dla mediów
obserwuj nas na

KTW Fashion Week // 9 ? 12 listopada 2017 r. // Fabryka Porcelany // Katowice

 

Fabryka Porcelany zaprasza na święto mody, na którym najciekawsi projektanci w Polsce zaprezentują swoje kolekcje. KTW Fashion Week jest autorskim projektem Fabryki Porcelany. Do współpracy zostali zaproszeni najlepsi projektanci, o uznanych nazwiskach na rynku oraz wschodzące nazwiska, o których już wkrótce usłyszymy więcej. Tłem dla całego wydarzenia stanie się rewitalizowany kompleks po dawnej fabryce porcelany Giesche. Będzie to największe wydarzenie modowe odbywające się w tym roku w Polsce, gromadzące w jednym miejscu tak wielu znanych projektantów.

?Katowice są miastem muzyki, miastem ogrodów, miastem neonów, miastem desingu.  I mogą zostać miastem mody. Jest tutaj wiele uczelni wyższych, które rozwijają wrażliwość w ludziach, potrzebną do tego, aby tworzyć unikatowe dobra i doznania. Dziś czas na Katowice, które mają  szansę stać się najważniejszym miastem na modowej mapie Polski, a które są Partnerem KTW Fashion Week,? ? mówi Rafał Wyszyński, inicjator KTW Fashion Week i prezes zarządu Fundacji Giesche, organizatora wydarzenia.

Wśród projektantów, którzy od 9 do 12 listopada 2017 r. pojawią się na terenie Fabryki Porcelany, znajdą się m.in. Paprocki&Brzozowski, MMC, Natasha Pavluchenko, Tomasz Ossoliński, Lidia Kalita, Bizuu, 303 Avenue, Just Paul, Marlu, Laurell, Thecadess, Haratyk, Pilawski oraz wielu innych. Każdy z zaproszonych projektantów pokaże swoją kolekcję, a Tomasz Ossoliński film na temat swojej twórczości. W czasie pokazów swoje kolekcje przedstawią także studenci Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach. O skali imprezy może świadczyć fakt, iż odbędzie się 39 pokazów prezentujących 38 marek modowych, 8 wykładów i 2 debaty, a w pokazach weźmie udział ponad  60 modelek i modeli.

Trudno nie docenić rady programowej KTW Fashion Week, bo to: Natasha Pavluchenko - projektantka mody oraz dyrektor artystyczny KTW Fashion Week, Waldek Szymkowiak - uznany choreograf oraz reżyser pokazów mody, Rafał Wyszyński  - inicjator KTW Fashion Week, prezes Fundacji Giesche, Rafał Stanowski ? zastępca redaktora naczelnego Lounge Magazyn, dyrektor ds. PR Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie, Anna Puślecka -  dziennikarka i ekspert mody, a zarazem rzecznik prasowa wydarzenia, Marianna Dufek ? dziennikarka telewizyjna, członek rady programowej Fundacji Giesche,  Dorota Stania  - inicjatorka licznych projektów, specjalistka pięknego uśmiechu, Robert Wolański ? wybitny fotograf, uznany artysta uhonorowany licznymi nagrodami.

KTW Fashion Week otacza się wyłącznie profesjonalistami. O fryzury zadba team Macieja Maniewskiego, właściciela sieci salonów fryzjerskich w całej Polsce oraz jurora talent show ?Ostre cięcie?, a o make-upy profesjonaliści światowej marki Estee Lauder. Realizatorem pokazów mody jest Team Lazar,  współpracują z topowymi markami w Polsce oraz na świecie 

?Moda to także element dizajnu, który jest nam w Fabryce Porcelany szczególnie bliski. Niezależnie od masowej mody, zwracanie uwagi na swój wygląd i strój jest jednym z ważniejszych elementów własnej stylizacji.? ? mówi Wyszyński.

Poza pokazami mody w czasie KTW odbywać będą się dyskusje, w czasie których goście oraz uczestnicy postarają się odpowiedzieć na pytania: Czy moda ma jeszcze sens? Po co nam moda? Czy i jak zmienia się sposób komunikowania mody, czy media społecznościowe zastąpią pokazy mody i projektantów? Zaproszeni goście podzielą się swoimi doświadczeniami i opowiedzą jak przygotować się na zmiany. Wśród uczestników debat znaleźli się m.in.: Michał Zaczyński, Marcin Różyc, Jessica Mercedes, Herel, Maria Christina Rigano, Anna Męczyńska, Karolina Sulej i wielu innych.

?Chcemy przewrotnie porozmawiać o projektowaniu i prezentowaniu mody, projektów designerski, czy też wprowadzaniu marek na rynek? ? podkreśla Rafał Wyszyński. ?Śląsk ma wiele dobrych i znanych projektów na rynku premium, chcemy pokazać, że takie projekty powinny powstawać nie tylko w stolicy?.

Dzień pierwszy (czwartek) to rozgrzewka przed pokazami, w świat projektów i dizajnu wprowadzą uczestników zaproszeni goście debaty ?Tak to robimy na Śląsku?,  reprezentujący  marki  wywodzące się ze Śląska, bądź mające tu swoje polskie siedziby: Maserati, Natasha Pavluchenko, Tous, On Lemon oraz Tomasz Ossoliński. Debatę poprowadzi popularna śląska dziennikarka Marianna Dufek.

Dzień drugi i trzeci (piątek, sobota) to dni w których odbędzie się razem 36 pokazów. W piątek popołudniu rozpoczną studenci WST. W wieczornej specjalnej sesji swoje projekty pokażą: MARLU, 303 Avenue, Just Paul, KAS KRYST, Lidia Kalita oraz Natasha Pavluchenko. W sobotę popołudniu swoje projekty zaprezentują młodzi projektanci: Sandra Stachura, Jagoda Bartczak, Artur Stec ? pod marką Leser, Paulina Mrożek, ALKAI, Marta Kuszyńska, Ola Bajer, Warsaw Concept Store, Anti by Gibaszewski, Exsud + Pilawski, Angelika Józefczyk, Jarosław Ewert, LOFJU oraz TUNDRA. Wieczorna specjalna sesja to projekty firmowane przez Wysokie Obcasy: Mapaya oraz Acephala, a także Thecadess, Haratyk, PILAWSKI, Bizuu oraz marka wieczoru: MMC. Pokazy poprowadzą znani dziennikarze: Karolina Szostak i Marcin Hładki. After party ON LEMON odbywać się będzie zarówno po drugim, jak i trzecim dniu imprezy. Imprezy uprzyjemni poczęstunek przygotowany przez Prodiż Bistro.

After party ON LEMON odbywać się będzie zarówno po drugim, jak i trzecim dniu imprezy.  Piątkowy wieczór umili koncert Pauliny Przybysz, a potem Spisek Jednego DJ Set. Sobota to elektroniczna impreza z zagranicznym gościem - niesamowicie utalentowaną Rosjanką, występująca pod pseudonimem Ishome. Ciepłe, ale pełne tajemnicy brzmienia, znajdujące się gdzieś na pograniczu techno i downtempo. Oprócz niej będziemy można posłuchać kilku świetnych producentów, m.in. Facheroia. Bilety na aftery można kupować za pośrednictwem platformy goingapp.pl szukając tam imprez klubu muzycznego P23 (goingapp.pl/place/15778/1/p23).

Ostatni dzień (niedziela) to dzień tematyczny poświęcony kobietom w dwóch aspektach. Po pierwsze Wysokie Obcasy i ich panel dyskusyjny oraz wykłady poświęcone modzie. Wystawa okładaek modowych magazynu Wysokie Obcasy ucieszy oko niejednej z osób odwiedzających w Fabryke Porcelany podczas KTW Fashion Week.

Po wtóre niedziela to wyjątkowe ślubne wydarzenie, które organizowane jest wspólnie z wedding.pl. Bridal Day by Wedding.pl  to święto dla osób, które planują ślub. Dziennikarka i prezenterka  Agnieszka Hyży poruszy z gośćmi istotne tematy dotyczące organizacji ślubu i wesela. Przyszłe pary młode będą także miały okazję porozmawiać na temat mody i urody z ekspertami branży współpracującymi z największą ślubną platformą online w Polsce. Oprócz tego w strefie BEAUTY przyszłe Pary Młode będą także miały okazję porozmawiać na temat mody i urody z ekspertami branży współpracującymi z największą ślubną platformą online w Polsce.

Na zakończenie dnia oraz całego wydarzenia czeka na uczestników pokaz mody ślubnej, w którym zobaczymy kolekcje przygotowane przez: duet Paprocki&Brzozowski, Lidię Kalitę oraz Laurell.

Do luksusowych marek idealnie pasować będą samochody Maserati, które będzie można podziwiać przed Fabryką Porcelany. Dodatkowo podczas imprezy KTW Fasion Week do dyspozycji gości będą szoferzy Maserati Pietrzak, którzy luksusowymi sportowymi limuzynami będą wozić gości na miejsce imprezy do Fabryki Porcelany.

Piękna biżuteria firmy Swarovski uzupełniać będzie prezentowane kolekcje, zaś buty do większości pokazów dostarcza polska marka Carinii. Dzięki uprzejmości Hoteli Diament gwiazdy będą się mogły spokojnie odpoczywać w swoich hotelowych pokojach, by przez kilka dni móc w Katowicach podziwiać polską modę.

Dla wszystkich zainteresowanych modą w sobotę i niedzielę dostępna będzie Strefa Showroom KTW, gdzie będzie można zobaczyć projekty, spotkać projektantów i zakupić ich kolekcje., a także sprawdzić najnowszą ofertę wyjazdów biura Neckermann. Strefę słodkości zapewni Prodiż Bistro.

Szczegóły wydarzenia znajdują się na stronie www .ktwfashionweek.pl oraz na profilu na Facebooku.

Wejście na wieczorne pokazy odbywa się za zaproszeniami. Dzienne wydarzenia i pokazy są natomiast otwarte dla wszystkich, którzy mają ochotę spędzić 4 dni z modą.

 

Rzecznik prasowy KTW Fashion Week:

Anna Puślecka

Mobile: +48 602 690 885
E-mail: pr@ktwfashionweek.pl

X

Od 8 lat umiejętnie łączymy kobiecą subtelność ze współczesną modą. Polki doceniają nasz styl i jakość, zwracając uwagę na precyzyjne wykończenie i spójną ideę kolejnych kolekcji. Każdy kolejny sezon pokazuje rozwój 303 Avenue, przez co dajemy naszym klientkom możliwość odkrycia marki od nowa. Proces tworzenia potrzebuje czasu, dlatego z roku na rok zmieniamy się małymi krokami, nie zapominając jednak o swoich korzeniach. To dopiero początek naszej historii.

Marka „Made in Poland". Większość ubrań z metką 303 Avenue produkowana jest w naszej, własnej szwalni, której prowadzeniem zajmujemy się od kilkunastu lat. Zespół doświadczonych specjalistów dba o wykonanie każdej pojedynczej sztuki. Osobiście czuwamy nad każdym etapem produkcji, od zakupu tkanin przez wybór nici, guzików i konstrukcję, aż do efektu końcowego. Tkaniny, z których wykonujemy nasze produkty pochodzą od renomowanych, europejskich producentów, którzy gwarantują swoją jakość wieloletnią tradycją i doświadczeniem. Ubrania 303 Avenue regularnie pojawiają się w polskich magazynach takich jak Harper’s Bazaar, Elle, Instyle czy Glamour.

.zdjęcia

.film

X

Absolwentka MSKPU oraz kierunku Biznes Międzynarodowy, na UŁ. Laureatka I miejsca w XVIII edycji międzynarodowego konkursu dla projektantów OFF Fashion Kielce w 2016 roku. Autorka kolekcji: “Exposition”, “Gaudi”, “City Jungle”, “Tesselation”. Kolekcje prezentuje w ramach dużych wydarzeniach modowych m.in. KTW Fashion Week, Fashion Philosophy Fashion Week Poland, L'oreal Matrix, Fashion Day Zakopane, Open Hair Festival, Marka Wspiera Markę. Projekty marki kierowane są do konkretnej grupy kobiet lubiących eksperymentować z kolorem i fakturą ubrań. Jednocześnie ceniących w ubraniach konstrukcję, która modeluje sylwetkę.Oryginalny koncept, gra kolorów, użytkowość ... te trzy wyrażenia najlepiej określają mood worzonych kolekcji.

.zdjęcia

X

Student projektowania ubioru na drugim roku studiów magisterskich w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Swoje umiejętności doskonali w słynnej pracowni 240 pod okiem Michała Szulca i Małgorzaty Czudak. Zajmuje się projektowaniem ubrań, butów i dodatków. Samodzielnie tworzy konstrukcje i sam szyje swoje projekty, dlatego każde ubranie, które wyjdzie spod jego ręki jest unikatowe. Swoją działalność określa jako awangardę, w której spokojnie można wyjść na ulicę . W swoich pracach eksperymentuje z formą, konstrukcją i wyjątkowymi tkaninami. Debiutował podczas konkursu Złota Nitka 2017. Wtedy jego ubrania zaczęły nosić takie gwiazdy jak m.in.: Natalia Nykiel, Karolina Gilon, Natasza Urbańska, Michał Szpak, Julia Wieniawa, Marta Gałuszewska, Marcelina Zawadzka i Honorata Skarbek. Jego prace pojawiały się na łamach takich magazynów jak: KMAG, Vulkan Magazine, Sezon Magazine, Lounge Magazine.

.zdjęcia

X

Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak to założycielki i Projektantki marki BIZUU. Marka powstała w 2010 roku i w ciągu zaledwie kilku lat zyskała dużą popularność na polskim rynku modowym. Nad wyglądem każdej kolekcji pracują obie Projektantki, dzięki czemu nawet najmniejszy szczegół dopracowany jest z wyjątkową precyzją. W projektach BIZUU można dostrzec ujęte w niebanalny sposób wiodące trendy, które harmonijnie współgrają z nowatorskimi rozwiązaniami Projektantek. Tworzone modele plasują się pomiędzy wieczorowymi, eleganckimi kreacjami, a kobiecymi strojami na co dzień. BIZUU stawia także na najwyższą jakość wykonania swoich projektów, wykorzystując tkaniny z Włoch i Francji.

BIZUU tworzy regularnie także linię popołudniową BIZUU Apres-Midi, a także linie ślubną BIZUU Bridal. W 2016r. do portfolio marki dołączyła kapsułową letnia linia - BIZUU MER. Był to również rok debiutu licencyjnego – marka nawiązała współpracę z Turner Broadcasting System, właścicielem Cartoon Network, która zaowocowała kolekcją BIZUUxPowerPuffGirls. Rok później BIZUU nawiązało współpracę z Mattel, właścicielem marki Barbie, prezentując podczas pokazu kolekcji Wiosna-Lato 2017 kapsułową kolekcję BIZUUxBarbie. Trzecią kooperacją licencyjną marki jest kolekcja BIZUU x The Rolling Stones, która powstała we współpracy z marką BRAVADO oraz Universal Music Polska.

.zdjęcia

.film

X

Ola Bajer - projektantka i artystka urodzona w 1985 roku, absolwentka ASP w Katowicach. Jej dyplom został nagrodzony wyróżnieniem honorowym w konkursie na najlepszy dyplom Akademii Sztuk Pięknych w Polsce. Ukończyła również Szkołę Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie i Międzynarodową Szkołę Projektowania Ubioru i Kostiumografii w Warszawie. Markę Bola, zrodzoną z potrzeby łączenia sztuki i mody, stworzyła w 2009 roku. Swoje kolekcje pokazywała w Polsce i poza granicami kraju, między innymi podczas: Warsaw Fashion Street, sześciu edycji Fashion Philosophy Fashion Week Poland, Fashion Clash Maastricht, Exit Festival i Cracow Fashion Week. Jej kolekcje wyróżniają się artystycznym podejściem do detalu, autorskimi grafikami i rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Projektuje regularne sezonowe kolekcje, kolekcje kapsułowe i specjalne, unikatowe stroje dla gwiazd sceny muzycznej i realizuje indywidualne zamówienia.

.zdjęcia

.film

X

Olga Idzik - jest absolwentką SAPU Krakowskiej Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru i Politechniki Łódzkiej, na wydziale Organizacji i Zarządzania. Swoją autorską markę COCHO by Olga Idzik, stworzyła w marcu 2011 roku. Od tamtej pory, prowadzi swój biznes, dzieląc go pomiędzy Łódź i Warszawę. Jest laureatką konkursu dla projektantów Fashion Designer Awards, związana także z Fashionphilosophy Fashion Week Poland.

W swoim zawodzie pracuje od 12 lat, skupiona na projektowaniu komercyjnym. Jej firma, oprócz kreowania marki COCHO, zajmuje się projektowaniem kolekcji dla firm odzieżowych i koncernów, wprowadzaniem start-upów odzieżowych na rynek, profesjonalnym doradztwem z zakresu projektowania oraz wdrażania kolekcji do produkcji oraz szkoleniami z zakresu analizy i prognozowania trendów w branży odzieżowej.

.zdjęcia

X

Niemiecka firma CYBEX została założona w 2005 roku. Jest to producent produktów dla dzieci i niemowląt. Cechami wspólnymi oferowanych produktów są bezpieczeństwo i funkcjonalność, ale zawsze połączone z najwyższą jakością i modnymi wzorami. Na początku 2014 roku firma CYBEX połączyła się z Goodbaby International Holding Limited. Grupa należy do wiodących światowych przedsiębiorstw w branży produktów dla dzieci i młodzieży.

Cechą charakterystyczną firmy CYBEX jest pragnienie osiągnięcia tego, co wydaje się nieosiągalne. Jak powiedziała słynna projektantka mody Gabriele Strehle: „Torebka musi budzić w kobiecie silne emocje. Podobnie jak ulubiona zabawka w dziecku”. Nie ma wątpliwości, że odważny styl produktów CYBEX pozwala wyróżnić się na ulicy i podkreśla indywidualny styl. Od 2005 roku CYBEX zmienia tradycyjne podejście do wózków dziecięcych, fotelików samochodowych oraz akcesoriów, koncentrując się na projektach nie tylko bezpiecznych i funkcjonalnych, ale również zgodnych z najnowszymi trendami świata mody. Współpracując ze współczesnymi projektantami, takimi jak: Jeremy Scott czy Anna K. marka nie tylko podąża za trendami, ale przede wszystkim je wyznacza. Jest to niespotykane, zwłaszcza w branży dziecięcej. Ponadto marka wprowadza autorskie linie - CYBEX Platinum Fashion Collections, które czerpią z dorobku światowej sławy projektantów mody, takich jak Dolce Gabbana - w przypadku najnowszej kolekcji Rebellious. Wzory z wybiegów zostały przeniesione na produkty dziecięce, tworząc coś niepowtarzalnego. I tak właśnie powstały kolekcje CYBEX: Butterfly, Birds of Paradise, KOI, Rebellious.

.zdjęcia

.film

X

D00M 3K (czyt. doom freak lub doom 3000). Duet Sylwii Rochali (absolwentka MSKPU, autorskie kolekcje pokazywała na FW w Łodzi, Berlinie, Paryżu) i Michała Niechaja (krytyk i kurator wystaw mody w Galerii Dizajn – BWA).

W 2016 debiutowali jako finaliści konkursu Gombold Ujra! / Mercedes-Benz Central Europe Fashion Week (Budapeszt) oraz niezależnym pokazem w dawnym klubie ze striptizem (Libido, Warszawa). Dwukrotni laureaci konkursu Polska Design (2017 i 2018) Instytutu Adama Mickiewicza. W lipcu 2018 roku zostali zaproszeni na pokaz podczas festiwalu Opener. W październiku 2018 wystawiają się podczas Tokyo FW. Prowadzą showroom „Pałac" w centrum Warszawy. Sprzedają w Polsce i za granicą (butiki w Seulu, Londynie, Berlinie). Przygotowali kostiumy do spektakli - „Pixo” Marty Ziółek (Komuna Warszawa), „Jumpcore” Pawła Sakowicza (Teatr Studio, Warszawa) oraz performance'ów: „Wymarsz” Zuzy Golińskiej (wystawa „Cały czas w formie”, Galeria Studio, Warszawa), Iza Szostak podczas wystawy „Inny-Transatlantyk” (Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Warszawa), „Psychasec” Marty Ziółek (Pawilon Altered Carbon / Netflix, Warszawa).

.zdjęcia

X

Diligent to marka założona przez Szymona Mrózka w 2013 roku. Dwa lata później połączył siły z Martą Pospieszną, a od 2015 Diligent jest marką mody prowadzoną przez duet projektantów. Tworząc swoją kolekcję, projektanci koncentrują się na interdyscyplinarnych kompetencjach i perspektywach. Łączą sztukę współczesną z problematyką na pograniczu dylematów społecznych. Czerpią inspirację z obserwacji otoczenia i nie zapominając o przeszłości - zwracając się ku przyszłości. Ich projektowa koncepcja opiera się na kontrastach, mocnej formie i wyrazistym kolorze. Podchodzą do swojej pracy ambitnie, o czym świadczy nazwa marki. Wizerunek marki jest odważny, ma zwracać uwagę. Duet redefiniuje modę streetwear z wykorzystaniem elementów sportu, kierując ją do jednostek, które poszukują odważnych połączeń w stylu ready to wear. Elementy sportu często kontrastują z delikatnymi i naturalnymi tkaninami. Produkty marki przyciągają uwagę i wyraźnie komunikują swoje przesłanie: są inne, gdyż mają się wyróżniać.

.zdjęcia

X

Dramat Europe był początkowo projektem artystycznym fashion, który w 2018 roku przekształcił się w markę. Marka Dramat Europe odwołuje się do rodzimych wyobrażeń i mitów o luksusie, zapożyczonych z amerykańskich filmów i seriali telewizyjnych, przemienia je w autonomiczną kategorię estetyczną, oddalającą wstyd i zaprzeczającą kompleksowi niższości.

Główne inspiracje marki odnoszą się do przeszłości. Poprzez formy i dobór tkanin z przekorą adaptuje klisze kulturowe. Kolekcje marki cechuje eklektyczny indywidualizm, dbałość o szczegóły, awangardowa linia kroju, naturalne tkaniny i bogate zdobienia.

Projekty Dramat Europe pojawiały się m.in. w Dazed and Confused, i-D, Wysokie Obcasy, Pani, Viva Moda, Elle Serbia, Nasty, Sleek, K Mag, Coeval, L'Officiel Polska, Schön!, Harper's Bazaar Ukraine, Sezon, a nosiły je takie postaci jak Zuza Krajewska, Maffashion, Margaret, Agnieszka Ścibior czy Ada Fijał

.zdjęcia

X

RAD - marka modowa powstała w 2017 roku, tworzona przez Juliusza Rusina i Macieja Józwickiego. Duet ukończył poznańskie uczelnie artystyczne (Juliusz – projektowanie ubioru w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych, Maciej – wzornictwo na Uniwersytecie Artystycznym). Dwukrotni zdobywcy 3. miejsca w Międzynarodowym konkursie OFF FASHION Kielce w 2017 i 2018, finaliści Art & Fashion Forum 2017 i Fashion Designer Awards 2018. Marka wyróżnia się wykorzystywaniem nietypowych materiałów i nowoczesnych technologii takich jak druk 3D, haft cyfrowy w połączeniu z tradycyjnym krawiectwem i rzemiosłem - ręcznym tkaniem, farbowaniem, aplikacją. Kobieta RAD ubiera się dla siebie, jest mądra i świadoma swoich zalet, ma otwarty umysł na sztukę i kulturę, ale nie jest pozbawiona romantyzmu. Nazwa marki pochodzi od pierwiastka związanego z Marią Skłodowską-Curie - kobietą, która jako jedyna dwukrotnie otrzymała Nagrodę Nobla.

.zdjęcia

X

DUNST nie używa materiałów pochodzenia zwierzęcego. Myśli o modzie globalnie jednocześnie szanując swoje korzenie. Kieruje nią idea "What Matters Is Inside" - to, czego na nie widać na pierwszy pierwszy rzut, jest równie ważne zarówno w ubraniach, jak i w polityce firmy.

DUNST jest tym, czego wszyscy pragniemy. To próba znalezienia równowagi w naszym codziennym życiu. DUNST odzwierciedla balans między konkretną Warszawą, a zielonym Mazurami. DUNST narodził się z poszukiwań i potrzeby stworzenia czegoś wartościowego i prawdziwego. Tworzymy DUNST tak, jak chcielibyśmy, aby wyglądały inne marki wokół nas. Chcemy, aby żadne z pytań zadawanych przez naszych odbiorców nie pozostało bez odpowiedzi, ponieważ prawda jest naszą nadrzędną wartością. Chcemy użyć nieoczywistych materiałów, aby pokazać, że można to zrobić w inny sposób. Jeśli możemy użyć recyklingu, robimy to, jeśli musimy użyć plastiku, robimy to również - chcemy zachować równowagę. Nie używamy materiałów pochodzenia zwierzęcego, ponieważ możemy je zastąpić bez pogorszenia jakości końcowego projektu.

.zdjęcia

X

FASH to polska marka mody tworząca kolekcje w stylu smart casual. To nowoczesne modele projektowane z myślą o komforcie. Można je zestawiać z eleganckimi akcesoriami, a po pracy zamienić na sportowe. W kolekcjach marka duży nacisk kładzie na tkaniny najwyższej jakości i piękne wykończenie. FASH to najmodniejsze kroje i kolory. FASH spełnia oczekiwania nowoczesnej, dynamicznej kobiety, prowadzącej aktywny tryb życia, ceniącej sobie komfort oraz wysoką jakość.

X

Gaberon to marka dedykowana współczesnemu mieszkańcowi miasta. Rygor miejskiego życia nie powstrzymuje ciała od jego naturalnych pragnień i dążeń. Świat metropolii jest pełen pokus i nowoczesnych technologii, któremu możemy w każdym momencie ulec, jednak GABERON nie uważa tego za nic złego, wręcz zachęca nas do tego wyścigu. GABERON to sportowa elegancja, niekonwencjonalność, łamanie zasad.

.zdjęcia

.film

X

Joanna Moskal - absolwentka Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie (SAPU). Finalistka Konkursu Złota Nitka - Łódź Young Fashion 2017. Swoje autorskie kolekcje prezentowała podczas OFF Fashion, Silesia Fashion Day, Cracow Fashion Day, Crack Fashion Festival, Cracow Fashion Awards. Projektantka Od 2 lat prowadzi własną markę. Ubrania charakteryzują się głównie ręcznie wykonanymi grafikami na tkaninie. Joanna Moskal w swoich dotychczasowych kolekcjach łączy modę ze sztuką. W ten sposób autorskie kolekcje przedstawiają nowatorski charakter, który odnajduje się we współczesnej modzie. To niezwykły świat kobiety glamour, która alternatywnie potrafi kreować siebie. Swoje kolekcje tworzy dla kobiet ceniących w modzie unikatowe, niepowtarzalne projekty. Ubrania charakteryzują się również oryginalną konstrukcją oraz łączeniem tkanin kontrastowych pod względem koloru i struktury. Projektantka posiada publikacje w takich magazynach jak: Elegant Magazine, Catwalk Magazine, iPress Magazine, 2B Style, Solis Magazine.

.zdjęcia

X

Just Paul jest młodą i energicznie rozwijającą się marką na rynku odzieżowym w Polsce, tworzoną z pasji do mody i wielkomiejskiego stylu życia. Ubrania Just Paul cechuje niewymuszona elegancja, luz i nonszalancja, która w połączeniu z dzianinami wysokiej jakości kreuje nowy wymiar casualowego stylu. Cechą charakterystyczną i wyróżniającą markę na tle innych jest elastyczna produkcja i błyskawiczna reakcja na zmieniające się trendy i pory roku, stąd nie tworzymy dwóch, zamkniętych kolekcji w roku, a raczej próbujemy zaskakiwać i proponować nowe rzeczy na bieżąco przez cały sezon. Staramy się wprowadzać jak najkrótsze serie produktów, dzięki czemu ubrania zachowują niepowtarzalny i unikatowy charakter. Just Paul spełnia potrzeby nowoczesnej kobiety, ceniącej wygodę i komfort w codziennym życiu, ale chcącej też podkreślić swoją kobiecość i walory. Marka skierowana jest do pewnych siebie, świadomych swego piękna i ciała kobiet. Dla takich, które lubią uwodzić i czarować. Znamy się na kobietach i wiemy co należy zrobić, aby w każdej sytuacji czuły się swobodnie i sexy. Just Paul pokochały już gwiazdy i fashionistki, teraz jest czas na Ciebie!

.zdjęcia

.film

X

Katarzyna Kryst, to założycielka wielokrotnie nagradzanej marki KAS KRYST. Absolwentka Projektowania Ubioru w MSKPU w Warszawie. Laureatka nagród KTR, Doskonałość Twojego Stylu, K MAG, LaMODE.INFO, Milan Style Academy, FACE TO FACE PARIS. Finalistka konkursu Złota Nitka i Łódź Young Fashion. KAS KRYST to marka, która łączy awangardową modę ze stylem ulicy. Styl brandu charakteryzuje zabawa konstrukcją oraz nietypowe łączenie tkanin o różnorodnych fakturach.

<d

.zdjęcia

.film

X

Zapraszam do mojego świata, pełnego ponadczasowego piękna i sensualnej kobiecości. Moje projekty to poszukiwanie zmysłowej wygody oraz fascynacja tym, co niepowtarzalne. Rękodzieło jest moją pasją, misją i sposobem na życie. Tworzę unikatowe, luksusowe, zmysłowe, ręcznie wykonywane swetry. Moje projekty to niepowtarzalny design i delikatność w dotyku. Mają nie tylko pięknie wyglądać i grzać ale też otulać wyjątkową miękkością, którą zawdzięczają najwyższym jakościom włóczek, mieszanek wełny dziewiczej, alpaki, kaszmiru albo jedwabnego moheru. Jakość moich swetrów to także wyjątkowa lekkość, która powoduje, że ich noszenie jest niezwykle przyjemnym doznaniem. Wszystkie modele swetrów wykonuję i opracowuję samodzielnie, wytworzenie niektórych modeli zajmuje nawet ponad 100 godzin ręcznej pracy. Niektóre z modeli mają wręcz charakter wieczorowy i wraz z odpowiednimi dodatkami i piękną biżuterią tworzą stylizacje wizytowe. Poza czasem, który poświęcam pracy nad własną kolekcją, jestem wykładowcą artcraft designu i projektowania odzieży w Międzynarodowej Szkole Kostiumografii i Projektowania Ubioru. Szukając swojej własnej drogi, doświadczenie zdobywałam pracując dla marek: Zień, La Mania, Simple, 303 Avenue. Ponadczasowy charakter, kobiecość, jakość zawsze były dla mnie wyznacznikami tego, co w modzie najlepsze.

.zdjęcia

X

Klaudia Markiewicz jest projektantką mody oraz doktorantką na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi – Wydział Tkaniny i Ubioru. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne oraz Marszałka Województwa Łódzkiego. Swoje kolekcje prezentowała w 13 krajach na międzynarodowych Fashion Weeks, m.in. czterokrotnie podczas FashionPhilosophy Fashion Week Poland, w Nowym Jorku, Mediolanie, Londynie, w Kanadzie, Holandii, Kazachstanie, Białorusi, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji, Ukrainie. Od skończenia studiów licencjackich (2014) prowadzi autorską markę Klaudia Markiewicz. Cechą charakterystyczną jej twórczości jest łączenie innowacyjnych technik z tradycyjnymi metodami wytwórstwa ubioru.

.zdjęcia

X

Ksenia Schnaider to ukraińska marka założona przez Ksenię Schnaider i jej męża Antona Schnaider, który z zawodu jest grafikiem. Jest to jedna z niewielu ukraińskich marek, które produkują rocznie 4 kolekcje, z czego 30% wytwarzana jest z tradycyjnych tkanin. Odzież produkowana jest na Ukrainie i sprzedawana w najlepszych sklepach multibrandowych na całym świecie oraz w Internecie. Projekty Kseni Schnaider chętnie noszą influencerki na całym świecie.

.zdjęcia

.film

X

Modą chciała się zajmować od kiedy pamięta, dlatego studiowała projektowanie ubioru na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. W 1993 roku założyła wraz z siostrą Mają Palmą markę Simple. Siostry wykreowały styl minimalistyczny, nowoczesny, kreatywny i funkcjonalny. Interes rozrósł się do imponujących rozmiarów. Obecnie Simple jest częścią grupy kapitałowej Gino Rossi i ma 52 salony w całej Polsce. W 2014 roku otworzyła w Warszawie showroom, stacjonarny butik w Domu Mody Klif i zaprezentowała pierwszą kolekcję marki Lida Kalita. Lidia Kalita zdobyła wiele nagród. Siedmiokrotnie wygrała w plebiscycie „Doskonałość Mody” miesięcznika Twój Styl. W 2010 roku otrzymała tytuł „Mistrzyni Stylu XX-lecia”, za to, że „nowocześnie i z fantazją ubiera Polki od stóp do głów”. Magazyn Elle przyznał jej nagrodę „Trofea Elle”. Czterokrotnie dostała „Gazelę biznesu”. Lidia Kalita stara się opierać każdą kolekcję na innym, oryginalnym pomyśle. W kwestii kolorów jest minimalistką – zwykle ogranicza paletę barw, które zestawia z czernią i szarością. Ma świadomość, że moda jest ulotna. Jednocześnie wierzy, że jej kreacje dodają kobietom pewności siebie i podkreślają ich urodę.

.zdjęcia

.film

X

LOFJU to marka założona w Warszawie w 2011 roku przez projektantkę Ingę Sosnę i jej wspólniczkę Dominikę Krzewińską. LOFJU znane jest z ręcznie wykończonych koronkowych body. Co roku powstają dwie kolekcje wieczorowych ubrań w krótkich seriach. Bogate zdobienia, wysoka jakość tkanin i dbałość o detal to priorytety. Szycie na miarę to nieodłączna część marki.

.zdjęcia

.film

X

Dyrektor kreatywną Marlu jest Agata Ula Rzepniewska, absolwentka międzynarodowego instytutu projektowania mody i marketingu Polimoda we Florencji. Od lat projektuje pod własnym nazwiskiem szyte na zamówienie ubrania i własne mini kolekcje. Jej największą inspiracją jest surowiec, ogromną wagę przywiązuje do jakości. Swoim niepowtarzalnym stylem zdobyła już liczne grono stałych klientek. Jej projekty cieszą się uznaniem silnych, zdecydowanych i pewnych siebie kobiet sukcesu. Nazwa Marlu nie jest przypadkowa – tworzą ją pierwsze litery imion jej założycielek. To rodzinna firma, czego znakiem jest charakterystyczne logo. Odnaleźć w nim można znak serca i nieskończoności, które połączone w całość tworzą pięć pętli. Każda z nich symbolizuje jedną z założycielek. Rodzina, miłość i nieustająca pasja to właśnie Marlu.

.zdjęcia

.film

X

SOWIK c/o Martyna Sowik to streetwearowa marka założona w 2016 roku przez Martynę Sowik, polską designerkę działającą między Berlinem a Łodzią. Sowik jest absolwentką wydziału Tkaniny i Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. W latach 2013-2015 współtworzyła duet Sowik Matyga. Ma on na swoim koncie liczne osiągnięcia m.in.: nagrodę Odkrycie Elle dla najlepiej zapowiadającego się projektu modowego roku. Dyplomowa kolekcja Sowik została uznana za najlepszy dyplom roku 2016 i stała się pierwszym krokiem w kierunku niezależnej kariery. Sowik to marka zakorzeniona we współczesnej kulturze. Czerpie inspiracje z różnych obszarów i subkultur. To melancholijny, często ironiczny komentarz dla rzeczywistości, połączony z dużą dawką autoironii i humoru. Brand ma na swoim koncie liczne publikacje m.in.: w Elle, Glamour, Harper ’s Bazaar, Vogue, Vice, i-D, SVA, K-Mag, Design Scene. .

.zdjęcia

X

Monica Moncini - marka założona w 2016 r. przez projektantkę, po latach spędzonych w Paryżu. Założycielka pochodzi z Łodzi, słynącej z tradycji włókienniczych – tam postanowiła otworzyć pracownię, w której powstają wyjątkowe, kobiece ubrania. Projektantka używa szlachetnych materiałów (jedwabiu, skóry, wełny) do tworzenia ubrań, które charakteryzuje lekkość i delikatność, a zarazem zmysłowość, charakter i siła. Ideał kobiety według Moncini to świadoma swojej urody romantyczka, którą jednocześnie cechuje siła sprawcza. Największą inspiracją projektantki jest Paryż i jego najbardziej charakterystyczny punkt - Wieża Eiffla oraz kolor zielony, którym uwielbia się otaczać.

.zdjęcia

.film

X

MMC to prostota i puryzm formy zamknięte w ultranowoczesnej tkaninie. MMC zostało stworzone przez duet absolwentów Katedry Ubioru ASP w Łodzi – Ilonę Majer i Rafała Michalaka. Docenieni przez znawców świata mody prezentowali swoje kolekcje na licznych pokazach w Polsce i zagranicą. Projekty MMC cechuje własny, charakterystyczny styl, nonszalanckiego i ekskluzywnego minimalizmu. Projektanci śmiało sięgają po obszerne, oversize’owe formy i łączą nietypowe materiały i interesujące faktury. Marka znana jest z projektów unikatowych okryć wierzchnich i nieszablonowych projektów sukienek i spódnic.

.zdjęcia

.film

X

Natalia Siebuła pracuje w Polsce od 2009 roku tworzy własną markę, której celem jest projektowanie eleganckich i kobiecych ubrań. Proste formy utrzymane w dość wąskiej palecie barw mają stanowić oprawę dla osobowości klientek. Natalia stara się kontynuować zanikającą sztukę krawiectwa i tym samym większość jej modeli odszywana jest na miarę potencjalnych właścicielek. Inspiracją do tworzenia filozofii marki jest subtelne obserwowanie zjawisk zachodzących w sztuce i społeczeństwie na przestrzeni upływającego czasu. Od 2016 roku prowadzi osobisty projekt wokół mody, fotografii i architektury. Projekt jest próbą oswojenia odbiorców z często nie docenianą jeszcze pragmatyczną, modernistyczną architekturą i ukazanie obiektów podczas sesji zdjęciowej w kształcie, w którym nie będzie można ich więcej zobaczyć. Natalii udało się ocalić od zapomnienia i zachować na fotografiach Puławski Ośrodek Kultury "Dom Chemika" oraz Kielecki Dworzec PKS, które przechodzą gruntowne modernizacje. Miejsca te są punktem wyjścia do tworzenia poszczególnych kolekcji.

.zdjęcia

X

Natasha Pavluchenko – projektantka, ilustratorka, designerka, która od 13 lat tworzy najwyższej klasy modę w swoim atelier w Bielsku Białej. Urodziła się w 1979 r. na Białorusi, w rodzinie o polskich i ukraińskich korzeniach. Swoją przygodę z modą rozpoczęła w wieku 17 lat, przejmując krawiecki talent i pasję od swojego pradziadka, który jeszcze przed I Wojną Światową prowadził swoją pracownię na warszawskiej Starówce. W ten sposób zrodziła się historia pełna miłości do mody. Projektantka wielokrotnie prezentowała swoje kolekcje podczas wydarzeń mody w kraju i zagranicą (m.in. w Portugalii, Rosji, Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Azerbejdżanie i na Cyprze), zdobywając szereg wyróżnień oraz wierne grono klientek. Natasha Pavluchenko jest też jedyną polską projektantką, która zaprezentowała swoją kolekcję na włoskiej Alta Roma, stając się członkinią prestiżowej modowej familii haute couture.

.zdjęcia

.film

X

Za projekty marki PILAWSKI jest odpowiedzialny jest 23-letni Bartosz Pilawski. Pochodzący ze Szczecinka projektant obecnie tworzy w katowickiej pracowni w Fabryce Porcelany. Bartek obserwował z bliska najlepszych w branży mody – wcześniej pracował w atelier u Macieja Zienia i duetu Paprocki&Brzozowski w Warszawie. To dało mu impuls, aby zacząć projektować i myśleć o własnej kolekcji. Od dziecka wykazywał zainteresowanie modą, miał talent do rysowania. Dlatego postanowił szlifować tę ważną dla projektanta umiejętność – szkolił się z zakresu rysunku żurnalowego u Edyty Filipowicz, wykładowczyni MSKPU i byłej ilustratorki w marce Valentino. Rozpoczął także studia na kierunku projektowanie ubioru w Szkole Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. Pierwszym poważnym wyzwaniem dla młodego projektanta był udział w największym wydarzeniu mody w Polsce – KTW Fashion Week w Katowicach w dniach 9-12 listopada 2017 roku. Tam zaprezentował na wybiegu swoją autorską, debiutancką kolekcję obok takich projektantów i marek, jak: Paprocki&Brzozowski, MMC, Natasha Pavluchenko, Lidia Kalita, Bizuu, Just Paul, Marlu czy Haratyk. Młoda marka Pilawski już zyskała sobie rzesze fanów, a Bartek nie zwalnia tempa – na swoim koncie ma stworzenie własnego sklepu on line oraz współpracę z markami Cybex i Carinii. Podczas II edycji KTW Fashion Week projektant pokaże swoją trzecią kolekcję zatytułowaną „IT’S DONE”.

.zdjęcia

.film

X

Piotr Popiołek - projektant mody, stylista i kostiumograf z Krakowa. Zwycięzca "Cracow Fashion Awards 2017", "Gombold újra 2017 - MBFWCE" i "Młoda Fala 2017 - Silesia Fashion Day". Finalista "OFF Fashion 2017" i "European Fashion Accelerator 2017". Absolwent Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie oraz warsztatów Fashion Design z Markiem Fastem podczas 10 edycji "Art & Fashion Forum powered by Grażyna Kulczyk". Uczestniczył w wydarzeniach takich jak: "Mercedes-Benz Fashion Week Central Europe", "Košice Fashion Week", "Cracow Fashion Week", "Silesia Fashion Day". Ma na swoim koncie publikacje w magazynach: "Kaltblut Magazine", "Vanity Teen", "Elegant Magazine", "Yearbook Fanzine", "Lounge". Dołączył do akcji społecznej "Fashion Revolution Day" wspierającej odpowiedzialną produkcję. Pracował nad kostiumami do spektakli w Teatrze Żydowskim w Warszawie, Teatrze Nowym w Krakowie, Teatrze Kana w Szczecinie oraz Teatrze Lalki i Aktora w Kielcach. Jego priorytetem jest stworzenie rozpoznawalnej, autorskiej marki prosperującej na arenie międzynarodowej.

.zdjęcia

X

Studentka projektowania ubioru, obecnie pracująca jako grafik komputerowy w firmie odzieżowej. Przed podjęciem studiów magisterskich na wydziale Tkaniny i Ubioru w łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, otrzymała tytuł licencjata z Projektowania ubioru i zarządzania technologią w Viamodzie, polsko-włoskiej szkole wyższej w Warszawie. Podczas studiów, Sandra spędziła sześć miesięcy w the Swedish School of Textiles, studiując inżynierię tkanin. Sandra interesuje się również fotografią i filmowaniem. Pracowała przez rok jako operator kamery oraz fotograf. Od czasu do czasu zajmuje się tym jako freelancerka. Kolekcja Four Piece Suit zaprojektowana przez Sandrę wygrała pierwszą nagrodę podczas gali dyplomowej Viamoda Upgrade jako najlepsza kolekcja dyplomowa 2018. Projektantka i jej kolekcja biorą również udział w konkursie Young Fashion Award jako jedne z 12 finałowych kolekcji w 2018 roku.

.zdjęcia

X

Sandra Straukaite to bez wątpienia jedna z najbardziej uderzających i ideologicznie najsilniejszych projektantek litewskiej mody. Jej klienci to w większości jej bliscy przyjaciele: artyści, projektanci, architekci, reżyserzy filmowi i muzycy – wolni obywatele świata, którzy cenią modę jako sztukę. Sandra jest absolwentką wileńskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jest pomysłodawcą koncepcji i dyrektorem artystycznym festiwalu mody „Mados Infekcija” na Litwie. Postrzeganie mody przez Sandrę przekracza standardowe granice, ponieważ uważa ją za osobistą konstrukcję stanowiącą wyzwanie dla świadomości widzów. Jest znana z eksperymentów w zakresie formy oraz innowacyjnego cięcia. Po niezwykłym pokazie na Mercede-Benz Berlin Fashion Week w styczniu 2011 roku, Sandra została uznana za jedną z trzech najbardz iej interesujących osób zajmujących się modą podczas tego wydarzenia.

.zdjęcia

.film

X

Absolwentka Projektowania Ubioru studiów licencjackich w Wyższej Szkole Viamoda w Warszawie oraz studiów magisterskich Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Swoje kolekcje pokazywała m.in. podczas Warsaw Fashion Street, Sopot Art & Fashion Week oraz KTW Fashion Week. Finalistka konkursu OFF FASHION Kielce oraz półfinalistka Fashion Designer Awards. Odbyła staże u duetu projektantów BOHOBOCO oraz u Dawida Tomaszewskiego w Berlinie. Projektantka ma na swoim koncie publikacje własnych projektów w magazynach mody, takich jak: okładka magazynu "Zwierciadło" z Małgorzatą Foremniak, okładka "L'Officiel Latvia", a także sesje zdjęciowe w L'Officiel India, L'Officiel Kazakhstan, KALTBLUT Magazine, Jute Magazine, White Mad, czy La Vie. Ostatnio jeden z projektów pojawił się także na stornie internetowej Vogue Italia. Projekty marki Simona Nikołajewska charakteryzują się awangardą oraz zamiłowaniem do asymetrycznych form. Kontrast czerni i bieli, połączenia różnych faktur, materiałów, falban, plis i frędzli, często pojawiają się w kolekcjach projektantki. Ubrania plasują się w sektorze prêt-à-porter, skierowane są do odważnych kobiet, które cenią w modzie ciekawe wzornictwo, a także zwracają uwagę na detale i precyzję wykonania projektów.

.zdjęcia

X

THECADESS WARSSAW, czyli Radek Rociński i Piotr Sałata, to duet projektantów, uwielbianych przez gwiazdy i media. Kolekcje Thecadess kierowane są do kobiet, które kochają modę z najwyższej półki. Wyrafinowane, ale proste kroje przypadną do gustu miłośniczkom ponadczasowości i topowych trendów. Ubrania z metką Thecadess to wysoka jakość, a wszystkie modele są szyte w Polsce, co stanowi dla twórców marki jeden z najważniejszych aspektów realizacji projektów. Ciekawe kolekcje, i rozpoznawalne wzory oraz zamiłowanie gwiazd do noszenia kreacji projektantów oraz współpraca ze znanymi markami takimi jak: MARTINI, KRUK, PRIMAMODA, WELLA, AMORE SHOES, FREY WILLE, BADURA, EVONAILS to dowody na to że THECADESS WARSAW cały czas się rozwija i sięga po więcej w dziedzinie mody.

.zdjęcia

.film

X

Armada Tomasz - projektant, członek grupy artystycznej Dom Mody Limanka. Działa pod własnym nazwiskiem, ale projektował też dla marek takich jak UEG, OdioXPieczarkowski. Kolekcje Armady, inspirowane między innymi sarmatyzmem, wychodzą naprzeciw modzie dyktowanej przez Zachód, powielanej przez rodzimych naśladowców. Jego najnowsza kolekcja ubiorów unikatowych, zainspirowana została współczesnym łódzkim „folklorem”, konfekcją ślubną i weselną. Armada korzysta z elementów tekstylnych charakterystycznych dla współczesnej Polski. Uzupełnia je o autorskie wzory, druki, tkaniny i dzianiny. Projektant poprzez wyśrubowanie stereotypów i ksenofobicznych lęków miejscowych ukazuje polską estetykę w egzotycznym, przejaskrawionym i przerysowanym wydaniu – kontrastującym z lokalnością. Różnorodne kolekcje składają się z parodii odzieżowych, asortymentów charakterystycznych dla streetwearu, a także swojskich odpowiedników paryskiego "haute couture" - obfitujących w patchworki i eksperymentalne konstrukcje. Twórczość Tomasza Armady jest sprzeciwem wobec nasilającej się agresji i dyskryminacji na tle nacjonalistycznym, homofobicznym.

.zdjęcia

.film

X

Świeży powiew wiatru... Vicher jest kobietą, w zasadzie Siostrami. Marka powstała dzięki sile siostrzanej przyjaźni, kolażu zdarzeń i doświadczeń, a przede wszystkim dzięki pasji i miłości do mody oraz sztuki. Vicher tworzą dwie siostry - Inez oraz Kasia. Inez ukończyła polsko-francuskie studia doktoranckie oraz Projektowanie Ubioru na łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. Jej pasją od zawsze była moda. Kasia, od lat związana z designem, koordynatorka międzynarodowych wydarzeń związanych z sektorem design, absolwentka Katedry Projektowania Ubioru na łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. Vicher w swoich projektach inspiruje się artystyczną bohemą, naturalną nonszalancją i miejskim stylem. Pragnieniem projektantek jest ubieranie kobiet w nietuzinkowe, wygodne formy, ale równocześnie takie, które wyrażają tęsknotę za wolnością, naturalną dzikością i porywami serca, jakie każda z kobiet w sobie nosi, bardziej lub mniej ukryte. Vicher to feria faktur, kolorów, wyrazistych połączeń i zderzeń estetki boho z awangardą. Punktem wyjścia do każdej kolekcji są tkaniny z autorskimi ilustracjami, których inspiracje zakorzenione są w sztuce i kulturze. W projektach Vicher jest również obecna fascynacja op – artem. Grono klientek, które utrzymują z marką bliskie relacje, tworzy społeczność Vicher #vichersis. Projektantki podkreślają, że siostrzana, kobieca siła jest najważniejsza: rozumiemy kobiety, bo wychowywałyśmy się z nimi, wiemy czego one pragną. Unikalne kombinacje kolorów w połączeniu z zadziorną formą, w zestawieniu z niewymuszonym stylem i obowiązkowym wiatrem [Vichrem] we włosach, sprawiają, że marka Vicher wyróżnia się spośród wielu marek na arenie polskiej mody, a Harpers Baazar Polska określa Vicher „jako świeży powiew powietrza” na tle innych polskich marek mody.

.zdjęcia

X

ZAŁUCKA KUCZERA tworzy stylowe i mocne w charakterze ubrania. W swoich projektach łączy klasykę i technologię, jednocześnie eksperymentując z detalem i formą. Ubrania są tak pomyślane, by łączyć je z sobą i nosić od rana do wieczora. Studio projektowe znajduje się w Wieliczce, a kolekcje powstają w polskich, lokalnych szwalniach i pracowniach. Anna Załucka-Kuczera ukończyła krakowską SAPU – Szkołę Artystycznego Projektowania Ubioru. Jest laureatką nagrody mediów w konkursie dla młodych projektantów – Złota Nitka 2016 (Łódź, Polska), brała udział w finale konkursu dla projektantów Habitus Baltija włotewskiej Rydze. Swoje projekty prezentowała także w Nowym Jorku. Podczas KTW Fashion Week 2018 zaprezentuje swoją aktualną kolekcję - BIRDY na sezon jesień-zima 2018/19.

.zdjęcia

KTW Fasion Week .one
KTW Fasion Week .one

KTW Fashion Week Fabryka Porcelany

X

Absolwentka MSKPU oraz kierunku Biznes Międzynarodowy, na UŁ. Laureatka I miejsca w XVIII edycji międzynarodowego konkursu dla projektantów OFF Fashion Kielce w 2016 roku. Autorka kolekcji: “Exposition”, “Gaudi”, “City Jungle”, “Tesselation”. Kolekcje prezentuje w ramach dużych wydarzeniach modowych m.in. KTW Fashion Week, Fashion Philosophy Fashion Week Poland, L'oreal Matrix, Fashion Day Zakopane, Open Hair Festival, Marka Wspiera Markę. Projekty marki kierowane są do konkretnej grupy kobiet lubiących eksperymentować z kolorem i fakturą ubrań. Jednocześnie ceniących w ubraniach konstrukcję, która modeluje sylwetkę.Oryginalny koncept, gra kolorów, użytkowość ... te trzy wyrażenia najlepiej określają mood worzonych kolekcji.

.zdjęcia

X

Student projektowania ubioru na drugim roku studiów magisterskich w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Swoje umiejętności doskonali w słynnej pracowni 240 pod okiem Michała Szulca i Małgorzaty Czudak. Zajmuje się projektowaniem ubrań, butów i dodatków. Samodzielnie tworzy konstrukcje i sam szyje swoje projekty, dlatego każde ubranie, które wyjdzie spod jego ręki jest unikatowe. Swoją działalność określa jako awangardę, w której spokojnie można wyjść na ulicę . W swoich pracach eksperymentuje z formą, konstrukcją i wyjątkowymi tkaninami. Debiutował podczas konkursu Złota Nitka 2017. Wtedy jego ubrania zaczęły nosić takie gwiazdy jak m.in.: Natalia Nykiel, Karolina Gilon, Natasza Urbańska, Michał Szpak, Julia Wieniawa, Marta Gałuszewska, Marcelina Zawadzka i Honorata Skarbek. Jego prace pojawiały się na łamach takich magazynów jak: KMAG, Vulkan Magazine, Sezon Magazine, Lounge Magazine.

.zdjęcia

X

Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak to założycielki i Projektantki marki BIZUU. Marka powstała w 2010 roku i w ciągu zaledwie kilku lat zyskała dużą popularność na polskim rynku modowym. Nad wyglądem każdej kolekcji pracują obie Projektantki, dzięki czemu nawet najmniejszy szczegół dopracowany jest z wyjątkową precyzją. W projektach BIZUU można dostrzec ujęte w niebanalny sposób wiodące trendy, które harmonijnie współgrają z nowatorskimi rozwiązaniami Projektantek. Tworzone modele plasują się pomiędzy wieczorowymi, eleganckimi kreacjami, a kobiecymi strojami na co dzień. BIZUU stawia także na najwyższą jakość wykonania swoich projektów, wykorzystując tkaniny z Włoch i Francji.

BIZUU tworzy regularnie także linię popołudniową BIZUU Apres-Midi, a także linie ślubną BIZUU Bridal. W 2016r. do portfolio marki dołączyła kapsułową letnia linia - BIZUU MER. Był to również rok debiutu licencyjnego – marka nawiązała współpracę z Turner Broadcasting System, właścicielem Cartoon Network, która zaowocowała kolekcją BIZUUxPowerPuffGirls. Rok później BIZUU nawiązało współpracę z Mattel, właścicielem marki Barbie, prezentując podczas pokazu kolekcji Wiosna-Lato 2017 kapsułową kolekcję BIZUUxBarbie. Trzecią kooperacją licencyjną marki jest kolekcja BIZUU x The Rolling Stones, która powstała we współpracy z marką BRAVADO oraz Universal Music Polska.

.zdjęcia

.film

X

Ola Bajer - projektantka i artystka urodzona w 1985 roku, absolwentka ASP w Katowicach. Jej dyplom został nagrodzony wyróżnieniem honorowym w konkursie na najlepszy dyplom Akademii Sztuk Pięknych w Polsce. Ukończyła również Szkołę Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie i Międzynarodową Szkołę Projektowania Ubioru i Kostiumografii w Warszawie. Markę Bola, zrodzoną z potrzeby łączenia sztuki i mody, stworzyła w 2009 roku. Swoje kolekcje pokazywała w Polsce i poza granicami kraju, między innymi podczas: Warsaw Fashion Street, sześciu edycji Fashion Philosophy Fashion Week Poland, Fashion Clash Maastricht, Exit Festival i Cracow Fashion Week. Jej kolekcje wyróżniają się artystycznym podejściem do detalu, autorskimi grafikami i rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Projektuje regularne sezonowe kolekcje, kolekcje kapsułowe i specjalne, unikatowe stroje dla gwiazd sceny muzycznej i realizuje indywidualne zamówienia.

.zdjęcia

.film

X

Olga Idzik - jest absolwentką SAPU Krakowskiej Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru i Politechniki Łódzkiej, na wydziale Organizacji i Zarządzania. Swoją autorską markę COCHO by Olga Idzik, stworzyła w marcu 2011 roku. Od tamtej pory, prowadzi swój biznes, dzieląc go pomiędzy Łódź i Warszawę. Jest laureatką konkursu dla projektantów Fashion Designer Awards, związana także z Fashionphilosophy Fashion Week Poland.

W swoim zawodzie pracuje od 12 lat, skupiona na projektowaniu komercyjnym. Jej firma, oprócz kreowania marki COCHO, zajmuje się projektowaniem kolekcji dla firm odzieżowych i koncernów, wprowadzaniem start-upów odzieżowych na rynek, profesjonalnym doradztwem z zakresu projektowania oraz wdrażania kolekcji do produkcji oraz szkoleniami z zakresu analizy i prognozowania trendów w branży odzieżowej.

.zdjęcia

X

Niemiecka firma CYBEX została założona w 2005 roku. Jest to producent produktów dla dzieci i niemowląt. Cechami wspólnymi oferowanych produktów są bezpieczeństwo i funkcjonalność, ale zawsze połączone z najwyższą jakością i modnymi wzorami. Na początku 2014 roku firma CYBEX połączyła się z Goodbaby International Holding Limited. Grupa należy do wiodących światowych przedsiębiorstw w branży produktów dla dzieci i młodzieży.

Cechą charakterystyczną firmy CYBEX jest pragnienie osiągnięcia tego, co wydaje się nieosiągalne. Jak powiedziała słynna projektantka mody Gabriele Strehle: „Torebka musi budzić w kobiecie silne emocje. Podobnie jak ulubiona zabawka w dziecku”. Nie ma wątpliwości, że odważny styl produktów CYBEX pozwala wyróżnić się na ulicy i podkreśla indywidualny styl. Od 2005 roku CYBEX zmienia tradycyjne podejście do wózków dziecięcych, fotelików samochodowych oraz akcesoriów, koncentrując się na projektach nie tylko bezpiecznych i funkcjonalnych, ale również zgodnych z najnowszymi trendami świata mody. Współpracując ze współczesnymi projektantami, takimi jak: Jeremy Scott czy Anna K. marka nie tylko podąża za trendami, ale przede wszystkim je wyznacza. Jest to niespotykane, zwłaszcza w branży dziecięcej. Ponadto marka wprowadza autorskie linie - CYBEX Platinum Fashion Collections, które czerpią z dorobku światowej sławy projektantów mody, takich jak Dolce Gabbana - w przypadku najnowszej kolekcji Rebellious. Wzory z wybiegów zostały przeniesione na produkty dziecięce, tworząc coś niepowtarzalnego. I tak właśnie powstały kolekcje CYBEX: Butterfly, Birds of Paradise, KOI, Rebellious.

.zdjęcia

.film

X

D00M 3K (czyt. doom freak lub doom 3000). Duet Sylwii Rochali (absolwentka MSKPU, autorskie kolekcje pokazywała na FW w Łodzi, Berlinie, Paryżu) i Michała Niechaja (krytyk i kurator wystaw mody w Galerii Dizajn – BWA).

W 2016 debiutowali jako finaliści konkursu Gombold Ujra! / Mercedes-Benz Central Europe Fashion Week (Budapeszt) oraz niezależnym pokazem w dawnym klubie ze striptizem (Libido, Warszawa). Dwukrotni laureaci konkursu Polska Design (2017 i 2018) Instytutu Adama Mickiewicza. W lipcu 2018 roku zostali zaproszeni na pokaz podczas festiwalu Opener. W październiku 2018 wystawiają się podczas Tokyo FW. Prowadzą showroom „Pałac" w centrum Warszawy. Sprzedają w Polsce i za granicą (butiki w Seulu, Londynie, Berlinie). Przygotowali kostiumy do spektakli - „Pixo” Marty Ziółek (Komuna Warszawa), „Jumpcore” Pawła Sakowicza (Teatr Studio, Warszawa) oraz performance'ów: „Wymarsz” Zuzy Golińskiej (wystawa „Cały czas w formie”, Galeria Studio, Warszawa), Iza Szostak podczas wystawy „Inny-Transatlantyk” (Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Warszawa), „Psychasec” Marty Ziółek (Pawilon Altered Carbon / Netflix, Warszawa).

.zdjęcia

X

Diligent to marka założona przez Szymona Mrózka w 2013 roku. Dwa lata później połączył siły z Martą Pospieszną, a od 2015 Diligent jest marką mody prowadzoną przez duet projektantów. Tworząc swoją kolekcję, projektanci koncentrują się na interdyscyplinarnych kompetencjach i perspektywach. Łączą sztukę współczesną z problematyką na pograniczu dylematów społecznych. Czerpią inspirację z obserwacji otoczenia i nie zapominając o przeszłości - zwracając się ku przyszłości. Ich projektowa koncepcja opiera się na kontrastach, mocnej formie i wyrazistym kolorze. Podchodzą do swojej pracy ambitnie, o czym świadczy nazwa marki. Wizerunek marki jest odważny, ma zwracać uwagę. Duet redefiniuje modę streetwear z wykorzystaniem elementów sportu, kierując ją do jednostek, które poszukują odważnych połączeń w stylu ready to wear. Elementy sportu często kontrastują z delikatnymi i naturalnymi tkaninami. Produkty marki przyciągają uwagę i wyraźnie komunikują swoje przesłanie: są inne, gdyż mają się wyróżniać.

.zdjęcia

X

Dramat Europe był początkowo projektem artystycznym fashion, który w 2018 roku przekształcił się w markę. Marka Dramat Europe odwołuje się do rodzimych wyobrażeń i mitów o luksusie, zapożyczonych z amerykańskich filmów i seriali telewizyjnych, przemienia je w autonomiczną kategorię estetyczną, oddalającą wstyd i zaprzeczającą kompleksowi niższości.

Główne inspiracje marki odnoszą się do przeszłości. Poprzez formy i dobór tkanin z przekorą adaptuje klisze kulturowe. Kolekcje marki cechuje eklektyczny indywidualizm, dbałość o szczegóły, awangardowa linia kroju, naturalne tkaniny i bogate zdobienia.

Projekty Dramat Europe pojawiały się m.in. w Dazed and Confused, i-D, Wysokie Obcasy, Pani, Viva Moda, Elle Serbia, Nasty, Sleek, K Mag, Coeval, L'Officiel Polska, Schön!, Harper's Bazaar Ukraine, Sezon, a nosiły je takie postaci jak Zuza Krajewska, Maffashion, Margaret, Agnieszka Ścibior czy Ada Fijał

.zdjęcia

X

RAD - marka modowa powstała w 2017 roku, tworzona przez Juliusza Rusina i Macieja Józwickiego. Duet ukończył poznańskie uczelnie artystyczne (Juliusz – projektowanie ubioru w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych, Maciej – wzornictwo na Uniwersytecie Artystycznym). Dwukrotni zdobywcy 3. miejsca w Międzynarodowym konkursie OFF FASHION Kielce w 2017 i 2018, finaliści Art & Fashion Forum 2017 i Fashion Designer Awards 2018. Marka wyróżnia się wykorzystywaniem nietypowych materiałów i nowoczesnych technologii takich jak druk 3D, haft cyfrowy w połączeniu z tradycyjnym krawiectwem i rzemiosłem - ręcznym tkaniem, farbowaniem, aplikacją. Kobieta RAD ubiera się dla siebie, jest mądra i świadoma swoich zalet, ma otwarty umysł na sztukę i kulturę, ale nie jest pozbawiona romantyzmu. Nazwa marki pochodzi od pierwiastka związanego z Marią Skłodowską-Curie - kobietą, która jako jedyna dwukrotnie otrzymała Nagrodę Nobla.

.zdjęcia

X

DUNST nie używa materiałów pochodzenia zwierzęcego. Myśli o modzie globalnie jednocześnie szanując swoje korzenie. Kieruje nią idea "What Matters Is Inside" - to, czego na nie widać na pierwszy pierwszy rzut, jest równie ważne zarówno w ubraniach, jak i w polityce firmy.

DUNST jest tym, czego wszyscy pragniemy. To próba znalezienia równowagi w naszym codziennym życiu. DUNST odzwierciedla balans między konkretną Warszawą, a zielonym Mazurami. DUNST narodził się z poszukiwań i potrzeby stworzenia czegoś wartościowego i prawdziwego. Tworzymy DUNST tak, jak chcielibyśmy, aby wyglądały inne marki wokół nas. Chcemy, aby żadne z pytań zadawanych przez naszych odbiorców nie pozostało bez odpowiedzi, ponieważ prawda jest naszą nadrzędną wartością. Chcemy użyć nieoczywistych materiałów, aby pokazać, że można to zrobić w inny sposób. Jeśli możemy użyć recyklingu, robimy to, jeśli musimy użyć plastiku, robimy to również - chcemy zachować równowagę. Nie używamy materiałów pochodzenia zwierzęcego, ponieważ możemy je zastąpić bez pogorszenia jakości końcowego projektu.

.zdjęcia

X

FASH to polska marka mody tworząca kolekcje w stylu smart casual. To nowoczesne modele projektowane z myślą o komforcie. Można je zestawiać z eleganckimi akcesoriami, a po pracy zamienić na sportowe. W kolekcjach marka duży nacisk kładzie na tkaniny najwyższej jakości i piękne wykończenie. FASH to najmodniejsze kroje i kolory. FASH spełnia oczekiwania nowoczesnej, dynamicznej kobiety, prowadzącej aktywny tryb życia, ceniącej sobie komfort oraz wysoką jakość.

X

Gaberon to marka dedykowana współczesnemu mieszkańcowi miasta. Rygor miejskiego życia nie powstrzymuje ciała od jego naturalnych pragnień i dążeń. Świat metropolii jest pełen pokus i nowoczesnych technologii, któremu możemy w każdym momencie ulec, jednak GABERON nie uważa tego za nic złego, wręcz zachęca nas do tego wyścigu. GABERON to sportowa elegancja, niekonwencjonalność, łamanie zasad.

.zdjęcia

.film

X

Joanna Moskal - absolwentka Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie (SAPU). Finalistka Konkursu Złota Nitka - Łódź Young Fashion 2017. Swoje autorskie kolekcje prezentowała podczas OFF Fashion, Silesia Fashion Day, Cracow Fashion Day, Crack Fashion Festival, Cracow Fashion Awards. Projektantka Od 2 lat prowadzi własną markę. Ubrania charakteryzują się głównie ręcznie wykonanymi grafikami na tkaninie. Joanna Moskal w swoich dotychczasowych kolekcjach łączy modę ze sztuką. W ten sposób autorskie kolekcje przedstawiają nowatorski charakter, który odnajduje się we współczesnej modzie. To niezwykły świat kobiety glamour, która alternatywnie potrafi kreować siebie. Swoje kolekcje tworzy dla kobiet ceniących w modzie unikatowe, niepowtarzalne projekty. Ubrania charakteryzują się również oryginalną konstrukcją oraz łączeniem tkanin kontrastowych pod względem koloru i struktury. Projektantka posiada publikacje w takich magazynach jak: Elegant Magazine, Catwalk Magazine, iPress Magazine, 2B Style, Solis Magazine.

.zdjęcia

X

Just Paul jest młodą i energicznie rozwijającą się marką na rynku odzieżowym w Polsce, tworzoną z pasji do mody i wielkomiejskiego stylu życia. Ubrania Just Paul cechuje niewymuszona elegancja, luz i nonszalancja, która w połączeniu z dzianinami wysokiej jakości kreuje nowy wymiar casualowego stylu. Cechą charakterystyczną i wyróżniającą markę na tle innych jest elastyczna produkcja i błyskawiczna reakcja na zmieniające się trendy i pory roku, stąd nie tworzymy dwóch, zamkniętych kolekcji w roku, a raczej próbujemy zaskakiwać i proponować nowe rzeczy na bieżąco przez cały sezon. Staramy się wprowadzać jak najkrótsze serie produktów, dzięki czemu ubrania zachowują niepowtarzalny i unikatowy charakter. Just Paul spełnia potrzeby nowoczesnej kobiety, ceniącej wygodę i komfort w codziennym życiu, ale chcącej też podkreślić swoją kobiecość i walory. Marka skierowana jest do pewnych siebie, świadomych swego piękna i ciała kobiet. Dla takich, które lubią uwodzić i czarować. Znamy się na kobietach i wiemy co należy zrobić, aby w każdej sytuacji czuły się swobodnie i sexy. Just Paul pokochały już gwiazdy i fashionistki, teraz jest czas na Ciebie!

.zdjęcia

.film

X

Katarzyna Kryst, to założycielka wielokrotnie nagradzanej marki KAS KRYST. Absolwentka Projektowania Ubioru w MSKPU w Warszawie. Laureatka nagród KTR, Doskonałość Twojego Stylu, K MAG, LaMODE.INFO, Milan Style Academy, FACE TO FACE PARIS. Finalistka konkursu Złota Nitka i Łódź Young Fashion. KAS KRYST to marka, która łączy awangardową modę ze stylem ulicy. Styl brandu charakteryzuje zabawa konstrukcją oraz nietypowe łączenie tkanin o różnorodnych fakturach.

<d

.zdjęcia

.film

X

Zapraszam do mojego świata, pełnego ponadczasowego piękna i sensualnej kobiecości. Moje projekty to poszukiwanie zmysłowej wygody oraz fascynacja tym, co niepowtarzalne. Rękodzieło jest moją pasją, misją i sposobem na życie. Tworzę unikatowe, luksusowe, zmysłowe, ręcznie wykonywane swetry. Moje projekty to niepowtarzalny design i delikatność w dotyku. Mają nie tylko pięknie wyglądać i grzać ale też otulać wyjątkową miękkością, którą zawdzięczają najwyższym jakościom włóczek, mieszanek wełny dziewiczej, alpaki, kaszmiru albo jedwabnego moheru. Jakość moich swetrów to także wyjątkowa lekkość, która powoduje, że ich noszenie jest niezwykle przyjemnym doznaniem. Wszystkie modele swetrów wykonuję i opracowuję samodzielnie, wytworzenie niektórych modeli zajmuje nawet ponad 100 godzin ręcznej pracy. Niektóre z modeli mają wręcz charakter wieczorowy i wraz z odpowiednimi dodatkami i piękną biżuterią tworzą stylizacje wizytowe. Poza czasem, który poświęcam pracy nad własną kolekcją, jestem wykładowcą artcraft designu i projektowania odzieży w Międzynarodowej Szkole Kostiumografii i Projektowania Ubioru. Szukając swojej własnej drogi, doświadczenie zdobywałam pracując dla marek: Zień, La Mania, Simple, 303 Avenue. Ponadczasowy charakter, kobiecość, jakość zawsze były dla mnie wyznacznikami tego, co w modzie najlepsze.

.zdjęcia

X

Klaudia Markiewicz jest projektantką mody oraz doktorantką na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi – Wydział Tkaniny i Ubioru. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne oraz Marszałka Województwa Łódzkiego. Swoje kolekcje prezentowała w 13 krajach na międzynarodowych Fashion Weeks, m.in. czterokrotnie podczas FashionPhilosophy Fashion Week Poland, w Nowym Jorku, Mediolanie, Londynie, w Kanadzie, Holandii, Kazachstanie, Białorusi, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji, Ukrainie. Od skończenia studiów licencjackich (2014) prowadzi autorską markę Klaudia Markiewicz. Cechą charakterystyczną jej twórczości jest łączenie innowacyjnych technik z tradycyjnymi metodami wytwórstwa ubioru.

.zdjęcia

X

Ksenia Schnaider to ukraińska marka założona przez Ksenię Schnaider i jej męża Antona Schnaider, który z zawodu jest grafikiem. Jest to jedna z niewielu ukraińskich marek, które produkują rocznie 4 kolekcje, z czego 30% wytwarzana jest z tradycyjnych tkanin. Odzież produkowana jest na Ukrainie i sprzedawana w najlepszych sklepach multibrandowych na całym świecie oraz w Internecie. Projekty Kseni Schnaider chętnie noszą influencerki na całym świecie.

.zdjęcia

.film

X

Modą chciała się zajmować od kiedy pamięta, dlatego studiowała projektowanie ubioru na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. W 1993 roku założyła wraz z siostrą Mają Palmą markę Simple. Siostry wykreowały styl minimalistyczny, nowoczesny, kreatywny i funkcjonalny. Interes rozrósł się do imponujących rozmiarów. Obecnie Simple jest częścią grupy kapitałowej Gino Rossi i ma 52 salony w całej Polsce. W 2014 roku otworzyła w Warszawie showroom, stacjonarny butik w Domu Mody Klif i zaprezentowała pierwszą kolekcję marki Lida Kalita. Lidia Kalita zdobyła wiele nagród. Siedmiokrotnie wygrała w plebiscycie „Doskonałość Mody” miesięcznika Twój Styl. W 2010 roku otrzymała tytuł „Mistrzyni Stylu XX-lecia”, za to, że „nowocześnie i z fantazją ubiera Polki od stóp do głów”. Magazyn Elle przyznał jej nagrodę „Trofea Elle”. Czterokrotnie dostała „Gazelę biznesu”. Lidia Kalita stara się opierać każdą kolekcję na innym, oryginalnym pomyśle. W kwestii kolorów jest minimalistką – zwykle ogranicza paletę barw, które zestawia z czernią i szarością. Ma świadomość, że moda jest ulotna. Jednocześnie wierzy, że jej kreacje dodają kobietom pewności siebie i podkreślają ich urodę.

.zdjęcia

.film

X

LOFJU to marka założona w Warszawie w 2011 roku przez projektantkę Ingę Sosnę i jej wspólniczkę Dominikę Krzewińską. LOFJU znane jest z ręcznie wykończonych koronkowych body. Co roku powstają dwie kolekcje wieczorowych ubrań w krótkich seriach. Bogate zdobienia, wysoka jakość tkanin i dbałość o detal to priorytety. Szycie na miarę to nieodłączna część marki.

.zdjęcia

.film

X

Dyrektor kreatywną Marlu jest Agata Ula Rzepniewska, absolwentka międzynarodowego instytutu projektowania mody i marketingu Polimoda we Florencji. Od lat projektuje pod własnym nazwiskiem szyte na zamówienie ubrania i własne mini kolekcje. Jej największą inspiracją jest surowiec, ogromną wagę przywiązuje do jakości. Swoim niepowtarzalnym stylem zdobyła już liczne grono stałych klientek. Jej projekty cieszą się uznaniem silnych, zdecydowanych i pewnych siebie kobiet sukcesu. Nazwa Marlu nie jest przypadkowa – tworzą ją pierwsze litery imion jej założycielek. To rodzinna firma, czego znakiem jest charakterystyczne logo. Odnaleźć w nim można znak serca i nieskończoności, które połączone w całość tworzą pięć pętli. Każda z nich symbolizuje jedną z założycielek. Rodzina, miłość i nieustająca pasja to właśnie Marlu.

.zdjęcia

.film

X

SOWIK c/o Martyna Sowik to streetwearowa marka założona w 2016 roku przez Martynę Sowik, polską designerkę działającą między Berlinem a Łodzią. Sowik jest absolwentką wydziału Tkaniny i Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. W latach 2013-2015 współtworzyła duet Sowik Matyga. Ma on na swoim koncie liczne osiągnięcia m.in.: nagrodę Odkrycie Elle dla najlepiej zapowiadającego się projektu modowego roku. Dyplomowa kolekcja Sowik została uznana za najlepszy dyplom roku 2016 i stała się pierwszym krokiem w kierunku niezależnej kariery. Sowik to marka zakorzeniona we współczesnej kulturze. Czerpie inspiracje z różnych obszarów i subkultur. To melancholijny, często ironiczny komentarz dla rzeczywistości, połączony z dużą dawką autoironii i humoru. Brand ma na swoim koncie liczne publikacje m.in.: w Elle, Glamour, Harper ’s Bazaar, Vogue, Vice, i-D, SVA, K-Mag, Design Scene. .

.zdjęcia

X

Monica Moncini - marka założona w 2016 r. przez projektantkę, po latach spędzonych w Paryżu. Założycielka pochodzi z Łodzi, słynącej z tradycji włókienniczych – tam postanowiła otworzyć pracownię, w której powstają wyjątkowe, kobiece ubrania. Projektantka używa szlachetnych materiałów (jedwabiu, skóry, wełny) do tworzenia ubrań, które charakteryzuje lekkość i delikatność, a zarazem zmysłowość, charakter i siła. Ideał kobiety według Moncini to świadoma swojej urody romantyczka, którą jednocześnie cechuje siła sprawcza. Największą inspiracją projektantki jest Paryż i jego najbardziej charakterystyczny punkt - Wieża Eiffla oraz kolor zielony, którym uwielbia się otaczać.

.zdjęcia

.film

X

MMC to prostota i puryzm formy zamknięte w ultranowoczesnej tkaninie. MMC zostało stworzone przez duet absolwentów Katedry Ubioru ASP w Łodzi – Ilonę Majer i Rafała Michalaka. Docenieni przez znawców świata mody prezentowali swoje kolekcje na licznych pokazach w Polsce i zagranicą. Projekty MMC cechuje własny, charakterystyczny styl, nonszalanckiego i ekskluzywnego minimalizmu. Projektanci śmiało sięgają po obszerne, oversize’owe formy i łączą nietypowe materiały i interesujące faktury. Marka znana jest z projektów unikatowych okryć wierzchnich i nieszablonowych projektów sukienek i spódnic.

.zdjęcia

.film

X

Natalia Siebuła pracuje w Polsce od 2009 roku tworzy własną markę, której celem jest projektowanie eleganckich i kobiecych ubrań. Proste formy utrzymane w dość wąskiej palecie barw mają stanowić oprawę dla osobowości klientek. Natalia stara się kontynuować zanikającą sztukę krawiectwa i tym samym większość jej modeli odszywana jest na miarę potencjalnych właścicielek. Inspiracją do tworzenia filozofii marki jest subtelne obserwowanie zjawisk zachodzących w sztuce i społeczeństwie na przestrzeni upływającego czasu. Od 2016 roku prowadzi osobisty projekt wokół mody, fotografii i architektury. Projekt jest próbą oswojenia odbiorców z często nie docenianą jeszcze pragmatyczną, modernistyczną architekturą i ukazanie obiektów podczas sesji zdjęciowej w kształcie, w którym nie będzie można ich więcej zobaczyć. Natalii udało się ocalić od zapomnienia i zachować na fotografiach Puławski Ośrodek Kultury "Dom Chemika" oraz Kielecki Dworzec PKS, które przechodzą gruntowne modernizacje. Miejsca te są punktem wyjścia do tworzenia poszczególnych kolekcji.

.zdjęcia

X

Natasha Pavluchenko – projektantka, ilustratorka, designerka, która od 13 lat tworzy najwyższej klasy modę w swoim atelier w Bielsku Białej. Urodziła się w 1979 r. na Białorusi, w rodzinie o polskich i ukraińskich korzeniach. Swoją przygodę z modą rozpoczęła w wieku 17 lat, przejmując krawiecki talent i pasję od swojego pradziadka, który jeszcze przed I Wojną Światową prowadził swoją pracownię na warszawskiej Starówce. W ten sposób zrodziła się historia pełna miłości do mody. Projektantka wielokrotnie prezentowała swoje kolekcje podczas wydarzeń mody w kraju i zagranicą (m.in. w Portugalii, Rosji, Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Azerbejdżanie i na Cyprze), zdobywając szereg wyróżnień oraz wierne grono klientek. Natasha Pavluchenko jest też jedyną polską projektantką, która zaprezentowała swoją kolekcję na włoskiej Alta Roma, stając się członkinią prestiżowej modowej familii haute couture.

.zdjęcia

.film

X

Za projekty marki PILAWSKI jest odpowiedzialny jest 23-letni Bartosz Pilawski. Pochodzący ze Szczecinka projektant obecnie tworzy w katowickiej pracowni w Fabryce Porcelany. Bartek obserwował z bliska najlepszych w branży mody – wcześniej pracował w atelier u Macieja Zienia i duetu Paprocki&Brzozowski w Warszawie. To dało mu impuls, aby zacząć projektować i myśleć o własnej kolekcji. Od dziecka wykazywał zainteresowanie modą, miał talent do rysowania. Dlatego postanowił szlifować tę ważną dla projektanta umiejętność – szkolił się z zakresu rysunku żurnalowego u Edyty Filipowicz, wykładowczyni MSKPU i byłej ilustratorki w marce Valentino. Rozpoczął także studia na kierunku projektowanie ubioru w Szkole Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. Pierwszym poważnym wyzwaniem dla młodego projektanta był udział w największym wydarzeniu mody w Polsce – KTW Fashion Week w Katowicach w dniach 9-12 listopada 2017 roku. Tam zaprezentował na wybiegu swoją autorską, debiutancką kolekcję obok takich projektantów i marek, jak: Paprocki&Brzozowski, MMC, Natasha Pavluchenko, Lidia Kalita, Bizuu, Just Paul, Marlu czy Haratyk. Młoda marka Pilawski już zyskała sobie rzesze fanów, a Bartek nie zwalnia tempa – na swoim koncie ma stworzenie własnego sklepu on line oraz współpracę z markami Cybex i Carinii. Podczas II edycji KTW Fashion Week projektant pokaże swoją trzecią kolekcję zatytułowaną „IT’S DONE”.

.zdjęcia

.film

X

Piotr Popiołek - projektant mody, stylista i kostiumograf z Krakowa. Zwycięzca "Cracow Fashion Awards 2017", "Gombold újra 2017 - MBFWCE" i "Młoda Fala 2017 - Silesia Fashion Day". Finalista "OFF Fashion 2017" i "European Fashion Accelerator 2017". Absolwent Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie oraz warsztatów Fashion Design z Markiem Fastem podczas 10 edycji "Art & Fashion Forum powered by Grażyna Kulczyk". Uczestniczył w wydarzeniach takich jak: "Mercedes-Benz Fashion Week Central Europe", "Košice Fashion Week", "Cracow Fashion Week", "Silesia Fashion Day". Ma na swoim koncie publikacje w magazynach: "Kaltblut Magazine", "Vanity Teen", "Elegant Magazine", "Yearbook Fanzine", "Lounge". Dołączył do akcji społecznej "Fashion Revolution Day" wspierającej odpowiedzialną produkcję. Pracował nad kostiumami do spektakli w Teatrze Żydowskim w Warszawie, Teatrze Nowym w Krakowie, Teatrze Kana w Szczecinie oraz Teatrze Lalki i Aktora w Kielcach. Jego priorytetem jest stworzenie rozpoznawalnej, autorskiej marki prosperującej na arenie międzynarodowej.

.zdjęcia