dla mediów
Follow us at

KTW Fashion Week // 9 ? 12 listopada 2017 r. // Fabryka Porcelany // Katowice

 

Fabryka Porcelany zaprasza na święto mody, na którym najciekawsi projektanci w Polsce zaprezentują swoje kolekcje. KTW Fashion Week jest autorskim projektem Fabryki Porcelany. Do współpracy zostali zaproszeni najlepsi projektanci, o uznanych nazwiskach na rynku oraz wschodzące nazwiska, o których już wkrótce usłyszymy więcej. Tłem dla całego wydarzenia stanie się rewitalizowany kompleks po dawnej fabryce porcelany Giesche. Będzie to największe wydarzenie modowe odbywające się w tym roku w Polsce, gromadzące w jednym miejscu tak wielu znanych projektantów.

?Katowice są miastem muzyki, miastem ogrodów, miastem neonów, miastem desingu.  I mogą zostać miastem mody. Jest tutaj wiele uczelni wyższych, które rozwijają wrażliwość w ludziach, potrzebną do tego, aby tworzyć unikatowe dobra i doznania. Dziś czas na Katowice, które mają  szansę stać się najważniejszym miastem na modowej mapie Polski, a które są Partnerem KTW Fashion Week,? ? mówi Rafał Wyszyński, inicjator KTW Fashion Week i prezes zarządu Fundacji Giesche, organizatora wydarzenia.

Wśród projektantów, którzy od 9 do 12 listopada 2017 r. pojawią się na terenie Fabryki Porcelany, znajdą się m.in. Paprocki&Brzozowski, MMC, Natasha Pavluchenko, Tomasz Ossoliński, Lidia Kalita, Bizuu, 303 Avenue, Just Paul, Marlu, Laurell, Thecadess, Haratyk, Pilawski oraz wielu innych. Każdy z zaproszonych projektantów pokaże swoją kolekcję, a Tomasz Ossoliński film na temat swojej twórczości. W czasie pokazów swoje kolekcje przedstawią także studenci Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach. O skali imprezy może świadczyć fakt, iż odbędzie się 39 pokazów prezentujących 38 marek modowych, 8 wykładów i 2 debaty, a w pokazach weźmie udział ponad  60 modelek i modeli.

Trudno nie docenić rady programowej KTW Fashion Week, bo to: Natasha Pavluchenko - projektantka mody oraz dyrektor artystyczny KTW Fashion Week, Waldek Szymkowiak - uznany choreograf oraz reżyser pokazów mody, Rafał Wyszyński  - inicjator KTW Fashion Week, prezes Fundacji Giesche, Rafał Stanowski ? zastępca redaktora naczelnego Lounge Magazyn, dyrektor ds. PR Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie, Anna Puślecka -  dziennikarka i ekspert mody, a zarazem rzecznik prasowa wydarzenia, Marianna Dufek ? dziennikarka telewizyjna, członek rady programowej Fundacji Giesche,  Dorota Stania  - inicjatorka licznych projektów, specjalistka pięknego uśmiechu, Robert Wolański ? wybitny fotograf, uznany artysta uhonorowany licznymi nagrodami.

KTW Fashion Week otacza się wyłącznie profesjonalistami. O fryzury zadba team Macieja Maniewskiego, właściciela sieci salonów fryzjerskich w całej Polsce oraz jurora talent show ?Ostre cięcie?, a o make-upy profesjonaliści światowej marki Estee Lauder. Realizatorem pokazów mody jest Team Lazar,  współpracują z topowymi markami w Polsce oraz na świecie 

?Moda to także element dizajnu, który jest nam w Fabryce Porcelany szczególnie bliski. Niezależnie od masowej mody, zwracanie uwagi na swój wygląd i strój jest jednym z ważniejszych elementów własnej stylizacji.? ? mówi Wyszyński.

Poza pokazami mody w czasie KTW odbywać będą się dyskusje, w czasie których goście oraz uczestnicy postarają się odpowiedzieć na pytania: Czy moda ma jeszcze sens? Po co nam moda? Czy i jak zmienia się sposób komunikowania mody, czy media społecznościowe zastąpią pokazy mody i projektantów? Zaproszeni goście podzielą się swoimi doświadczeniami i opowiedzą jak przygotować się na zmiany. Wśród uczestników debat znaleźli się m.in.: Michał Zaczyński, Marcin Różyc, Jessica Mercedes, Herel, Maria Christina Rigano, Anna Męczyńska, Karolina Sulej i wielu innych.

?Chcemy przewrotnie porozmawiać o projektowaniu i prezentowaniu mody, projektów designerski, czy też wprowadzaniu marek na rynek? ? podkreśla Rafał Wyszyński. ?Śląsk ma wiele dobrych i znanych projektów na rynku premium, chcemy pokazać, że takie projekty powinny powstawać nie tylko w stolicy?.

Dzień pierwszy (czwartek) to rozgrzewka przed pokazami, w świat projektów i dizajnu wprowadzą uczestników zaproszeni goście debaty ?Tak to robimy na Śląsku?,  reprezentujący  marki  wywodzące się ze Śląska, bądź mające tu swoje polskie siedziby: Maserati, Natasha Pavluchenko, Tous, On Lemon oraz Tomasz Ossoliński. Debatę poprowadzi popularna śląska dziennikarka Marianna Dufek.

Dzień drugi i trzeci (piątek, sobota) to dni w których odbędzie się razem 36 pokazów. W piątek popołudniu rozpoczną studenci WST. W wieczornej specjalnej sesji swoje projekty pokażą: MARLU, 303 Avenue, Just Paul, KAS KRYST, Lidia Kalita oraz Natasha Pavluchenko. W sobotę popołudniu swoje projekty zaprezentują młodzi projektanci: Sandra Stachura, Jagoda Bartczak, Artur Stec ? pod marką Leser, Paulina Mrożek, ALKAI, Marta Kuszyńska, Ola Bajer, Warsaw Concept Store, Anti by Gibaszewski, Exsud + Pilawski, Angelika Józefczyk, Jarosław Ewert, LOFJU oraz TUNDRA. Wieczorna specjalna sesja to projekty firmowane przez Wysokie Obcasy: Mapaya oraz Acephala, a także Thecadess, Haratyk, PILAWSKI, Bizuu oraz marka wieczoru: MMC. Pokazy poprowadzą znani dziennikarze: Karolina Szostak i Marcin Hładki. After party ON LEMON odbywać się będzie zarówno po drugim, jak i trzecim dniu imprezy. Imprezy uprzyjemni poczęstunek przygotowany przez Prodiż Bistro.

After party ON LEMON odbywać się będzie zarówno po drugim, jak i trzecim dniu imprezy.  Piątkowy wieczór umili koncert Pauliny Przybysz, a potem Spisek Jednego DJ Set. Sobota to elektroniczna impreza z zagranicznym gościem - niesamowicie utalentowaną Rosjanką, występująca pod pseudonimem Ishome. Ciepłe, ale pełne tajemnicy brzmienia, znajdujące się gdzieś na pograniczu techno i downtempo. Oprócz niej będziemy można posłuchać kilku świetnych producentów, m.in. Facheroia. Bilety na aftery można kupować za pośrednictwem platformy goingapp.pl szukając tam imprez klubu muzycznego P23 (goingapp.pl/place/15778/1/p23).

Ostatni dzień (niedziela) to dzień tematyczny poświęcony kobietom w dwóch aspektach. Po pierwsze Wysokie Obcasy i ich panel dyskusyjny oraz wykłady poświęcone modzie. Wystawa okładaek modowych magazynu Wysokie Obcasy ucieszy oko niejednej z osób odwiedzających w Fabryke Porcelany podczas KTW Fashion Week.

Po wtóre niedziela to wyjątkowe ślubne wydarzenie, które organizowane jest wspólnie z wedding.pl. Bridal Day by Wedding.pl  to święto dla osób, które planują ślub. Dziennikarka i prezenterka  Agnieszka Hyży poruszy z gośćmi istotne tematy dotyczące organizacji ślubu i wesela. Przyszłe pary młode będą także miały okazję porozmawiać na temat mody i urody z ekspertami branży współpracującymi z największą ślubną platformą online w Polsce. Oprócz tego w strefie BEAUTY przyszłe Pary Młode będą także miały okazję porozmawiać na temat mody i urody z ekspertami branży współpracującymi z największą ślubną platformą online w Polsce.

Na zakończenie dnia oraz całego wydarzenia czeka na uczestników pokaz mody ślubnej, w którym zobaczymy kolekcje przygotowane przez: duet Paprocki&Brzozowski, Lidię Kalitę oraz Laurell.

Do luksusowych marek idealnie pasować będą samochody Maserati, które będzie można podziwiać przed Fabryką Porcelany. Dodatkowo podczas imprezy KTW Fasion Week do dyspozycji gości będą szoferzy Maserati Pietrzak, którzy luksusowymi sportowymi limuzynami będą wozić gości na miejsce imprezy do Fabryki Porcelany.

Piękna biżuteria firmy Swarovski uzupełniać będzie prezentowane kolekcje, zaś buty do większości pokazów dostarcza polska marka Carinii. Dzięki uprzejmości Hoteli Diament gwiazdy będą się mogły spokojnie odpoczywać w swoich hotelowych pokojach, by przez kilka dni móc w Katowicach podziwiać polską modę.

Dla wszystkich zainteresowanych modą w sobotę i niedzielę dostępna będzie Strefa Showroom KTW, gdzie będzie można zobaczyć projekty, spotkać projektantów i zakupić ich kolekcje., a także sprawdzić najnowszą ofertę wyjazdów biura Neckermann. Strefę słodkości zapewni Prodiż Bistro.

Szczegóły wydarzenia znajdują się na stronie www .ktwfashionweek.pl oraz na profilu na Facebooku.

Wejście na wieczorne pokazy odbywa się za zaproszeniami. Dzienne wydarzenia i pokazy są natomiast otwarte dla wszystkich, którzy mają ochotę spędzić 4 dni z modą.

 

Rzecznik prasowy KTW Fashion Week:

Anna Puślecka

Mobile: +48 602 690 885
E-mail: pr@ktwfashionweek.pl

Debates during the first edition of KTW Fashion Week / Fot. Fili Okopny

During the second edition of KTW Fashion Week, industry lectures were planned. Lectures will be conducted by distinguished guests. Lectures topics refer to the main theme of KTW Fashion Week - "Millennials vs. Mentors". Below we present invited lecturers and topic of lectures:

 

Tiziana Tini

has more than 11 years of professional experience in the Luxury business. She is a Professor, a consultant as well as an experienced lecturer with great public speaking skills. Passionate about the Fashion Industry, Tiziana started her career in France working for one of the most iconic pret-a-porter brands in French

Fashion history: Cacharel. As a new technology addicted, she turned her attention to new media and worked for MAXMARA FASHION GROUP and LUISAVIAROMA.COM. Before starting her own career as Luxury Consultant and Professor, she joined the Salvatore Ferragamo Group as Global Social Media and Content Manager. Tiziana firmly believes that fashion, art and music are capable of transcending walls that may be built by culture or language making it possible to communicate and interact on an International level.

 

During second edition of KTW Fashion Week she will lead the lecture: "Influencers : how to choose the right ones for each brand, above the Internet and Social Media. The golden rules to succeed" - Sunday, 11th November, 1200

 

Alberto Campagnolo

has achieved a consistent experience as Brand Manager for some high-end luxury, fashion, lifestyle and home decoration well renowned International companies. He also currently teaches as adjunct MBA and Master Professor at some European high ranked institutes.

Alberto works as independent Brand Management consultant in fashion, luxury and lifestyle, travelling all around the world. Trend forecaster, fashion knowledge manager, luxury heritage and lifestyle storyteller, he is extremely fond and deeply specialized in all main distinctive areas of Italian and European excellences.

 

During second edition of KTW Fashion Week he will lead the lecture: "Sleeping Beauties. Millennials and their unconscious reshaping of the fashion dynamics" - Sunday, 11th November, 1100
 
 

Michael Zaczyński

editor of Esquire Polska. Currently, he also publishes in Gazeta Wyborcza, Vogue.pl, Unpolished and Polityka.
Previously he was related to, among others: Newsweek, Wprost, Forbes. Author of lectures of fashion events at the SAPU in Krakow. Zaczyński writes about fashion, its relationships with pop culture, society and economy.

 

During second edition of KTW Fashion Week he will lead the lecture: "Mentors vs Millennials: image in the media" - Sunday, 11th November, 1300

 

KTW Fasion Week .one
KTW Fasion Week .one

KTW Fashion Week Fabryka Porcelany