dla mediów
obserwuj nas na

KTW Fashion Week // 9 ? 12 listopada 2017 r. // Fabryka Porcelany // Katowice

 

Fabryka Porcelany zaprasza na święto mody, na którym najciekawsi projektanci w Polsce zaprezentują swoje kolekcje. KTW Fashion Week jest autorskim projektem Fabryki Porcelany. Do współpracy zostali zaproszeni najlepsi projektanci, o uznanych nazwiskach na rynku oraz wschodzące nazwiska, o których już wkrótce usłyszymy więcej. Tłem dla całego wydarzenia stanie się rewitalizowany kompleks po dawnej fabryce porcelany Giesche. Będzie to największe wydarzenie modowe odbywające się w tym roku w Polsce, gromadzące w jednym miejscu tak wielu znanych projektantów.

?Katowice są miastem muzyki, miastem ogrodów, miastem neonów, miastem desingu.  I mogą zostać miastem mody. Jest tutaj wiele uczelni wyższych, które rozwijają wrażliwość w ludziach, potrzebną do tego, aby tworzyć unikatowe dobra i doznania. Dziś czas na Katowice, które mają  szansę stać się najważniejszym miastem na modowej mapie Polski, a które są Partnerem KTW Fashion Week,? ? mówi Rafał Wyszyński, inicjator KTW Fashion Week i prezes zarządu Fundacji Giesche, organizatora wydarzenia.

Wśród projektantów, którzy od 9 do 12 listopada 2017 r. pojawią się na terenie Fabryki Porcelany, znajdą się m.in. Paprocki&Brzozowski, MMC, Natasha Pavluchenko, Tomasz Ossoliński, Lidia Kalita, Bizuu, 303 Avenue, Just Paul, Marlu, Laurell, Thecadess, Haratyk, Pilawski oraz wielu innych. Każdy z zaproszonych projektantów pokaże swoją kolekcję, a Tomasz Ossoliński film na temat swojej twórczości. W czasie pokazów swoje kolekcje przedstawią także studenci Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach. O skali imprezy może świadczyć fakt, iż odbędzie się 39 pokazów prezentujących 38 marek modowych, 8 wykładów i 2 debaty, a w pokazach weźmie udział ponad  60 modelek i modeli.

Trudno nie docenić rady programowej KTW Fashion Week, bo to: Natasha Pavluchenko - projektantka mody oraz dyrektor artystyczny KTW Fashion Week, Waldek Szymkowiak - uznany choreograf oraz reżyser pokazów mody, Rafał Wyszyński  - inicjator KTW Fashion Week, prezes Fundacji Giesche, Rafał Stanowski ? zastępca redaktora naczelnego Lounge Magazyn, dyrektor ds. PR Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie, Anna Puślecka -  dziennikarka i ekspert mody, a zarazem rzecznik prasowa wydarzenia, Marianna Dufek ? dziennikarka telewizyjna, członek rady programowej Fundacji Giesche,  Dorota Stania  - inicjatorka licznych projektów, specjalistka pięknego uśmiechu, Robert Wolański ? wybitny fotograf, uznany artysta uhonorowany licznymi nagrodami.

KTW Fashion Week otacza się wyłącznie profesjonalistami. O fryzury zadba team Macieja Maniewskiego, właściciela sieci salonów fryzjerskich w całej Polsce oraz jurora talent show ?Ostre cięcie?, a o make-upy profesjonaliści światowej marki Estee Lauder. Realizatorem pokazów mody jest Team Lazar,  współpracują z topowymi markami w Polsce oraz na świecie 

?Moda to także element dizajnu, który jest nam w Fabryce Porcelany szczególnie bliski. Niezależnie od masowej mody, zwracanie uwagi na swój wygląd i strój jest jednym z ważniejszych elementów własnej stylizacji.? ? mówi Wyszyński.

Poza pokazami mody w czasie KTW odbywać będą się dyskusje, w czasie których goście oraz uczestnicy postarają się odpowiedzieć na pytania: Czy moda ma jeszcze sens? Po co nam moda? Czy i jak zmienia się sposób komunikowania mody, czy media społecznościowe zastąpią pokazy mody i projektantów? Zaproszeni goście podzielą się swoimi doświadczeniami i opowiedzą jak przygotować się na zmiany. Wśród uczestników debat znaleźli się m.in.: Michał Zaczyński, Marcin Różyc, Jessica Mercedes, Herel, Maria Christina Rigano, Anna Męczyńska, Karolina Sulej i wielu innych.

?Chcemy przewrotnie porozmawiać o projektowaniu i prezentowaniu mody, projektów designerski, czy też wprowadzaniu marek na rynek? ? podkreśla Rafał Wyszyński. ?Śląsk ma wiele dobrych i znanych projektów na rynku premium, chcemy pokazać, że takie projekty powinny powstawać nie tylko w stolicy?.

Dzień pierwszy (czwartek) to rozgrzewka przed pokazami, w świat projektów i dizajnu wprowadzą uczestników zaproszeni goście debaty ?Tak to robimy na Śląsku?,  reprezentujący  marki  wywodzące się ze Śląska, bądź mające tu swoje polskie siedziby: Maserati, Natasha Pavluchenko, Tous, On Lemon oraz Tomasz Ossoliński. Debatę poprowadzi popularna śląska dziennikarka Marianna Dufek.

Dzień drugi i trzeci (piątek, sobota) to dni w których odbędzie się razem 36 pokazów. W piątek popołudniu rozpoczną studenci WST. W wieczornej specjalnej sesji swoje projekty pokażą: MARLU, 303 Avenue, Just Paul, KAS KRYST, Lidia Kalita oraz Natasha Pavluchenko. W sobotę popołudniu swoje projekty zaprezentują młodzi projektanci: Sandra Stachura, Jagoda Bartczak, Artur Stec ? pod marką Leser, Paulina Mrożek, ALKAI, Marta Kuszyńska, Ola Bajer, Warsaw Concept Store, Anti by Gibaszewski, Exsud + Pilawski, Angelika Józefczyk, Jarosław Ewert, LOFJU oraz TUNDRA. Wieczorna specjalna sesja to projekty firmowane przez Wysokie Obcasy: Mapaya oraz Acephala, a także Thecadess, Haratyk, PILAWSKI, Bizuu oraz marka wieczoru: MMC. Pokazy poprowadzą znani dziennikarze: Karolina Szostak i Marcin Hładki. After party ON LEMON odbywać się będzie zarówno po drugim, jak i trzecim dniu imprezy. Imprezy uprzyjemni poczęstunek przygotowany przez Prodiż Bistro.

After party ON LEMON odbywać się będzie zarówno po drugim, jak i trzecim dniu imprezy.  Piątkowy wieczór umili koncert Pauliny Przybysz, a potem Spisek Jednego DJ Set. Sobota to elektroniczna impreza z zagranicznym gościem - niesamowicie utalentowaną Rosjanką, występująca pod pseudonimem Ishome. Ciepłe, ale pełne tajemnicy brzmienia, znajdujące się gdzieś na pograniczu techno i downtempo. Oprócz niej będziemy można posłuchać kilku świetnych producentów, m.in. Facheroia. Bilety na aftery można kupować za pośrednictwem platformy goingapp.pl szukając tam imprez klubu muzycznego P23 (goingapp.pl/place/15778/1/p23).

Ostatni dzień (niedziela) to dzień tematyczny poświęcony kobietom w dwóch aspektach. Po pierwsze Wysokie Obcasy i ich panel dyskusyjny oraz wykłady poświęcone modzie. Wystawa okładaek modowych magazynu Wysokie Obcasy ucieszy oko niejednej z osób odwiedzających w Fabryke Porcelany podczas KTW Fashion Week.

Po wtóre niedziela to wyjątkowe ślubne wydarzenie, które organizowane jest wspólnie z wedding.pl. Bridal Day by Wedding.pl  to święto dla osób, które planują ślub. Dziennikarka i prezenterka  Agnieszka Hyży poruszy z gośćmi istotne tematy dotyczące organizacji ślubu i wesela. Przyszłe pary młode będą także miały okazję porozmawiać na temat mody i urody z ekspertami branży współpracującymi z największą ślubną platformą online w Polsce. Oprócz tego w strefie BEAUTY przyszłe Pary Młode będą także miały okazję porozmawiać na temat mody i urody z ekspertami branży współpracującymi z największą ślubną platformą online w Polsce.

Na zakończenie dnia oraz całego wydarzenia czeka na uczestników pokaz mody ślubnej, w którym zobaczymy kolekcje przygotowane przez: duet Paprocki&Brzozowski, Lidię Kalitę oraz Laurell.

Do luksusowych marek idealnie pasować będą samochody Maserati, które będzie można podziwiać przed Fabryką Porcelany. Dodatkowo podczas imprezy KTW Fasion Week do dyspozycji gości będą szoferzy Maserati Pietrzak, którzy luksusowymi sportowymi limuzynami będą wozić gości na miejsce imprezy do Fabryki Porcelany.

Piękna biżuteria firmy Swarovski uzupełniać będzie prezentowane kolekcje, zaś buty do większości pokazów dostarcza polska marka Carinii. Dzięki uprzejmości Hoteli Diament gwiazdy będą się mogły spokojnie odpoczywać w swoich hotelowych pokojach, by przez kilka dni móc w Katowicach podziwiać polską modę.

Dla wszystkich zainteresowanych modą w sobotę i niedzielę dostępna będzie Strefa Showroom KTW, gdzie będzie można zobaczyć projekty, spotkać projektantów i zakupić ich kolekcje., a także sprawdzić najnowszą ofertę wyjazdów biura Neckermann. Strefę słodkości zapewni Prodiż Bistro.

Szczegóły wydarzenia znajdują się na stronie www .ktwfashionweek.pl oraz na profilu na Facebooku.

Wejście na wieczorne pokazy odbywa się za zaproszeniami. Dzienne wydarzenia i pokazy są natomiast otwarte dla wszystkich, którzy mają ochotę spędzić 4 dni z modą.

 

Rzecznik prasowy KTW Fashion Week:

Anna Puślecka

Mobile: +48 602 690 885
E-mail: pr@ktwfashionweek.pl

Debaty prowadzone w czasie KTW Fashion Week .one / Fot. Fili Okopny

W czasie drugiej edycji KTW Fashion Week przewidziane zostały wykłady branżowe, które będą prowadzone przez znamienitych gości. Tematy wykładów nawiązują bezpośrednio do myśli przewodniej towarzyszącej KTW Fashion Week, czyli "Millennials vs. Mentors". Poniżej prezentujemy zaproszonych wykładowców oraz tematy wykładów, które poprowadzą w trakcie KTW Fashion Week

 

Joanna Horodyńska

Zaczynała jako modelka w Paryżu i Mediolanie. Nigdy jednak nie wiązała z tym zawodem swojej przyszłości, marzyła o pracy stylistki. Po powrocie z Paryża zaczęła pracę w kultowej MTV. Teledyski i artyści sceny muzycznej, potrafią kreować inną rzeczywistość. Budować specyficzną estetykę. Dlatego dzisiejsze stylizacje i wybory Joanny są odważne, nowatorskie i pełne kontrastów, choć jednak bardzo kompatybilne z jej osobowością. Pracę prezenterki zaczęła godzić z pracą stylistki – kreowała wizerunek prezenterów stacji MTV. Kolejnym wyzwaniem była praca w kobiecym kanale TVN Style, gdzie prowadziła program „Paris, Paris” prosto z Paryża. Opowiadała w nim o wielkim świecie mody. Przeprowadzała wywiady ze znanymi projektantami oraz z gwiazdami filmu, sztuki i muzyki. Obecnie Joanna prowadzi własną rubrykę w magazynie Party, gdzie komentuje styl gwiazd. Projekt na tyle się spodobał, że stacja Polsat Cafe’ zaproponowała Joannie tworzenie programu telewizyjnego, bazującego na słynnej już rubryce. Praca Joanny w telewizji owocuje różnymi projektami zewnętrznymi i budowaniem pozycji eksperta w dziedzinie mody, dóbr luksusowych, dress code’u. Joanna prowadzi warsztaty z nowych trendów, w każdym sezonie dla klientek wielu marek. Joanna działa także jako personal shopper, budując stałe grono klientek.Wykłady związane są z dress code’em również poza miejscem pracy, czyli wyjścia na bale, premiery spektakli operowych czy teatru. Jako wielka pasjonatka muzyki klasycznej i opery regularnie bywa chociażby na Festiwalu Muzyki i Teatru w Salzburgu. Jest członkiem projektu „Meloman potrzebny od zaraz”, który związany jest ze spotkaniami z młodymi ludźmi w Filharmoniach w całej Polsce. Joanna ma koncie książkę o stylu gwiazd „Modowy sąd” oraz kilka kolekcji autorskich dla polskich marek.

 

W ramach drugiej edycji KTW Fashion Week poprowadzi wykład pt: "Mentors vs millenials: Moda jako styl życia"

Niedziela, 11.11 godzina 1000

Alberto Campagnolo

zdobył ogromne doświadczenie jako brand manager w sektorze luksusowym, pracując dla znanych, międzynarodowych marek. Jego kariera została ugruntowana prawie dziesięcioletnią pracą dla Giorgio Armaniego w Mediolanie.

Obecnie pracuje jako adiunkt MBA i profesor w PSB Paris School of Business, i w wielu innych uczelniach na całym świecie. Alberto Campagnolo działa również jako niezależny konsultant zarządzania marką w obszarze mody, luksusu i stylu życia, podróżując po całym świecie.

 

W ramach drugiej edycji KTW Fashion Week poprowadzi wykład pt: "Sleeping Beauties. Millennials and their unconscious reshaping of the fashion dynamics"

Niedziela, 11.11 godzina 1100

Tiziana Tini

konsultant mody i wykładowca. Posiada 11-letnie doświadczenie w branży marek luksusowych. Pasjonuje się branżą mody. Tiziana rozpoczęła niedawno karierę we Francji pracując dla jednej z najbardziej kultowych marek pret-a-porter. 

Wcześniej pracowała dla MAXMARA FASHION GROUP oraz LUISAVIAROMA.COM. Przed rozpoczęciem kariery jako Luxury Consultant dołączyła do Salvatore Ferragamo Group jako Social Media and Content Manager. 

 

W ramach drugiej edycji KTW Fashion Week poprawadzi wykład pt: "Influencers : how to choose the right ones for each brand, above the Internet and Social Media. The golden rules to succeed" 

Niedziela, 11.11 godzina 1200

Michał Zaczyński

redaktor Esquire Polska. Aktualnie publikuje też w Gazecie Wyborczej, Vogue.pl, Unpolished i Polityce. Wcześniej związany m.in. z Newsweekiem, Wprost, Forbesem. Autor gościnnych wykładów na imprezach mody i w krakowskiej SAPU. Juror konkursów dla projektantów. Zaczyński pisze o modzie, jej związkach z popkulturą, społeczeństwem i gospodarką. O tym, jak moda potrafi być ekscytująca i o tym, jak bywa bezmyślna.

 

W ramach drugiej edycji KTW Fashion Week poprowadzi wykład pt: "Mentors vs millenials: wizerunek w mediach"

Niedziela, 11.11 godzina 1300

 

Na sam koniec drugiej edycji KTW Fashion Week przewidziana została debata: z udziałem dziennikarzy, projektantów i ekspertów mody różnych pokoleń na temat sytuacji w świecie mody, wzajemnych oczekiwań i przyszłości. W debacie wezmą udział: Marcin Świderek i Marta Kowalska (ELLE), Alberto Campagnolo, Tiziana Tini, przedstawiciel naszego Partnera - GPoland, MMC Studio (Ilona Majer i Rafał Michalak), Tomasz Armada oraz legenda dziennikarstwa mody - Jagoda Komorowska.

Debatę moderuje Anna Puślecka, ekspert mody, producentka.

Niedziela, 11.11 godzina 1430

 

KTW Fasion Week .one
KTW Fasion Week .one

KTW Fashion Week Fabryka Porcelany