dla mediów
Follow us at

KTW Fashion Week // 9 ? 12 listopada 2017 r. // Fabryka Porcelany // Katowice

 

Fabryka Porcelany zaprasza na święto mody, na którym najciekawsi projektanci w Polsce zaprezentują swoje kolekcje. KTW Fashion Week jest autorskim projektem Fabryki Porcelany. Do współpracy zostali zaproszeni najlepsi projektanci, o uznanych nazwiskach na rynku oraz wschodzące nazwiska, o których już wkrótce usłyszymy więcej. Tłem dla całego wydarzenia stanie się rewitalizowany kompleks po dawnej fabryce porcelany Giesche. Będzie to największe wydarzenie modowe odbywające się w tym roku w Polsce, gromadzące w jednym miejscu tak wielu znanych projektantów.

?Katowice są miastem muzyki, miastem ogrodów, miastem neonów, miastem desingu.  I mogą zostać miastem mody. Jest tutaj wiele uczelni wyższych, które rozwijają wrażliwość w ludziach, potrzebną do tego, aby tworzyć unikatowe dobra i doznania. Dziś czas na Katowice, które mają  szansę stać się najważniejszym miastem na modowej mapie Polski, a które są Partnerem KTW Fashion Week,? ? mówi Rafał Wyszyński, inicjator KTW Fashion Week i prezes zarządu Fundacji Giesche, organizatora wydarzenia.

Wśród projektantów, którzy od 9 do 12 listopada 2017 r. pojawią się na terenie Fabryki Porcelany, znajdą się m.in. Paprocki&Brzozowski, MMC, Natasha Pavluchenko, Tomasz Ossoliński, Lidia Kalita, Bizuu, 303 Avenue, Just Paul, Marlu, Laurell, Thecadess, Haratyk, Pilawski oraz wielu innych. Każdy z zaproszonych projektantów pokaże swoją kolekcję, a Tomasz Ossoliński film na temat swojej twórczości. W czasie pokazów swoje kolekcje przedstawią także studenci Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach. O skali imprezy może świadczyć fakt, iż odbędzie się 39 pokazów prezentujących 38 marek modowych, 8 wykładów i 2 debaty, a w pokazach weźmie udział ponad  60 modelek i modeli.

Trudno nie docenić rady programowej KTW Fashion Week, bo to: Natasha Pavluchenko - projektantka mody oraz dyrektor artystyczny KTW Fashion Week, Waldek Szymkowiak - uznany choreograf oraz reżyser pokazów mody, Rafał Wyszyński  - inicjator KTW Fashion Week, prezes Fundacji Giesche, Rafał Stanowski ? zastępca redaktora naczelnego Lounge Magazyn, dyrektor ds. PR Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie, Anna Puślecka -  dziennikarka i ekspert mody, a zarazem rzecznik prasowa wydarzenia, Marianna Dufek ? dziennikarka telewizyjna, członek rady programowej Fundacji Giesche,  Dorota Stania  - inicjatorka licznych projektów, specjalistka pięknego uśmiechu, Robert Wolański ? wybitny fotograf, uznany artysta uhonorowany licznymi nagrodami.

KTW Fashion Week otacza się wyłącznie profesjonalistami. O fryzury zadba team Macieja Maniewskiego, właściciela sieci salonów fryzjerskich w całej Polsce oraz jurora talent show ?Ostre cięcie?, a o make-upy profesjonaliści światowej marki Estee Lauder. Realizatorem pokazów mody jest Team Lazar,  współpracują z topowymi markami w Polsce oraz na świecie 

?Moda to także element dizajnu, który jest nam w Fabryce Porcelany szczególnie bliski. Niezależnie od masowej mody, zwracanie uwagi na swój wygląd i strój jest jednym z ważniejszych elementów własnej stylizacji.? ? mówi Wyszyński.

Poza pokazami mody w czasie KTW odbywać będą się dyskusje, w czasie których goście oraz uczestnicy postarają się odpowiedzieć na pytania: Czy moda ma jeszcze sens? Po co nam moda? Czy i jak zmienia się sposób komunikowania mody, czy media społecznościowe zastąpią pokazy mody i projektantów? Zaproszeni goście podzielą się swoimi doświadczeniami i opowiedzą jak przygotować się na zmiany. Wśród uczestników debat znaleźli się m.in.: Michał Zaczyński, Marcin Różyc, Jessica Mercedes, Herel, Maria Christina Rigano, Anna Męczyńska, Karolina Sulej i wielu innych.

?Chcemy przewrotnie porozmawiać o projektowaniu i prezentowaniu mody, projektów designerski, czy też wprowadzaniu marek na rynek? ? podkreśla Rafał Wyszyński. ?Śląsk ma wiele dobrych i znanych projektów na rynku premium, chcemy pokazać, że takie projekty powinny powstawać nie tylko w stolicy?.

Dzień pierwszy (czwartek) to rozgrzewka przed pokazami, w świat projektów i dizajnu wprowadzą uczestników zaproszeni goście debaty ?Tak to robimy na Śląsku?,  reprezentujący  marki  wywodzące się ze Śląska, bądź mające tu swoje polskie siedziby: Maserati, Natasha Pavluchenko, Tous, On Lemon oraz Tomasz Ossoliński. Debatę poprowadzi popularna śląska dziennikarka Marianna Dufek.

Dzień drugi i trzeci (piątek, sobota) to dni w których odbędzie się razem 36 pokazów. W piątek popołudniu rozpoczną studenci WST. W wieczornej specjalnej sesji swoje projekty pokażą: MARLU, 303 Avenue, Just Paul, KAS KRYST, Lidia Kalita oraz Natasha Pavluchenko. W sobotę popołudniu swoje projekty zaprezentują młodzi projektanci: Sandra Stachura, Jagoda Bartczak, Artur Stec ? pod marką Leser, Paulina Mrożek, ALKAI, Marta Kuszyńska, Ola Bajer, Warsaw Concept Store, Anti by Gibaszewski, Exsud + Pilawski, Angelika Józefczyk, Jarosław Ewert, LOFJU oraz TUNDRA. Wieczorna specjalna sesja to projekty firmowane przez Wysokie Obcasy: Mapaya oraz Acephala, a także Thecadess, Haratyk, PILAWSKI, Bizuu oraz marka wieczoru: MMC. Pokazy poprowadzą znani dziennikarze: Karolina Szostak i Marcin Hładki. After party ON LEMON odbywać się będzie zarówno po drugim, jak i trzecim dniu imprezy. Imprezy uprzyjemni poczęstunek przygotowany przez Prodiż Bistro.

After party ON LEMON odbywać się będzie zarówno po drugim, jak i trzecim dniu imprezy.  Piątkowy wieczór umili koncert Pauliny Przybysz, a potem Spisek Jednego DJ Set. Sobota to elektroniczna impreza z zagranicznym gościem - niesamowicie utalentowaną Rosjanką, występująca pod pseudonimem Ishome. Ciepłe, ale pełne tajemnicy brzmienia, znajdujące się gdzieś na pograniczu techno i downtempo. Oprócz niej będziemy można posłuchać kilku świetnych producentów, m.in. Facheroia. Bilety na aftery można kupować za pośrednictwem platformy goingapp.pl szukając tam imprez klubu muzycznego P23 (goingapp.pl/place/15778/1/p23).

Ostatni dzień (niedziela) to dzień tematyczny poświęcony kobietom w dwóch aspektach. Po pierwsze Wysokie Obcasy i ich panel dyskusyjny oraz wykłady poświęcone modzie. Wystawa okładaek modowych magazynu Wysokie Obcasy ucieszy oko niejednej z osób odwiedzających w Fabryke Porcelany podczas KTW Fashion Week.

Po wtóre niedziela to wyjątkowe ślubne wydarzenie, które organizowane jest wspólnie z wedding.pl. Bridal Day by Wedding.pl  to święto dla osób, które planują ślub. Dziennikarka i prezenterka  Agnieszka Hyży poruszy z gośćmi istotne tematy dotyczące organizacji ślubu i wesela. Przyszłe pary młode będą także miały okazję porozmawiać na temat mody i urody z ekspertami branży współpracującymi z największą ślubną platformą online w Polsce. Oprócz tego w strefie BEAUTY przyszłe Pary Młode będą także miały okazję porozmawiać na temat mody i urody z ekspertami branży współpracującymi z największą ślubną platformą online w Polsce.

Na zakończenie dnia oraz całego wydarzenia czeka na uczestników pokaz mody ślubnej, w którym zobaczymy kolekcje przygotowane przez: duet Paprocki&Brzozowski, Lidię Kalitę oraz Laurell.

Do luksusowych marek idealnie pasować będą samochody Maserati, które będzie można podziwiać przed Fabryką Porcelany. Dodatkowo podczas imprezy KTW Fasion Week do dyspozycji gości będą szoferzy Maserati Pietrzak, którzy luksusowymi sportowymi limuzynami będą wozić gości na miejsce imprezy do Fabryki Porcelany.

Piękna biżuteria firmy Swarovski uzupełniać będzie prezentowane kolekcje, zaś buty do większości pokazów dostarcza polska marka Carinii. Dzięki uprzejmości Hoteli Diament gwiazdy będą się mogły spokojnie odpoczywać w swoich hotelowych pokojach, by przez kilka dni móc w Katowicach podziwiać polską modę.

Dla wszystkich zainteresowanych modą w sobotę i niedzielę dostępna będzie Strefa Showroom KTW, gdzie będzie można zobaczyć projekty, spotkać projektantów i zakupić ich kolekcje., a także sprawdzić najnowszą ofertę wyjazdów biura Neckermann. Strefę słodkości zapewni Prodiż Bistro.

Szczegóły wydarzenia znajdują się na stronie www .ktwfashionweek.pl oraz na profilu na Facebooku.

Wejście na wieczorne pokazy odbywa się za zaproszeniami. Dzienne wydarzenia i pokazy są natomiast otwarte dla wszystkich, którzy mają ochotę spędzić 4 dni z modą.

 

Rzecznik prasowy KTW Fashion Week:

Anna Puślecka

Mobile: +48 602 690 885
E-mail: pr@ktwfashionweek.pl

We are pleased to inform you that MAC Cosmetics is the official make-up designer during KTW Fashion Week

KTW Fasion Week .one
KTW Fasion Week .one
  1. Mentors vs Millennials: image in the media
  2. Collections presented during KTW Fashion Week .one

.news

.about KTW

The second edition of KTW Fashion Week is accompanied by a leading thought ?Millennials vs. Mentors?. We want to base it on a dialogue with recognized designers and fashion world experts against new, young talents. In the period of last 5-7 year there has been no designer on the Polish market that would enter the Polish fashion area with at least own shows.

We would like the shows of recognized designers to be supported by the young during KTW Fashion Week.

We also want to mention a very up-to-date subject of Millennials - not only as young consumers, but also as novices entering the business. How to talk to them and how to reach them?

We also want this event to be an opportunity for the young to learn a profession in the fashion world in practice. This is why we initiate cooperation with Polish fashion schools, e.g. ViaModa, SAPU (International School of Fashion Design).

During KTW Fashion Week the graduands of the above mentioned schools will present their collections and the volunteers will work on the backstage, assist with seating the guests, help with production and in the showrooms.

Young designers will have an opportunity to be appreciated by the journalists and fashion critics, who will choose an exceptional collection to be presented on the evening shows of KTW Fashion Week.

 

.lineup

  1. Thursday, 8th Nov
  2. Friday,9th Nov
  3. Saturday, 10th Nov
  4. Sunday, 11th Nov
1900

Meeting with designer, Natasha Pavluchenko "Building your own brand. Ways leading to fashion industry"


FREE ENTRANCE

1200 - 2300

Showroom KTW


FREE ENTRANCE

1730

Shows: Sandra Dąbrowska, VICHER, Piotr Popiołek, Dunst


FREE ENTRANCE

1800

Shows: Katarzyna Szymańska, ZAŁUCKA KUCZERA, Joanna Moskal


FREE ENTRANCE

1900

Shows: Angelika Józefczyk, Duet RAD, 303 AVENUE


FREE ENTRANCE

1930 - 2000

BREAK/b>


2000

Shows: Marlu, LOFJU, Just Paul


ENTRANCE ONLY WITH INVITATION

2100

Shows: Bola Bajer Ola, Sandra Straukaite, Natasha Pavluchenko


ENTRANCE ONLY WITH INVITATION

2200

Shows: Bizuu, Lidia Kalita


ENTRANCE ONLY WITH INVITATION

1100 - 2300

Showroom KTW


FREE ENTRANCE

1700

Shows: Adrian Krupa, Klaudia Markiewicz, DOOM 3K


FREE ENTRANCE

1800

Shows: Cocho by Olga Idzik, Simona Nikołajewska, Dramat Europe


FREE ENTRANCE

1900

Shows: Natalia Siebuła, Diligent, Martyna Sowik


FREE ENTRANCE

1930 - 2000

PRZERWA


2000

Shows: FASH, Monica Moncini, PILAWSKI, TheCadess Warssaw


ENTRANCE ONLY WITH INVITATION

2100

Shows: Cybex, Kas Kryst, KSENIA SCHNAIDER, GABERON


ENTRANCE ONLY WITH INVITATION

2230

Shows: Tomasz Armada, MMC


ENTRANCE ONLY WITH INVITATION

1000 - 1600

Showroom KTW


FREE ENTRANCE

1000 - 1600

Lectures „Mentors vs Millennials”:

1000 Joanna Horodyńska - "Mentors vs Millennias: Fashion as a life style"
1100 Alberto Campagnolo – "Sleeping Beauties. Millennials and their unconscious reshaping of the fashion dynamics” lecture in english
1200 Tiziana Tini – “Influencers: how to choose the right ones for each brand, above the Internet and Social Media. The golden rules to succeed” lecture in english
1300 Michał Zaczyński - „Mentors vs Millennials – media image”
1430 "Recent situation, expectations and future of the world of fashion" – the debate of journalists, designers and fashion experts of all generations

FREE ENTRANCE

KTW Fashion Week Fabryka Porcelany

.place

Loading…
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3

 

The event takes place in the 19th century Porcelain Factory (Fabryka Porcelany) in Katowice, which was saved from ruin in 2012 by Giesche Foundation which gave it its second life. Now it is one of the most interesting alternative places in Silesia and one of the model examples of renovation. The repairs are coming to an end. You can see the people and red brick, you can also see normal, everyday life and work.

>Porcelain Factory bursts at the seams. But there is still room for organizing cultural events. This place is a music club P23 at the heart of the complex. Now, thanks to more and more interesting parties, whole Poland can see its charm. An additional advantage is located in Porcelain Factory BISTRO PRODIŻ, which is proud of its delicious and fanciful cuisine as well as the tallest pizza oven in the world, built into an old industrial smokestack.

>Supporting initiatives connected with fashion and design since the beginning has been one of the main aims of the Foundation, which cooperates with all art schools of Silesia and more.

.contact

 

Agreements

Rafał Wyszyński

Mobile: +48 501 238 175
E-mail: r.wyszynski@fabryka-porcelany.pl

Production organization

Barbara Musik

Mobile: +48 698 227 388
E-mail: biuro@ktwfashionweek.pl

 

PR & Co-producer

Anna Puślecka

Mobile: +48 602 690 885
E-mail: anna@ktwfashionweek.pl

 

Backstage

Agnieszka Wyszyńska

Mobile: +48 531 531 669
E-mail: a.wyszynska@fabryka-porcelany.pl

 

Invitations confirmation:

Mobile: +48 536 222 212
E-mail: biuro@ktwfashionweek.pl

 

General contact:

Fundacja Giesche

ul. Porcelanowa 23
40-246 Katowice
Tel./fax 32 353 10 56