli Diament gwiazdy będą się mogły spokojnie odpoczywać w swoich hotelowych pokojach, by przez kilka dni móc w Katowicach podziwiać polską modę.

Dla wszystkich zainteresowanych modą w sobotę i niedzielę dostępna będzie Strefa Showroom KTW, gdzie będzie można zobaczyć projekty, spotkać projektantów i zakupić ich kolekcje., a także sprawdzić najnowszą ofertę wyjazdów biura Neckermann. Strefę słodkości zapewni Prodiż Bistro.

Szczegóły wydarzenia znajdują się na stronie www .ktwfashionweek.pl oraz na profilu na Facebooku.

Wejście na wieczorne pokazy odbywa się za zaproszeniami. Dzienne wydarzenia i pokazy są natomiast otwarte dla wszystkich, którzy mają ochotę spędzić 4 dni z modą.

 

Rzecznik prasowy KTW Fashion Week:

Anna Puślecka

Mobile: +48 602 690 885
E-mail: pr@ktwfashionweek.pl

KTW Fasion Week
KTW Fasion Week
Joanna Horodyńska
Mentors vs Millennials: Moda jako styl życia
Millennial Dinner
Millennial Dinner – kolacja ekspertów mody i przedstawicieli mediów w ramach KTW Fashion Week
Tiziana Tini
Influencers : how to choose the right ones for each brand, above the Internet and Social Media. The golden rules to succeed
Alberto Campagnolo
Sleeping Beauties. Millennials and their unconscious reshaping of the fashion dynamics
Michał Zaczyński
Mentors vs millenials: wizerunek w mediach

.newsy

.o KTW

Drugiej edycji KTW Fashion Week towarzyszy myśl przewodnia "Millennials vs. Mentors". Chcemy oprzeć ją na dialogu uznanych projektantów i ekspertów świata mody, o ugruntowanej pozycji, z nowymi, młodymi talentami. Od 5-7 lat na polskim rynku nie pojawił się żaden projektant, który wszedłby na arenę polskiej mody, z pokazami chociażby.

Chcemy, żeby podczas KTW Fashion Week pokazy uznanych projektantów supportowali młodzi.

Chcemy także poruszyć ostatnio bardzo gorący temat Millennialsów - nie tylko jako młodych konsumentów, ale także narybku, który będzie wchodził do branży i zasilał jej szeregi. Jak z nimi rozmawiać i jak do nich dotrzeć?

Chcemy też, aby to wydarzenie stwarzało młodym możliwości nauczenia się zawodu w branży mody w praktyce. Dlatego podejmujemy współpracę z polskimi szkołami mody, m.in.: ViaModa, SAPU.
Podczas KTW Fashion Week dyplomanci szkół pokażą swoje kolekcje, a wolontariusze z ww. szkół będą pracować na backstge'u, przy rozsadzaniu gości, przy produkcji, w showroomach.

Młodzi projektanci będą mieli okazje zostać docenieni przez dziennikarzy i krytyków mody, którzy wybiorą wyjątkową kolekcję do prezentacji na pokazach wieczornych KTW Fashion Week.

.team KTW

.lineup

  1. czwartek 8.11
  2. piątek 9.11
  3. sobota 10.11
  4. niedziela 11.11
1900

Spotkanie z projektantką Natashą Pavluchenko "Budowanie własnej marki. Drogi prowadzące do branży fashion"/WSTĘP WOLNY


1200 - 2300

Strefa Showroom KTW /WSTĘP WOLNY


1730

Pokazy: Sandra Dąbrowska, VICHER, Piotr Popiołek, Dunst/WSTĘP WOLNY


1800

Pokazy: Katarzyna Szymańska, ZAŁUCKA KUCZERA, Joanna Moskal/WSTĘP WOLNY


1900

Pokazy: Angelika Józefczyk, Duet RAD/WSTĘP WOLNY


1930 - 2000

PRZERWA

2000

Pokazy: Marlu, LOFJU, Just Paul/WSTĘP Z ZAPROSZENIEM


2100

Pokazy: Bola Bajer Ola, Sandra Straukaite, Natasha Pavluchenko/WSTĘP Z ZAPROSZENIEM


2200

Pokazy: Bizuu, Lidia Kalita/WSTĘP Z ZAPROSZENIEM


1100 - 2300

Strefa Showroom KTW/WSTĘP WOLNY


1400

Spotkanie z Kasią Sokołowską, Jurorką Top Model i reżyserem pokazów mody, ambasadorką kilku marek /WSTĘP WOLNY - FABRYKA PORCELANY PRZY RESTAURACJI PRODIŻ NERO


1700

Pokazy: Adrian Krupa, Klaudia Markiewicz, DOOM 3K/WSTĘP WOLNY


1800

Pokazy: Cocho by Olga Idzik, Simona Nikołajewska, Dramat Europe/WSTĘP WOLNY


1900

Pokazy: Natalia Siebuła, Diligent, Martyna Sowik/WSTĘP WOLNY


1930 - 2000

PRZERWA

2000

Pokazy: 303 AVENUE, Monica Moncini, PILAWSKI, TheCadess Warssaw/WSTĘP Z ZAPROSZENIEM


2100

Pokazy: Cybex, Kas Kryst, KSENIA SCHNAIDER, GABERON/WSTĘP Z ZAPROSZENIEM


2230

Pokazy: Tomasz Armada, MMC/WSTĘP Z ZAPROSZENIEM


1000 - 1600

Strefa Showroom KTW/WSTĘP WOLNY


1000 - 1600

Cykl wykładów "Mentors vs Millennials":/WSTĘP WOLNY

1000 Joanna Horodyńska - "Mentors vs Millennials: Moda jako styl życia"
1100 Alberto Campagnolo – "Sleeping Beauties. Millennials and their unconscious reshaping of the fashion dynamics” wykład w języku angielskim
1200 Tiziana Tini – “Influencers: how to choose the right ones for each brand, above the Internet and Social Media. The golden rules to succeed” wykład w języku angielskim
1300 Michał Zaczyński - "Mentors vs Millennials – wizerunek w mediach"
1430 Debata z udziałem dziennikarzy, projektantów i ekspertów mody różnych pokoleń na temat sytuacji w świecie mody, wzajemnych oczekiwań i przyszłości
Moderator: Anna Puślecka
KTW Fashion Week Fabryka Porcelany

.miejsce

Loading…
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3

Impreza odbywa się w XIX-wiecznej Fabryce Porcelany w Katowicach, którą w 2012 roku postanowiła uratować Fundacja Giesche, przejmując ruiny i dając im nowe życie.

Teraz jest to jedno z najciekawszych miejsc OFF-owych na Śląsku i jedna z wzorcowych rewitalizacji. Kończą się remonty. Widać ludzi, widać czerwoną cegłę, widać normalne codzienne życie i pracę.

Fabryka Porcelany pęka w szwach. Zostało w niej jednak miejsce do organizowania imprez kulturalnych. To klub muzyczny P23 w samym sercu kompleksu. Teraz, dzięki coraz ciekawszym imprezom, cała Polska może dowiedzieć się o uroku tego miejsca.
Smaku wszystkiemu dodaje zlokalizowane w Fabryce Porcelany BISTRO PRODIŻ, które może się poszczycić przepyszną i fantazyjną kuchnią oraz najwyższym na świecie piecem do pieczenia pizzy wbudowanym w starym pofabrycznym kominie.

Wspieranie inicjatyw związanych z modą i designem było od początku jednym z celów Fundacji, która współpracuje ze wszystkimi uczelniami artystycznymi Śląska i nie tylko.

.kontakt

 

Umowy, patronaty

Rafał Wyszyński

Mobile: +48 501 238 175
E-mail: r.wyszynski@fabryka-porcelany.pl

Organizacja produkcji

Barbara Musik

Mobile: +48 698 227 388
E-mail: biuro@ktwfashionweek.pl

 

Dyrektor Kreatywna 
& Media Relations

Anna Puślecka

Mobile: +48 602 690 885
E-mail: anna@ktwfashionweek.pl

 

Backstage

Agnieszka Wyszyńska

Mobile: +48 531 531 669
E-mail: a.wyszynska@fabryka-porcelany.pl

 

Dyrektor Artystyczny

Arek Vaz

Mobile: +48 793 404 055
E-mail: arek@ktwfashionweek.pl

 

 

 

Potwierdzanie zaproszeń:

E-mail: biuro@ktwfashionweek.pl

 

Kontakt ogólny:

Fundacja Giesche

ul. Porcelanowa 23
40-246 Katowice
Tel./fax 32 353 10 56