dla mediów
obserwuj nas na

KTW Fashion Week // 9 ? 12 listopada 2017 r. // Fabryka Porcelany // Katowice

 

Fabryka Porcelany zaprasza na święto mody, na którym najciekawsi projektanci w Polsce zaprezentują swoje kolekcje. KTW Fashion Week jest autorskim projektem Fabryki Porcelany. Do współpracy zostali zaproszeni najlepsi projektanci, o uznanych nazwiskach na rynku oraz wschodzące nazwiska, o których już wkrótce usłyszymy więcej. Tłem dla całego wydarzenia stanie się rewitalizowany kompleks po dawnej fabryce porcelany Giesche. Będzie to największe wydarzenie modowe odbywające się w tym roku w Polsce, gromadzące w jednym miejscu tak wielu znanych projektantów.

?Katowice są miastem muzyki, miastem ogrodów, miastem neonów, miastem desingu.  I mogą zostać miastem mody. Jest tutaj wiele uczelni wyższych, które rozwijają wrażliwość w ludziach, potrzebną do tego, aby tworzyć unikatowe dobra i doznania. Dziś czas na Katowice, które mają  szansę stać się najważniejszym miastem na modowej mapie Polski, a które są Partnerem KTW Fashion Week,? ? mówi Rafał Wyszyński, inicjator KTW Fashion Week i prezes zarządu Fundacji Giesche, organizatora wydarzenia.

Wśród projektantów, którzy od 9 do 12 listopada 2017 r. pojawią się na terenie Fabryki Porcelany, znajdą się m.in. Paprocki&Brzozowski, MMC, Natasha Pavluchenko, Tomasz Ossoliński, Lidia Kalita, Bizuu, 303 Avenue, Just Paul, Marlu, Laurell, Thecadess, Haratyk, Pilawski oraz wielu innych. Każdy z zaproszonych projektantów pokaże swoją kolekcję, a Tomasz Ossoliński film na temat swojej twórczości. W czasie pokazów swoje kolekcje przedstawią także studenci Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach. O skali imprezy może świadczyć fakt, iż odbędzie się 39 pokazów prezentujących 38 marek modowych, 8 wykładów i 2 debaty, a w pokazach weźmie udział ponad  60 modelek i modeli.

Trudno nie docenić rady programowej KTW Fashion Week, bo to: Natasha Pavluchenko - projektantka mody oraz dyrektor artystyczny KTW Fashion Week, Waldek Szymkowiak - uznany choreograf oraz reżyser pokazów mody, Rafał Wyszyński  - inicjator KTW Fashion Week, prezes Fundacji Giesche, Rafał Stanowski ? zastępca redaktora naczelnego Lounge Magazyn, dyrektor ds. PR Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie, Anna Puślecka -  dziennikarka i ekspert mody, a zarazem rzecznik prasowa wydarzenia, Marianna Dufek ? dziennikarka telewizyjna, członek rady programowej Fundacji Giesche,  Dorota Stania  - inicjatorka licznych projektów, specjalistka pięknego uśmiechu, Robert Wolański ? wybitny fotograf, uznany artysta uhonorowany licznymi nagrodami.

KTW Fashion Week otacza się wyłącznie profesjonalistami. O fryzury zadba team Macieja Maniewskiego, właściciela sieci salonów fryzjerskich w całej Polsce oraz jurora talent show ?Ostre cięcie?, a o make-upy profesjonaliści światowej marki Estee Lauder. Realizatorem pokazów mody jest Team Lazar,  współpracują z topowymi markami w Polsce oraz na świecie 

?Moda to także element dizajnu, który jest nam w Fabryce Porcelany szczególnie bliski. Niezależnie od masowej mody, zwracanie uwagi na swój wygląd i strój jest jednym z ważniejszych elementów własnej stylizacji.? ? mówi Wyszyński.

Poza pokazami mody w czasie KTW odbywać będą się dyskusje, w czasie których goście oraz uczestnicy postarają się odpowiedzieć na pytania: Czy moda ma jeszcze sens? Po co nam moda? Czy i jak zmienia się sposób komunikowania mody, czy media społecznościowe zastąpią pokazy mody i projektantów? Zaproszeni goście podzielą się swoimi doświadczeniami i opowiedzą jak przygotować się na zmiany. Wśród uczestników debat znaleźli się m.in.: Michał Zaczyński, Marcin Różyc, Jessica Mercedes, Herel, Maria Christina Rigano, Anna Męczyńska, Karolina Sulej i wielu innych.

?Chcemy przewrotnie porozmawiać o projektowaniu i prezentowaniu mody, projektów designerski, czy też wprowadzaniu marek na rynek? ? podkreśla Rafał Wyszyński. ?Śląsk ma wiele dobrych i znanych projektów na rynku premium, chcemy pokazać, że takie projekty powinny powstawać nie tylko w stolicy?.

Dzień pierwszy (czwartek) to rozgrzewka przed pokazami, w świat projektów i dizajnu wprowadzą uczestników zaproszeni goście debaty ?Tak to robimy na Śląsku?,  reprezentujący  marki  wywodzące się ze Śląska, bądź mające tu swoje polskie siedziby: Maserati, Natasha Pavluchenko, Tous, On Lemon oraz Tomasz Ossoliński. Debatę poprowadzi popularna śląska dziennikarka Marianna Dufek.

Dzień drugi i trzeci (piątek, sobota) to dni w których odbędzie się razem 36 pokazów. W piątek popołudniu rozpoczną studenci WST. W wieczornej specjalnej sesji swoje projekty pokażą: MARLU, 303 Avenue, Just Paul, KAS KRYST, Lidia Kalita oraz Natasha Pavluchenko. W sobotę popołudniu swoje projekty zaprezentują młodzi projektanci: Sandra Stachura, Jagoda Bartczak, Artur Stec ? pod marką Leser, Paulina Mrożek, ALKAI, Marta Kuszyńska, Ola Bajer, Warsaw Concept Store, Anti by Gibaszewski, Exsud + Pilawski, Angelika Józefczyk, Jarosław Ewert, LOFJU oraz TUNDRA. Wieczorna specjalna sesja to projekty firmowane przez Wysokie Obcasy: Mapaya oraz Acephala, a także Thecadess, Haratyk, PILAWSKI, Bizuu oraz marka wieczoru: MMC. Pokazy poprowadzą znani dziennikarze: Karolina Szostak i Marcin Hładki. After party ON LEMON odbywać się będzie zarówno po drugim, jak i trzecim dniu imprezy. Imprezy uprzyjemni poczęstunek przygotowany przez Prodiż Bistro.

After party ON LEMON odbywać się będzie zarówno po drugim, jak i trzecim dniu imprezy.  Piątkowy wieczór umili koncert Pauliny Przybysz, a potem Spisek Jednego DJ Set. Sobota to elektroniczna impreza z zagranicznym gościem - niesamowicie utalentowaną Rosjanką, występująca pod pseudonimem Ishome. Ciepłe, ale pełne tajemnicy brzmienia, znajdujące się gdzieś na pograniczu techno i downtempo. Oprócz niej będziemy można posłuchać kilku świetnych producentów, m.in. Facheroia. Bilety na aftery można kupować za pośrednictwem platformy goingapp.pl szukając tam imprez klubu muzycznego P23 (goingapp.pl/place/15778/1/p23).

Ostatni dzień (niedziela) to dzień tematyczny poświęcony kobietom w dwóch aspektach. Po pierwsze Wysokie Obcasy i ich panel dyskusyjny oraz wykłady poświęcone modzie. Wystawa okładaek modowych magazynu Wysokie Obcasy ucieszy oko niejednej z osób odwiedzających w Fabryke Porcelany podczas KTW Fashion Week.

Po wtóre niedziela to wyjątkowe ślubne wydarzenie, które organizowane jest wspólnie z wedding.pl. Bridal Day by Wedding.pl  to święto dla osób, które planują ślub. Dziennikarka i prezenterka  Agnieszka Hyży poruszy z gośćmi istotne tematy dotyczące organizacji ślubu i wesela. Przyszłe pary młode będą także miały okazję porozmawiać na temat mody i urody z ekspertami branży współpracującymi z największą ślubną platformą online w Polsce. Oprócz tego w strefie BEAUTY przyszłe Pary Młode będą także miały okazję porozmawiać na temat mody i urody z ekspertami branży współpracującymi z największą ślubną platformą online w Polsce.

Na zakończenie dnia oraz całego wydarzenia czeka na uczestników pokaz mody ślubnej, w którym zobaczymy kolekcje przygotowane przez: duet Paprocki&Brzozowski, Lidię Kalitę oraz Laurell.

Do luksusowych marek idealnie pasować będą samochody Maserati, które będzie można podziwiać przed Fabryką Porcelany. Dodatkowo podczas imprezy KTW Fasion Week do dyspozycji gości będą szoferzy Maserati Pietrzak, którzy luksusowymi sportowymi limuzynami będą wozić gości na miejsce imprezy do Fabryki Porcelany.

Piękna biżuteria firmy Swarovski uzupełniać będzie prezentowane kolekcje, zaś buty do większości pokazów dostarcza polska marka Carinii. Dzięki uprzejmości Hoteli Diament gwiazdy będą się mogły spokojnie odpoczywać w swoich hotelowych pokojach, by przez kilka dni móc w Katowicach podziwiać polską modę.

Dla wszystkich zainteresowanych modą w sobotę i niedzielę dostępna będzie Strefa Showroom KTW, gdzie będzie można zobaczyć projekty, spotkać projektantów i zakupić ich kolekcje., a także sprawdzić najnowszą ofertę wyjazdów biura Neckermann. Strefę słodkości zapewni Prodiż Bistro.

Szczegóły wydarzenia znajdują się na stronie www .ktwfashionweek.pl oraz na profilu na Facebooku.

Wejście na wieczorne pokazy odbywa się za zaproszeniami. Dzienne wydarzenia i pokazy są natomiast otwarte dla wszystkich, którzy mają ochotę spędzić 4 dni z modą.

 

Rzecznik prasowy KTW Fashion Week:

Anna Puślecka

Mobile: +48 602 690 885
E-mail: pr@ktwfashionweek.pl

Co-Producer KTW Fashion Week - Anna Puślecka oraz pomysłodawaca Rafał Wyszyński /fot. materiały prasowe KTW Fashion Week

7 czerwca 2018, na tarasie warszawskiej restauracji Biała, odbyła się kolacja ekspertów mody i przedstawicieli mediów patronackich pod nazwą Millennial Dinner w ramach KTW Fashion Week.  Podczas Millennial Dinner zaproszeni goście głosowali nad wyborem młodego talentu, projektanta, który swoją kolekcję pokaże w części wieczornej, przed pokazem topowego projektanta, 10.11.2018 podczas KTW Fashion Week.

 

Druga edycja KTW Fashion Week odbędzie się w dniach 8-11 listopada w katowickiej Fabryce Porcelany pod hasłem "Mentors vs. Millennials".

Organizatorzy wydarzenia, Rafał Wyszyński - pomysłodawca KTW fashion week i Anna Puślecka - ekspert mody i producentka, chcą ją oprzeć na dialogu i znalezieniu wspólnego mianownika między uznanymi projektantami o ugruntowanej pozycji, a nowymi, młodymi talentami.

Goście Millennial Dinner, od lewej: Joanna Mroczkowska (Harper's Bazaar), Urszula Wiszowata (Fashion Biznes), Marzena Singh ( Fashion Magazine), Rafał Wyszyński, Arek Vaz, Tomasz Jacyków, Ada Fijał, Marcin Cejrowski (Plejada), Anna Puślecka, Karolina Limbach i Marcin Świderek (Elle), Maria Szaj (Twój Styl) oraz Agata Tanter (LaMode) /fot. materiały prasowe KTW Fashion Week

Na kolację Millennial Dinner zostało zaproszone znakomite grono dziennikarzy i ekspertów mody, m.in.: Marcin Cejrowski - redaktor naczelny serwisu Plejada, Anna Zając z Onetu, Marcin Świderek, Marta Kowalska i Karolina Limbach z Elle, Hanna Rydlewska i Karolina Gruszecka z Vogue, Anna Zaleska i Joanna Mroczkowska z Harper's Bazaar, Anna Ibisz, Natalia Hołownia i Wojtek Grzybała z Gali, Agnieszka Ścibior z Viva! Moda, Urszula Wiszowata z Fashion Biznes, Agata Tanter z LaMode, Marzena Singh z Fashion Magazine, Maria Szaj i Lidia Pańków z Twojego Stylu, Mikołaj Komar z KMag, Katarzyna Zielonka z na:Temat, Tobiasz Kujawa, Dorota Wróblewska, Malwina Wędzikowska, Ada Fijał, Tomasz Jacyków, Rafał Wyszyński, Arek Vaz i Anna Puślecka.

Natalia Hołownia oraz Ada Fijał /fot. materiały prasowe KTW Fashion Week

Temat Millennialsów - nie tylko jako młodych konsumentów, ale także narybku, który będzie wchodził do branży mody i zasilał jej szeregi - jest ostatnio bardzo modny i głośny na całym świecie, także i w Polsce. Jak z nimi rozmawiać i jak do nich dotrzeć? Czego od nas oczekują? Jak my ich postrzegamy? Co możemy im dać? Świeże spojrzenie na modę jest niezwykle ważne, a zmiana pokoleniowa nieuchronna. Druga edycja KTW Fashion Week "Mentors vs. Millennials" ma być otwarciem się na młodych, zwróceniem uwagi na młode talenty, którym nie można dać przepaść. Dlatego podczas Millennial Dinner eksperci mody i przedstawiciele mediów głosowali nad godnym uwagi, młodym projektantem, który swoją kolekcję pokaże w części wieczornej, przed pokazem topowego projektanta, w sobotę 10.11.2018 podczas KTW Fashion Week. Kto to będzie? Dowiemy się już niebawem.

KTW Fasion Week .one
KTW Fasion Week .one
  • Photo1

    Anna Puślecka - red.nacz. DYKF oraz CO-Producer KTW Fashion Week

  • Photo2

    Agata Tanter, Urszula Wiszowata, Rafał Wyszyński, Dorota Wróblewska i Maria Szaj

  • Photo3

    Ada Fijał i Marcin Cejrowski

  • Photo4

    Tomasz Jacyków i Marcin Cejrowski

  • Photo5

    Maria Szaj i Agata Tanter

  • Photo6

    Natalia Hołownia, Anna Puślecka oraz Dorota Wróblewska

  • Photo7

    Rafał Wyszyński, Arek Vaz i Marzena Singh

  • Photo8

    Urszula Wiszowata, Dorota Wróblewska, Arek Vaz i Anna Puślecka

  • Photo9
  • Photo10

KTW Fashion Week Fabryka Porcelany